
Η πολιτεία της Ουάσιγκτον προχωρά σε μια ιστορική ανανέωση του στόλου της, επενδύοντας σε τρία νέα υβριδικά-ηλεκτρικά ferries, που συνδυάζουν τεχνολογίες αιχμής για τη μείωση ρυπογόνων εκπομπών των θαλάσσιων μεταφορών.
Η νέα γενιά υβριδικών-ηλεκτρικών ferries που θα ναυπηγηθούν για το σύστημα Washington State Ferries (WSF) συνδυάζει τεχνολογία φόρτισης από την ξηρά, συστοιχίες μπαταριών και συστήματα διαχείρισης των ενεργειακών αναγκών του πλοίου. Τα εν λόγω πλοία θα έχουν συνολικό μήκος 125 μ., πλάτος 25 μ. και δυνατότητα μεταφοράς 160 οχημάτων και 1.500 επιβατών. Σχεδιασμένα να λειτουργούν με ταχύτητα 17 κόμβων και να προσαρμόζονται πλήρως στις υπάρχουσες λιμενικές εγκαταστάσεις, ενσωματώνουν συστήματα που μειώνουν δραστικά τις εκπομπές ντίζελ.
Η υβριδική τους τεχνολογία απαρτίζεται από τη δυνατότητα φόρτισης από την ξηρά σε συνδυασμό με μπαταρίες ιόντων λιθίου μεγάλης χωρητικότητας, που αποτελούν και την «καρδιά» του συστήματος πρόωσης. Η συστοιχία μπαταριών τροφοδοτεί τους ηλεκτροκινητήρες, επιτρέποντας διαδρομές με μηδενικές εκπομπές. Σε περιπτώσεις αυξημένων ενεργειακών απαιτήσεων, ενεργοποιείται η υβριδική πρόωση, που συνδυάζει ηλεκτρικούς κινητήρες με εφεδρικούς κινητήρες ντίζελ. Την αποδοτική λειτουργία όλου του συστήματος εγγυώνται προηγμένα λογισμικά διαχείρισης ενέργειας, τα οποία ρυθμίζουν σε πραγματικό χρόνο την κατανομή μεταξύ ηλεκτρικής ισχύος και καυσίμου.
Η Eastern Shipbuilding Group (ESG), με έδρα τη Φλόριντα, έλαβε την Εντολή Έναρξης (Notice to Proceed) από το WSF για την κατασκευή δύο τέτοιων πλοίων, με προαίρεση για ένα τρίτο. Η συμφωνία αυτή αποτελεί τον πρώτο μεγάλο διαγωνισμό κατασκευής ferries στις Ηνωμένες Πολιτείες εδώ και περισσότερα από 25 χρόνια και φέρνει την ESG στο επίκεντρο της αμερικανικής ναυπηγικής βιομηχανίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η δωρεά ενός υπερσύγχρονου ηλεκτρικού δερμοτόμου μπαταρίας προς τη μη κερδοσκοπική οργάνωση Salvia | Greek Association for Burn Survivors από το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη…

Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της TMS Group, με επικεφαλής τον κ. Γιώργο Οικονόμου. Ειδικότερα, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, ο Έλληνας…

Στο 8,2% ανήλθε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα το γ’ τρίμηνο εφέτος, έναντι 8,6% το β’ τρίμηνο 2025 και 9% το γ’ τρίμηνο…

Με στόχο την υποστήριξη της ναυτιλίας στη μετάβασή της στα εναλλακτικά καύσιμα, η BIMCO αναπτύσσει νέα ρήτρα στα ναυλοσύμφωνα αναφορικά με τα βιοκαύσιμα. Αρχικά…

Η τριμερής συμφωνία Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας για τον Κάθετο Διάδρομο Αιγαίου – Μαύρης Θάλασσας, έναν στρατηγικό σιδηροδρομικό και οδικό άξονα που θα συνδέει…

Τα τελευταία 10 χιλιόμετρα του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου, μεταξύ Μιντιλογλίου και Καμινίων, εγκαινιάστηκαν σήμερα από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Με την…

Σε ένα ακόμη ορόσημο για το παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο πετρελαίου συμμετέχει ο ελληνόκτητος στόλος. Συγκεκριμένα, η κινεζική CNOOC φόρτωσε στο VLCC «Sophia» της…

Υποχώρησε και τον Νοέμβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος κλείνοντας στις 106 μονάδες, από 107,5 μονάδες τον Οκτώβριο. Σύμφωνα με έρευνα οικονομικής συγκυρίας του ΙΟΒΕ,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ