
Ένα σημαντικό ορόσημο στον δρόμο προς την αποανθρακοποίηση της Γηραιάς Ηπείρου και την ανάδειξη της βιομηχανίας δέσμευσης, μεταφοράς και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα (CCS) σημείωσε πρόσφατα η Northern Lights JV.
Συγκεκριμένα, τη Δευτέρα 25 Αυγούστου, η κοινοπραξία των Equinor, Shell και TotalEnergies, με την υποστήριξη της νορβηγικής κυβέρνησης, ολοκλήρωσε την παρθενική έγχυση και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) στον ταμιευτήρα που βρίσκεται 2.600 μ. κάτω από τον πυθμένα της θάλασσας. Ως εκ τούτου, η πρώτη παγκοσμίως third-party εγκατάσταση μεταφοράς και αποθήκευσης CO₂ τέθηκε πλέον σε λειτουργία και αναμένεται να συμβάλει καθοριστικά στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου της Ευρώπης.
Ειδικότερα, το διοξείδιο του άνθρακα μεταφέρθηκε από το εργοστάσιο τσιμέντου της Heidelberg Materials στο Μπρέβικ της Σουηδίας, μέσω LCO₂ carriers, και στη συνέχεια μέσω αγωγών μήκους 100 χλμ. εγχύθηκε στη δεξαμενή Aurora κάτω από τον πυθμένα της Βόρειας Θάλασσας. Με την εκκίνηση της έγχυσης CO₂, ολοκληρώνεται η πρώτη φάση ανάπτυξης του έργου της Northern Lights, η οποία έχει συνολική χωρητικότητα 1,5 εκατ. τόνων CO₂ ετησίως.
Υπενθυμίζεται ότι, τον περασμένο Μάρτιο, η Northern Lights έλαβε τελική επενδυτική απόφαση (FID) για τη δεύτερη φάση ανάπτυξης του έργου, η οποία θα αυξήσει τη χωρητικότητα αποθήκευσης σε τουλάχιστον 5 εκατ. τόνους CO₂ ετησίως. Η απόφαση αυτή κατέστη δυνατή μετά την υπογραφή συμφωνίας για τη μεταφορά και την αποθήκευση έως και 900.000 τόνων CO₂ ετησίως από τη Stockholm Exergi.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε εξέλιξη είναι εκτεταμένες έρευνες στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Αμοργού και Αστυπάλαιας, για τον εντοπισμό άνδρα που έπεσε στη θάλασσα από φορτηγό πλοίο με…
Η θαλάσσια διασύνδεση μεταξύ Δανίας και Γερμανίας, μέσω της γραμμής Rødby-Puttgarden, πλέον θα εξυπηρετείται από το νεότευκτο «The Baltic Whale» της Scandlines. Την κατασκευή…
Το κλιματικό φαινόμενο La Niña, το οποίο τείνει να κατεβάζει τις θερμοκρασίες σε παγκόσμια κλίμακα, επιστρέφει, όμως ο αντίκτυπός του μάλλον θα είναι περιορισμένος,…
Σημαντική πτώση κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το Μπανγκλαντές ενέκρινε την αγορά περίπου 220.000 μετρικών τόνων αμερικανικού σιταριού, στο πλαίσιο μιας κυβερνητικής συμφωνίας με στόχο την άμβλυνση των εμπορικών εντάσεων με…
Έπειτα από δυόμισι έτη αδράνειας, ο αγωγός πετρελαίου Kirkuk-Ceyhan τέθηκε εκ νέου σε λειτουργία μετά την επίτευξη συμφωνίας ανάμεσα στην κυβέρνηση του Ιράκ, στην…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Έπειτα από δύο χρόνια απουσίας από το Ιράκ, η ExxonMobil επανέρχεται δυναμικά στη χώρας της Μέσης Ανατολής, προκειμένου να προωθήσει τα φιλόδοξα σχέδια της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ