
Ο κλάδος των αερομεταφορών της Κίνας εξήλθε από το α΄ εξάμηνο του 2025 με… κομμένα τα φτερά του. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με το Reuters, οι δύο μεγαλύτερες εταιρείες αερομεταφορών της ασιατικής χώρας, η Air China και η China Southern, υπέστησαν ζημίες εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων.
Καταλυτικό ρόλο για τις αρνητικές ταμειακές ροές των αερομεταφορέων διαδραμάτισε ένας συνδυασμός παραγόντων. Μία βασική αιτία ήταν το πλεόνασμα των εταιρειών σε μεταφορικές υπηρεσίες, γεγονός που άσκησε καθοδικές πιέσεις στις τιμές των εισιτηρίων. Κατόπιν, όσον αφορά την εγχώρια αγορά, τις αερομεταφορές ανταγωνίζεται πολύ έντονα το ανεπτυγμένο δίκτυο σιδηροδρομικών μεταφορών υψηλής ταχύτητας της Κίνας.
Από τη μία, η Air China κατέγραψε ζημίες ύψους $252 εκατ. το α΄ εξάμηνο του τρέχοντος έτους, αν και οι ίδιες για την αντίστοιχη περίοδο το 2024 ήταν κατά 35% υψηλότερες. Παράλληλα, οι οικονομικές απώλειες που κατέγραψε η China Southern τους πρώτους έξι μήνες του έτους ανέρχονται σε $208,85 εκατ., επίσης σε χαμηλότερα επίπεδα από τις ζημιές που υπέστη η εταιρεία την αντίστοιχη περίοδο του 2024, κατά 64%.
Οι θερινοί μήνες, λόγω υψηλής επιβατικής κίνησης, συνήθως χαρίζουν μια πνοή αισιοδοξίας στις εταιρείες μετά από μια οικονομικά δύσκολη περίοδο. Παρ’ όλα αυτά, το φετινό καλοκαίρι δεν αποδείχθηκε ιδιαίτερα αναζωογονητικό για τις κινεζικές εταιρείες αερομεταφορών, καθώς η μέση τιμή εισιτηρίου για εγχώριες μετακινήσεις, στις 24 Αυγούστου, ήταν μειωμένη κατά 3,7% σε σχέση με πέρυσι και κατά 10,6% από τα επίπεδα του 2019, προ κορονοϊού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ανοιχτή «πληγή» για την οικονομία της Αιγύπτου εξακολουθούν να αποτελούν τα περιφερειακά γεωπολιτικά ζητήματα, τα οποία έχουν κατακρημνίσει τα έσοδα της Διώρυγας του Σουέζ.…
Η ανάπτυξη του εθνικού δικτύου υδροπλάνων προχωρά, καθώς ο προορισμός της Κυλλήνης έλαβε επίσημα το «πράσινο φως» από τις αρμόδιες αρχές, ανοίγοντας τον δρόμο…
Με κεκτημένη ταχύτητα εισέρχονται στο δ΄ τρίμηνο του έτους τα bulk carriers, καθώς η αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα που επέδειξαν οι αγορές χύδην ξηρών φορτίων κατά…
Σε μια πρωτοφανή κίνηση με έντονο γεωπολιτικό ενδιαφέρον προέβη πρόσφατα η κινεζική ναυπηγική εταιρεία Yangzijiang Shipbuilding Holdings Ltd. Συγκεκριμένα, η Yangzijiang ανακοίνωσε ότι οι…
Αναντίρρητα, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο των προσπαθειών αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Ωστόσο, το κρίσιμο ερώτημα παραμένει: Ποιο εναλλακτικό καύσιμο θα πρωταγωνιστήσει στην…
Μια ριζοσπαστική απόφαση, που ενδέχεται να διαταράξει τις ροές αργού προς την Κίνα, έλαβαν πρόσφατα οι φορείς εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών σε έναν από τους…
Σε νέες στρατηγικές κινήσεις αναδιάρθρωσης φαίνεται να προχωρά ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός όμιλος HD Hyundai, με στόχο την ενίσχυση της παρουσίας του στη διεθνή αγορά.…
Με ιταλικό αέρα βαίνει η επέκταση του στόλου της TUI Cruises, καθώς η εταιρεία κρουαζιέρας τοποθέτησε πρόσφατα νέα παραγγελία στα ναυπηγεία Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ