
Το αμερικανικό καλαμπόκι, βασικό γεωργικό αγαθό για όλο τον κόσμο, σημείωσε κορυφαίους όγκους εξαγωγών διά θαλάσσης από τις ΗΠΑ το 2025. Βάσει δεδομένων της AXSMarine, από την έναρξη του έτους έως και τώρα, οι ΗΠΑ απέστειλαν μέσω πλοίων σχεδόν 45 εκατ. μετρικούς τόνους καλαμποκιού. Ο όγκος αυτός συνιστά ετήσια άνοδο στον θαλάσσια διακινούμενο όγκο καλαμποκιού των ΗΠΑ, κατά 46,8% σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2024.
Ως ποσοστό των συνολικών εξαγωγών αμερικανικών σιτηρών, το καλαμπόκι αντιστοιχεί στο 53,8%, γεγονός που το καθιστά το δημοφιλέστερο εξαγωγικό προϊόν των ΗΠΑ ανάμεσα στα εν λόγω αγαθά. Παρ’ όλα αυτά, το 2021 παραμένει έτος-ορόσημο για το αμερικανικό καλαμπόκι, καθώς εκείνο το έτος ο συνολικός όγκος που εξήγαγαν οι ΗΠΑ κατά την ίδια περίοδο ανήλθε στους 46 εκατ. μετρικούς τόνους.
Αν και η ετήσια άνοδος των εξαγωγών σόγιας των ΗΠΑ ήταν αρκετά πιο άτονη σε σχέση με το καλαμπόκι, καθώς αυτή ανήλθε στο 2,1%, η σόγια αποτελεί το δεύτερο δημοφιλέστερο εξαγωγικό προϊόν σιτηρών των ΗΠΑ έως τώρα για το 2025. Το άθροισμα των θαλάσσιων εξαγωγών σόγιας από την έναρξη του 2025 μέχρι και σήμερα διαμορφώνεται στους 22,8 εκατ. τόνους. Η εμπορική διαμάχη ανάμεσα στους δύο εμπορικούς γίγαντες αποτέλεσε το έναυσμα για την επιβράδυνση των εξαγωγικών ροών σόγιας, με τους μήνες που ακολούθησαν τον Μάρτιο να καταγράφονται μειωμένοι όγκοι σε ετήσια βάση.
Τρίτο κατά φθίνουσα σειρά σε όγκο εξαγωγών από τις ΗΠΑ έρχεται το σιτάρι. Οι διά θαλάσσης εξαγωγές σιταριού μέχρι στιγμής το 2025 από την Αμερική ανέρχονται στους 12,2 εκατ. μετρικούς τόνους, σημειώνοντας πτώση κατά 5,2% σε ετήσια βάση.
Παρά την ατονία που χαρακτηρίζει τους όγκους εξαγωγών σόγιας και σιταριού, οι ετήσιες εξαγωγές σιτηρών από τις ΗΠΑ έχουν σημειώσει άνοδο κατά 16,2%. Με τη διαφορά ότι τα τελευταία δύο έτη το αμερικανικό καλαμπόκι έχει κλέψει την πρωτιά της σόγιας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με γνώμονα την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων του, ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός κολοσσός HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) προχώρησε πρόσφατα σε νέα στρατηγική…
Σκοπέλους φαίνεται να συναντά το μεγαλύτερο εταιρικό deal στην ιστορία της Αυστραλίας, καθώς η εξαγορά της εταιρείας φυσικού αερίου Santos από κοινοπραξία με επικεφαλής…
Με αφορμή σειρά περιστατικών πυρκαγιών που εκδηλώθηκαν το τρέχον έτος 2025 σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και οχημάτων, η Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών…
Η αμμωνία αναδεικνύεται σταδιακά ως ένα από τα πλέον υποσχόμενα καύσιμα μηδενικών εκπομπών, με τη Mitsui O.S.K. Lines (MOL) και την ITOCHU Corporation να…
Η πολιτεία της Ουάσιγκτον προχωρά σε μια ιστορική ανανέωση του στόλου της, επενδύοντας σε τρία νέα υβριδικά-ηλεκτρικά ferries, που συνδυάζουν τεχνολογίες αιχμής για τη…
Σημαντική πτώση 39%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, σημείωσαν κατά τους πρώτους επτά μήνες του έτους οι διά θαλάσσης εισαγωγές παράγωγων προϊόντων…
Οι λιμενικές αρχές της Τουρκίας έχουν αρχίσει -ανεπισήμως- να ζητούν από ναυτιλιακούς πράκτορες επιστολές στις οποίες να δηλώνουν ότι τα πλοία δεν συνδέονται με…
Καμία ουσιαστική μεταβολή δεν κατεγράφη πρόσφατα στη ναυλαγορά των LNG carriers. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης ενός MEGI/XDF LNG carrier,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ