
Με γνώμονα την άτονη δραστηριότητα στο μέτωπο των παραγγελιών για νεότευκτα, σε συνδυασμό με την αδράνεια που επικρατεί στα διαλυτήρια, υπάρχουν ενδείξεις για άνοδο της μέσης ηλικίας του παγκόσμιου στόλου bulk carriers.
Σύμφωνα με την ακτινογραφία της ναυλομεσιτικής εταιρείας Allied στην ευρύτερη αγορά των bulkers, ο υπό παραγγελία στόλος αντιστοιχεί στο 9% του υπάρχοντος στόλου. Έως το πέρας του 2025 θα έχουν παραδοθεί συνολικά 270 πλοία. Και ενώ, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Allied, οι παραδόσεις θα ξεπεράσουν τα 500 πλοία το 2026, το 2027 θα βρίσκονται κάτω από τις 300, αποτέλεσμα των λιγοστών παραγγελιών που τοποθετούνται το τρέχον διάστημα.
Από τα σχεδόν 13.000 bulk carriers που επιχειρούν στα διεθνή ύδατα, η πλειονότητά τους, δηλαδή τα 7.443 εξ αυτών, εντάσσονται στις κατηγορίες μεσαίων μεγεθών και κάτω, από Handysize έως Supramax/Ultramax. Παράλληλα, στα μικρότερα πλοία επικρατεί η τάση για τη διατήρησή τους στον στόλο, ακόμα και μετά την πάροδο 20 ετών από την κατασκευή τους. Πιο συγκεκριμένα, το 18% του συνόλου των Handysizes και το 15% των Supramaxes/Ultramaxes, τα οποία αθροίζουν 1.100 πλοία, ξεπερνά σε ηλικία τα 20 έτη. Στον αντίποδα, μόλις 139 Capesizes ξεπερνούν σε ηλικία τα 20 έτη, αν και το μεγαλύτερο μέρος του στόλου των Capesizes/VLOCs, κατά περίπου 60%, εντάσσεται στην ηλικιακή ομάδα από 10 έως 19 έτη.
Στο μέτωπο των ανακυκλώσεων, από τον Ιανουάριο έως και τον Ιούνιο του 2025, μόλις 36 bulk carriers με αθροιστική χωρητικότητα 2 εκατ. dwt ανακυκλώθηκαν. Αξίζει να αναφερθεί ότι, από τα ελάχιστα πλοία που πουλήθηκαν προς ανακύκλωση, τα περισσότερα εξ αυτών ανήκαν επίσης στις κατηγορίες Handysize και Supramax/Ultramax (σύνολο 22 πλοία). Όπως είναι λογικό, εάν ο ρυθμός των ανακυκλώσεων δεν επιταχυνθεί, ο στόλος των bulk carriers θα απαρτίζεται εν πολλοίς από υπερήλικα πλοία, αυξάνοντας σημαντικά τον μέσο όρο ηλικίας του στόλου.
Μόλις δύο Capesizes/VLOCs ανακυκλώθηκαν, καταδεικνύοντας την επιθυμία των πλοιοκτητών να τα διατηρήσουν στον στόλο τους. Η Allied αποδίδει την εν λόγω εξέλιξη στο μεγάλο κύμα εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα, δεδομένου ότι το εν λόγω εμπόρευμα μεταφέρεται με Capesizes. Τον περασμένο μήνα, οι συνολικές εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος ξεπέρασαν για τρίτο συνεχόμενο μήνα τους 100 εκατ. τόνους, ενώ ο –μακρινός– προμηθευτής του, η Βραζιλία, έσπασε ρεκόρ εξαγωγών σιδηρομεταλλεύματος για τον μήνα Ιούλιο, με 41 εκατ. τόνους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Τα «φτερά» για την Ινδία ανοίγει η Aegean επεκτείνοντας το δίκτυό της πέρα από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Από τον Μάρτιο του…
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ