
Ο κλάδος των αερομεταφορών της Κίνας εξήλθε από το α΄ εξάμηνο του 2025 με… κομμένα τα φτερά του. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με το Reuters, οι δύο μεγαλύτερες εταιρείες αερομεταφορών της ασιατικής χώρας, η Air China και η China Southern, υπέστησαν ζημίες εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων.
Καταλυτικό ρόλο για τις αρνητικές ταμειακές ροές των αερομεταφορέων διαδραμάτισε ένας συνδυασμός παραγόντων. Μία βασική αιτία ήταν το πλεόνασμα των εταιρειών σε μεταφορικές υπηρεσίες, γεγονός που άσκησε καθοδικές πιέσεις στις τιμές των εισιτηρίων. Κατόπιν, όσον αφορά την εγχώρια αγορά, τις αερομεταφορές ανταγωνίζεται πολύ έντονα το ανεπτυγμένο δίκτυο σιδηροδρομικών μεταφορών υψηλής ταχύτητας της Κίνας.
Από τη μία, η Air China κατέγραψε ζημίες ύψους $252 εκατ. το α΄ εξάμηνο του τρέχοντος έτους, αν και οι ίδιες για την αντίστοιχη περίοδο το 2024 ήταν κατά 35% υψηλότερες. Παράλληλα, οι οικονομικές απώλειες που κατέγραψε η China Southern τους πρώτους έξι μήνες του έτους ανέρχονται σε $208,85 εκατ., επίσης σε χαμηλότερα επίπεδα από τις ζημιές που υπέστη η εταιρεία την αντίστοιχη περίοδο του 2024, κατά 64%.
Οι θερινοί μήνες, λόγω υψηλής επιβατικής κίνησης, συνήθως χαρίζουν μια πνοή αισιοδοξίας στις εταιρείες μετά από μια οικονομικά δύσκολη περίοδο. Παρ’ όλα αυτά, το φετινό καλοκαίρι δεν αποδείχθηκε ιδιαίτερα αναζωογονητικό για τις κινεζικές εταιρείες αερομεταφορών, καθώς η μέση τιμή εισιτηρίου για εγχώριες μετακινήσεις, στις 24 Αυγούστου, ήταν μειωμένη κατά 3,7% σε σχέση με πέρυσι και κατά 10,6% από τα επίπεδα του 2019, προ κορονοϊού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε κάμψη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, οδηγούμενη εκ νέου από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…

Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ