
Παρουσία του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Κωστή Χατζηδάκη, του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια, του Υφυπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανου Γκίκα και του Αρχηγού του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά, πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 2 Σεπτεμβρίου η τελετή παραλαβής και ένταξης πέντε νέων ταχύπλοων περιπολικών σκαφών στο στόλο του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής.
Η παραλαβή των σκαφών ολοκληρώνει το έργο της Σύμβασης Τ49/2023, συνολικού προϋπολογισμού 17 εκατομμυρίων ευρώ, που ξεκίνησε το 2021 με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα «ΤΑΜΕΥ 2021-2027». Η αξία κάθε σκάφους ανέρχεται σε 3,4 εκατομμύρια ευρώ, ενώ με την άσκηση του δικαιώματος προαίρεσης για ακόμη πέντε όμοια σκάφη, η συνολική επένδυση πρόκειται να ανέλθει σε 34 εκατομμύρια ευρώ.
Τα σκάφη διαθέτουν:
- αντιβαλλιστική προστασία περιμετρικά της υπερκατασκευής,
-τηλεχειριζόμενο σταθμό οπλισμού με δυνατότητα προσαρμογής πυροβόλων όπλων διαμετρήματος 7,62 mm ή 12,7 mm,
-σύγχρονα τηλεπικοινωνιακά μέσα VHF, MF/HF, FM/AM και δορυφορική επικοινωνία,
-ραντάρ ναυτιλίας, κάμερα επιτήρησης ημέρας/νύχτας και σύστημα ηλεκτρονικών χαρτών,
-δυνατότητα φιλοξενίας εξαμελούς πληρώματος και επιπλέον ομάδας ειδικών αποστολών, καθώς και μεταφοράς έως 40 ατόμων και
- πλήρη εξοπλισμό σωστικών μέσων, μέσων διάσωσης και εργαλείων συντήρησης.
«Δυνατό Λιμενικό Σώμα σημαίνει δυνατή θαλάσσια άμυνα για όλο το ευρωπαϊκό οικοδόμημα, καθώς η υδάτινη ελληνική επιφάνεια συμπίπτει με τα εξωτερικά σύνορα της Ευρώπης», τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην εκδήλωση.
«Αυτά τα υπερσύγχρονα περιπολικά σκάφη σημαίνουν πολλά περισσότερα από μία αναβάθμιση του στόλου του Λιμενικού Σώματος, όχι μόνον γιατί αποτελούν μέρος ενός ευρύτερου προγράμματος ενίσχυσης, αλλά και γιατί σηματοδοτούν τη διαρκή δέσμευσή μας ότι τα ελληνικά νερά θα παραμείνουν ασφαλή και ότι η νομιμότητα θα απλωθεί σε όλη την έκτασή τους. Με δεδομένη τη μεγάλη μεταναστευτική πρόκληση, αυτά τα σκάφη ενσαρκώνουν τη διττή φύση της θαλάσσιας ασφάλειας, καθώς, ενώ διαθέτουν αμυντικές δυνατότητες, είναι, επίσης, σχεδιασμένα και για ανθρωπιστικές επιχειρήσεις με δυνατότητες έρευνας και διάσωσης», σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης.
«Κατ΄αυτόν τον τρόπο», συνέχισε ο πρωθυπουργός, «υπογραμμίζουν τη θεμελιώδη προσέγγιση της πατρίδας μας στο μεταναστευτικό, που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη θωράκιση των συνόρων μας και ταυτόχρονα με την προστασία της ανθρώπινης ζωής».
Σε αυτό το σημείο, ο κ. Μητσοτάκης απευθύνθηκε στις γυναίκες και στους άνδρες του Λιμενικού Σώματος, επισημαίνοντας ότι «εσείς στο Λιμενικό το ξέρετε από πρώτο χέρι, καθώς δίνετε καθημερινά αυτές τις παράλληλες μάχες. Σας προτρέπω, λοιπόν, να κρατάτε κλειστά τα αυτιά σας σε όλους αυτούς που από την άνεση του σαλονιού τους ασκούν κριτική σε όλους σας που παλεύετε στα κύματα συχνά πυκνά αναπαράγοντας την πιο χυδαία προπαγάνδα των διακινητών».
Εν συνεχεία, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στη σημαντική μείωση, όπως είπε, των συνολικών παράνομων αυξήσεων στη χώρα μας το τρέχον έτος, πάρα τις αυξημένες πιέσεις στα νότια σύνορά μας, τονίζοντας ότι «η αποφασιστική πρωτοβουλία της κυβέρνησής μας να αναστείλει προσωρινά τις διαδικασίες ασύλου αποτέλεσε μία αποφασιστική καμπή».
Τέλος, ο πρωθυπουργός εξέφρασε την ευχή «στο επόμενο μεγάλο πρόγραμμα του Λιμενικού Σώματος και γιατί όχι και του Πολεμικού Ναυτικού, να υπάρχει ενεργότερη η συμμετοχή των Ελληνικών Ναυπηγείων», τονίζοντας ότι «ενθαρρύνουμε τα Ελληνικά Ναυπηγεία να μπουν δυναμικά στις διαγωνιστικές διαδικασίες, που θα δρομολογηθούν το επόμενο διάστημα».
Από τη μεριά του, παίρνοντας τον λόγο, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, θέλησε αρχικά να ευχαριστήσει τους πρώην Υπουργούς, Ιωάννη Πλακιωτάκη και Χρήστο Στυλιανίδη, καθώς και τους πρώην Αρχηγούς του ΛΣ, Ναυάρχους, Κριάρη Θεόδωρο και Αλεξανδράκη Γεώργιο, για την καθοριστική τους συμβολή στη σχεδίαση και υλοποίηση του εν λόγω έργου.
«Είναι ένα έργο στρατηγικής επιλογής και σημασίας και δίνει περαιτέρω περιθώρια στην επιχειρησιακή δυνατότητα του ΛΣ, αποδεικνύοντας ότι η Κυβέρνηση Μητσοτάκη στηρίζει με συνέπεια το ΛΣ στην προστασία των θαλάσσιων συνόρων και των νησιωτών μας», ανέφερε μεταξύ άλλων ο υπουργός.
Ταυτόχρονα, προανήγγειλε ότι με εντολή του Πρωθυπουργού, τα προγράμματα ψηφιοποίησης και αυτά που περιλαμβάνονται στο «ΑΙΓΙΣ 2», θα προχωρήσουν τάχιστα για την καλύτερη στήριξη του Σώματος.
«Στους επόμενους έξι μήνες θα έχουμε προκηρύξει το σύνολο των διαγωνιστικών διαδικασιών για το ΛΣ και το ΥΝΑΝΠ. Οι διαγωνιστικές διαδικασίες περιλαμβάνουν σύγχρονα μέτρα πρόληψης και αντιμετώπισης/ενημέρωσης, σκάφη ανοιχτής θαλάσσης, καταδιωκτικά σκάφη, drones, καθώς και ό,τι απαιτείται για το ΛΣ και το ΥΝΑΝΠ, ούτως ώστε να μπορούν να υπερασπίζονται τα θαλάσσια σύνορα και λιμάνια μας», πρόσθεσε ο Βασίλης Κικίλιας.
Τέλος, γνωστοποίησε πως στόχος της Κυβέρνησης είναι να δοθεί η δυνατότητα στους Έλληνες ναυπηγούς και τα ελληνικά ναυπηγεία, να συμμετάσχουν με βάσιμες αξιώσεις στους εν λόγω διαγωνισμούς. «Προφανώς στο πλαίσιο μιας διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας κανείς δεν μπορεί να αποκλειστεί, αλλά η βούληση της ελληνικής κυβέρνησης είναι να στηρίξει τον εν λόγω κλάδο».
O Αρχηγός του Λιμενικός Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής Αντιναύαρχος ΛΣ Τρύφωνας Κοντιζάς ανέφερε: «Σήμερα γράφουμε ένα ακόμα σημαντικό κεφάλαιο στη συνεχή πορεία εκσυγχρονισμού και ενίσχυσης του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ. Με στρατηγικό σχεδιασμό και αποφασιστικότητα εξοπλιζόμαστε με σύγχρονα μέσα που αυξάνουν τις επιχειρησιακές μας δυνατότητες και μας επιτρέπουν να ανταποκριθούμε στις πολυσύνθετες προκλήσεις της εποχής. Τα παράκτια περιπολικά σκάφη 620,621,622,623,624 θα αποτελέσουν πολύτιμο πολλαπλασιαστή ισχύος στον στόλο μας. […] Ναυπηγήθηκαν στη Φινλανδία από την εταιρεία Marine Alutech Oy Ab. To μήκος τους είναι 19,5 μέτρα και το πλάτος τους 5,1 μέτρα. Αναπτύσσουν ταχύτητα άνω των 50 κόμβων και έχουν ακτίνα δράσης 360 ναυτικά μίλια. Διαθέτουν σύγχρονο μηχανολογικό και ναυτιλιακό εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας. Έχουν πλήρωμα έξι ατόμων και δυνατότητα φιλοξενίας 40 επιβατών. Ήδη τρία έχουν παραδοθεί σε Τήνο, Κω και Σάμο και τα υπόλοιπα δύο θα αναχωρήσουν άμεσα για Χίο και Ηράκλειο».
Αποκλειστικές φωτογραφίες: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία ενεργειακής μετάβασης της Ναμίμπια και ανάδειξής της ως κόμβου ενέργειας της Αφρικής κατεγράφη πρόσφατα, με την υπογραφή της CMB.TECH.…
Η Διώρυγα του Παναμά ανακοίνωσε την εισαγωγή του NetZero Slot, μιας νέας κατηγορίας στο σύστημα κρατήσεων διελεύσεων, που στοχεύει άμεσα στην επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης…
Το Maritime Just Transition Task Force (MJTTF) δημοσίευσε το πρώτο εγχειρίδιο κατάρτισης, για να διευκολύνει την ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων για ναυτικούς που εργάζονται σε…
Η Chevron, απτόητη από το θερμό γεωπολιτικό κλίμα της Μέσης Ανατολής, σύμφωνα με το Reuters, υπέγραψε πρόσφατα συμφωνία με την Israel Natural Gas Lines…
Η φετινή χρονιά διαγράφεται δυσμενής για τις εξαγωγές σόγιας των ΗΠΑ, καθώς σημειώνουν χαμηλό δεκαετίας. Σύμφωνα με δεδομένα της AXSMarine, μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου,…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η οικοδόμηση του ιδιόκτητου στόλου της Trafigura, καθώς ο κολοσσός επιδιώκει να περιορίσει την έκθεσή του στη μεταβλητότητα των ναυτιλιακών…
Οι αεροπορικές διασυνδέσεις ανάμεσα σε Ρωσία και ΗΠΑ βρίσκονται σε κατάσταση αναστολής ελέω του ρωσο-ουκρανικού πολέμου. Ο επιχειρηματικός κλάδος των ΗΠΑ, όμως, εντοπίζει ευκαιρίες…
Μετά από ένα αδύναμο ξεκίνημα για το 2025, οι αποστολές θερμικού άνθρακα της Ινδονησίας παρουσιάζουν ψήγματα ανάκαμψης, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Signal. Σημειώνεται…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ