
Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν, αφού συνομίλησε με τον Σι Τζινπίνγκ της Κίνας και τον Ναρέντρα Μόντι της Ινδίας, δήλωσε τη ότι για να υπάρξει βιώσιμη ειρήνη στην Ουκρανία θα πρέπει να αντιμετωπιστεί το ζήτημα της διεύρυνσης του ΝΑΤΟ, σύμφωνα με το Reuters.
Στο πλαίσιο της συνάντησης του Οργανισμού Συνεργασίας της Σαγκάης (SCO) στο Τιαντζίν, το κλίμα μεταξύ των τριών ηγετών ήταν ιδιαίτερα φιλικό. Η Κίνα και η Ινδία είναι μακράν οι μεγαλύτεροι αγοραστές ρωσικού αργού. Ο Τραμπ ναι μεν έχει επιβάλει πρόσθετους δασμούς στην Ινδία, αλλά δεν υπάρχει ακόμη καμία ένδειξη ότι κάποια απί τις δυο χώρες πρόκειται να σταματήσει να αγοράζει ρωσικό πετρέλαιο.
Μιλώντας στη σύνοδο κορυφής, ο Πούτιν ανέφερε ότι η Δύση προσπάθησε να φέρει την Ουκρανία κοντά της και στη συνέχεια να την εντάξει στη στρατιωτική συμμαχία του ΝΑΤΟ, υπό την ηγεσία των ΗΠΑ.
«Προκειμένου η λύση του ουκρανικού ζητήματος να είναι βιώσιμη και μακροπρόθεσμη, πρέπει να εξαλειφθούν οι βασικές αιτίες της κρίσης, τις οποίες μόλις ανέφερα και τις οποίες έχω αναφέρει επανειλημμένα στο παρελθόν», δήλωσε ο Πούτιν.
Μάλιστα, πρόσθεσε πως πρέπει να αποκατασταθεί δίκαιη ισορροπία στον τομέα της ασφάλειας.
Υπενθυμίζεται ότι, στη σύνοδο κορυφής του ΝΑΤΟ το 2008 στο Βουκουρέστι, οι ηγέτες του ΝΑΤΟ συμφώνησαν ότι η Ουκρανία και η Γεωργία θα ενταχθούν κάποια στιγμή στο Βορειοατλαντικό Σύμφωνο. Η Ουκρανία το 2019 τροποποίησε το σύνταγμά της, δεσμευόμενη να ακολουθήσει την πορεία προς την πλήρη ένταξη στο ΝΑΤΟ και την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Το Reuters ανέφερε τον Μάιο ότι οι όροι του Πούτιν για τον τερματισμό του πολέμου περιλαμβάνουν την απαίτηση να δεσμευτούν γραπτώς οι δυτικοί ηγέτες ότι θα σταματήσουν τη διεύρυνση του ΝΑΤΟ προς την ανατολή και θα άρουν ένα μεγάλο μέρος των κυρώσεων κατά της Ρωσίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Ψήφο εμπιστοσύνης» στις αναπτυξιακές προοπτικές και τη δυναμική της Star Bulk, με επικεφαλής τον κ. Πέτρο Παππά, έδωσε πρόσφατα ο Νορβηγός κροίσος της ναυτιλίας…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου containerships της Capital Maritime, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατων εκθέσεων των G.…
Tα λιμενικά τέλη των ΗΠΑ σε πλοία κινεζικής κατασκευής ή/και διαχείρισης, που θα αρχίσουν να εφαρμόζονται από τις 14 Οκτωβρίου, φαίνεται πως προς το…
Μια παγκόσμια πρωτοτυπία έλαβε χώρα πρόσφατα στο χώρο των STS μεταφορών, καθώς η Hanwha Ocean, ολοκλήρωσε με επιτυχία την πρώτη στον κόσμο μεταφορά υγροποιημένου…
Μείωση 18,8% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Αύγουστο εφέτος, καθώς η μείωση της αξίας των εισαγωγών υπερκέρασε κατά πολύ εκείνη…
Το λιμάνι του Ρότερνταμ, ένα από τα πλέον πολυσύχναστα εμπορικά κέντρα της Ευρώπης, γίνεται και πάλι πεδίο τεχνολογικής πρωτοπορίας. Η QTerminals Kramer Rotterdam (QTKR)…
Η στροφή της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς εναλλακτικά καύσιμα, όπως η μεθανόλη, δημιουργεί την ανάγκη για νέες τεχνολογικές λύσεις που θα συνδυάζουν ασφάλεια, αποδοτικότητα και…
Σε παγκόσμιο επίπεδο, τέσσερις χώρες πρωτοστατούν στην ηλεκτροκίνηση. Αυτές είναι η Νορβηγία, η Ολλανδία, η Κίνα και η Σιγκαπούρη. Η Κίνα είναι η κυρίαρχη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ