
Οι πρώτοι επτά μήνες του 2025 επιφύλασσαν συθέμελες γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές, οι οποίες ενίσχυσαν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών και οδήγησαν αναπόφευκτα σε επιβράδυνση των αγοραπωλησιών πλοίων.
Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv εστιάζει στη νωχελικότητα που κατεγράφη στη second-hand αγορά των bulk carriers κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2025. Το εν λόγω διάστημα, συνολικά 469 bulk carriers (≥10.000 dwt) άλλαξαν χέρια, έναντι 537 κατά το αντίστοιχο διάστημα του 2024. Πρόκειται, λοιπόν, για πτώση της τάξεως του 13% σε ετήσια βάση.
Όσον αφορά τα μεγέθη bulk carriers που κέντρισαν το ενδιαφέρον των πλοιοκτητών, τα Handysides βρίσκονται στην κορυφή της λίστας, με 122 πλοία να πωλούνται από την εκκίνηση του έτους. Ακολούθησαν τα Supramaxes με 108 αγοραπωλησίες, ενώ στην τρίτη θέση βρέθηκαν τα Panamaxes, με 58 συναλλαγές να αφορούν τα εν λόγω πλοία. Αναφορικά με τα μεγαλύτερα μεγέθη, οι αγοραπωλησίες Capesizes και Newcastlemaxes διαμορφώθηκαν σε 34 (-45% σε ετήσια βάση) και 9 (-68% σε ετήσια βάση) αντίστοιχα.
Tα Handysizes και τα Supramaxes ναι μεν καταλαμβάνουν και φέτος τη μερίδα του λέοντος των αγοραπωλησιών, ωστόσο σε ετήσια βάση σημείωσαν πτώση της τάξεως του 11% και του 16% αντίστοιχα. Στον αντίποδα, οι αγοραπωλησίες Panamaxes κατέγραψαν ετήσια άνοδο κατά 26%.
Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, ότι η δραστηριότητα στη second-hand αγορά των bulk carriers επικεντρώνεται μέχρι στιγμής φέτος σε πλοία μέσης και μεγάλης ηλικίας. Ενδεικτικά, τα πλοία ηλικίας 11-15 ετών αποτέλεσαν την πιο ελκυστική επιλογή με 215 αγοραπωλησίες (46% επί των συνολικών), ενώ ακολούθησαν τα πλοία ηλικίας 16-20 ετών με 99 αγοραπωλησίες.
Πηγή: Xclusiv
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O βιομηχανικός όμιλος POSCO Group, με έδρα τη Νότια Κορέα, ανακοίνωσε στις 18 Αυγούστου ότι υπέγραψε μια αρχική συμφωνία με την ινδική JSW Group…
Οι πρώτοι μήνες του 2025 αποδείχθηκαν ιδιαίτερα παραγωγικοί για το λιμάνι του Αμβούργου, παρά τους όποιους οικονομικούς και γεωπολιτικούς τριγμούς. Το γεγονός αυτό οφείλεται…
Η Σύγκλητος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, εξήγγειλε την ίδρυση Επώνυμης Έδρας με την ονομασία «ΑΘΗΝΑ ΙΩΑΝΝΗ ΜΑΡΤΙΝΟΥ», αποδεχόμενη την αντίστοιχη πρόταση του…
Με άμεση επέμβαση των ρυμουλκών – αντιρρυπαντικών πλοίων της εταιρείας «Seagate» και συντονισμένες ενέργειες με το Λιμενικό Σώμα, απετράπη ο κίνδυνος εκτεταμένης ρύπανσης, σε…
Κάθετη βύθιση προς τα δεξιά με την πλώρη να εξέχει του ύδατος, παρουσιάζει το φορτηγό πλοίο «MN KOSTAS» σημαίας Σιέρρα Λεόνε, που είχε προσαράξει…
Στις επίμονες τάσεις συρρίκνωσης της αγοράς των Handy δεξαμενόπλοιων εστιάζει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson. Σύμφωνα με την έκθεση, μέχρι στιγμής φέτος ο συνολικός…
Καθώς η προσφορά βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) βρίσκεται σε έλλειμμα στη Λατινική Αμερική, μια νέα στρατηγική κοινοπραξία φιλοδοξεί να καλύψει το κενό. Συγκεκριμένα, η…
Ο ισραηλινός υπουργός Άμυνας διέταξε σήμερα την επιστράτευση 60.000 εφέδρων, αφού έδωσε το πράσινο φως για την κατάληψη της Πόλης της Γάζας, εν μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ