
Οι πρώτοι επτά μήνες του 2025 επιφύλασσαν συθέμελες γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές, οι οποίες ενίσχυσαν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών και οδήγησαν αναπόφευκτα σε επιβράδυνση των αγοραπωλησιών πλοίων.
Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv εστιάζει στη νωχελικότητα που κατεγράφη στη second-hand αγορά των bulk carriers κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2025. Το εν λόγω διάστημα, συνολικά 469 bulk carriers (≥10.000 dwt) άλλαξαν χέρια, έναντι 537 κατά το αντίστοιχο διάστημα του 2024. Πρόκειται, λοιπόν, για πτώση της τάξεως του 13% σε ετήσια βάση.
Όσον αφορά τα μεγέθη bulk carriers που κέντρισαν το ενδιαφέρον των πλοιοκτητών, τα Handysides βρίσκονται στην κορυφή της λίστας, με 122 πλοία να πωλούνται από την εκκίνηση του έτους. Ακολούθησαν τα Supramaxes με 108 αγοραπωλησίες, ενώ στην τρίτη θέση βρέθηκαν τα Panamaxes, με 58 συναλλαγές να αφορούν τα εν λόγω πλοία. Αναφορικά με τα μεγαλύτερα μεγέθη, οι αγοραπωλησίες Capesizes και Newcastlemaxes διαμορφώθηκαν σε 34 (-45% σε ετήσια βάση) και 9 (-68% σε ετήσια βάση) αντίστοιχα.
Tα Handysizes και τα Supramaxes ναι μεν καταλαμβάνουν και φέτος τη μερίδα του λέοντος των αγοραπωλησιών, ωστόσο σε ετήσια βάση σημείωσαν πτώση της τάξεως του 11% και του 16% αντίστοιχα. Στον αντίποδα, οι αγοραπωλησίες Panamaxes κατέγραψαν ετήσια άνοδο κατά 26%.
Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, ότι η δραστηριότητα στη second-hand αγορά των bulk carriers επικεντρώνεται μέχρι στιγμής φέτος σε πλοία μέσης και μεγάλης ηλικίας. Ενδεικτικά, τα πλοία ηλικίας 11-15 ετών αποτέλεσαν την πιο ελκυστική επιλογή με 215 αγοραπωλησίες (46% επί των συνολικών), ενώ ακολούθησαν τα πλοία ηλικίας 16-20 ετών με 99 αγοραπωλησίες.
Πηγή: Xclusiv
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα μέτρο από την πλευρά των ΗΠΑ που θα αλλάξει τη νόρμα των θαλάσσιων μεταφορών. Τα υπέρογκα τέλη…
Με το London International Shipping Week 2025 να βρίσκεται σε εξέλιξη, η VesselsValue προχώρησε σε μια ανάλυση για την κατανομή του «πράσινου» στόλου. Από…
Συνεχίζει τη δυναμική της ανάπτυξη το α’ εξάμηνο η AEGEAN προσφέροντας 9,4 εκατ. θέσεις, 5% περισσότερες σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2024,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ