
Η πολιτεία της Ουάσιγκτον προχωρά σε μια ιστορική ανανέωση του στόλου της, επενδύοντας σε τρία νέα υβριδικά-ηλεκτρικά ferries, που συνδυάζουν τεχνολογίες αιχμής για τη μείωση ρυπογόνων εκπομπών των θαλάσσιων μεταφορών.
Η νέα γενιά υβριδικών-ηλεκτρικών ferries που θα ναυπηγηθούν για το σύστημα Washington State Ferries (WSF) συνδυάζει τεχνολογία φόρτισης από την ξηρά, συστοιχίες μπαταριών και συστήματα διαχείρισης των ενεργειακών αναγκών του πλοίου. Τα εν λόγω πλοία θα έχουν συνολικό μήκος 125 μ., πλάτος 25 μ. και δυνατότητα μεταφοράς 160 οχημάτων και 1.500 επιβατών. Σχεδιασμένα να λειτουργούν με ταχύτητα 17 κόμβων και να προσαρμόζονται πλήρως στις υπάρχουσες λιμενικές εγκαταστάσεις, ενσωματώνουν συστήματα που μειώνουν δραστικά τις εκπομπές ντίζελ.
Η υβριδική τους τεχνολογία απαρτίζεται από τη δυνατότητα φόρτισης από την ξηρά σε συνδυασμό με μπαταρίες ιόντων λιθίου μεγάλης χωρητικότητας, που αποτελούν και την «καρδιά» του συστήματος πρόωσης. Η συστοιχία μπαταριών τροφοδοτεί τους ηλεκτροκινητήρες, επιτρέποντας διαδρομές με μηδενικές εκπομπές. Σε περιπτώσεις αυξημένων ενεργειακών απαιτήσεων, ενεργοποιείται η υβριδική πρόωση, που συνδυάζει ηλεκτρικούς κινητήρες με εφεδρικούς κινητήρες ντίζελ. Την αποδοτική λειτουργία όλου του συστήματος εγγυώνται προηγμένα λογισμικά διαχείρισης ενέργειας, τα οποία ρυθμίζουν σε πραγματικό χρόνο την κατανομή μεταξύ ηλεκτρικής ισχύος και καυσίμου.
Η Eastern Shipbuilding Group (ESG), με έδρα τη Φλόριντα, έλαβε την Εντολή Έναρξης (Notice to Proceed) από το WSF για την κατασκευή δύο τέτοιων πλοίων, με προαίρεση για ένα τρίτο. Η συμφωνία αυτή αποτελεί τον πρώτο μεγάλο διαγωνισμό κατασκευής ferries στις Ηνωμένες Πολιτείες εδώ και περισσότερα από 25 χρόνια και φέρνει την ESG στο επίκεντρο της αμερικανικής ναυπηγικής βιομηχανίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με γνώμονα την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων του, ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός κολοσσός HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) προχώρησε πρόσφατα σε νέα στρατηγική…
Σκοπέλους φαίνεται να συναντά το μεγαλύτερο εταιρικό deal στην ιστορία της Αυστραλίας, καθώς η εξαγορά της εταιρείας φυσικού αερίου Santos από κοινοπραξία με επικεφαλής…
Με αφορμή σειρά περιστατικών πυρκαγιών που εκδηλώθηκαν το τρέχον έτος 2025 σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και οχημάτων, η Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών…
Η αμμωνία αναδεικνύεται σταδιακά ως ένα από τα πλέον υποσχόμενα καύσιμα μηδενικών εκπομπών, με τη Mitsui O.S.K. Lines (MOL) και την ITOCHU Corporation να…
Το αμερικανικό καλαμπόκι, βασικό γεωργικό αγαθό για όλο τον κόσμο, σημείωσε κορυφαίους όγκους εξαγωγών διά θαλάσσης από τις ΗΠΑ το 2025. Βάσει δεδομένων της…
Σημαντική πτώση 39%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, σημείωσαν κατά τους πρώτους επτά μήνες του έτους οι διά θαλάσσης εισαγωγές παράγωγων προϊόντων…
Οι λιμενικές αρχές της Τουρκίας έχουν αρχίσει -ανεπισήμως- να ζητούν από ναυτιλιακούς πράκτορες επιστολές στις οποίες να δηλώνουν ότι τα πλοία δεν συνδέονται με…
Καμία ουσιαστική μεταβολή δεν κατεγράφη πρόσφατα στη ναυλαγορά των LNG carriers. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης ενός MEGI/XDF LNG carrier,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ