
															
															Ένα σημαντικό ορόσημο στον δρόμο προς την αποανθρακοποίηση της Γηραιάς Ηπείρου και την ανάδειξη της βιομηχανίας δέσμευσης, μεταφοράς και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα (CCS) σημείωσε πρόσφατα η Northern Lights JV.
Συγκεκριμένα, τη Δευτέρα 25 Αυγούστου, η κοινοπραξία των Equinor, Shell και TotalEnergies, με την υποστήριξη της νορβηγικής κυβέρνησης, ολοκλήρωσε την παρθενική έγχυση και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) στον ταμιευτήρα που βρίσκεται 2.600 μ. κάτω από τον πυθμένα της θάλασσας. Ως εκ τούτου, η πρώτη παγκοσμίως third-party εγκατάσταση μεταφοράς και αποθήκευσης CO₂ τέθηκε πλέον σε λειτουργία και αναμένεται να συμβάλει καθοριστικά στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου της Ευρώπης.

Ειδικότερα, το διοξείδιο του άνθρακα μεταφέρθηκε από το εργοστάσιο τσιμέντου της Heidelberg Materials στο Μπρέβικ της Σουηδίας, μέσω LCO₂ carriers, και στη συνέχεια μέσω αγωγών μήκους 100 χλμ. εγχύθηκε στη δεξαμενή Aurora κάτω από τον πυθμένα της Βόρειας Θάλασσας. Με την εκκίνηση της έγχυσης CO₂, ολοκληρώνεται η πρώτη φάση ανάπτυξης του έργου της Northern Lights, η οποία έχει συνολική χωρητικότητα 1,5 εκατ. τόνων CO₂ ετησίως.


Υπενθυμίζεται ότι, τον περασμένο Μάρτιο, η Northern Lights έλαβε τελική επενδυτική απόφαση (FID) για τη δεύτερη φάση ανάπτυξης του έργου, η οποία θα αυξήσει τη χωρητικότητα αποθήκευσης σε τουλάχιστον 5 εκατ. τόνους CO₂ ετησίως. Η απόφαση αυτή κατέστη δυνατή μετά την υπογραφή συμφωνίας για τη μεταφορά και την αποθήκευση έως και 900.000 τόνων CO₂ ετησίως από τη Stockholm Exergi.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ