
Με γνώμονα την άτονη δραστηριότητα στο μέτωπο των παραγγελιών για νεότευκτα, σε συνδυασμό με την αδράνεια που επικρατεί στα διαλυτήρια, υπάρχουν ενδείξεις για άνοδο της μέσης ηλικίας του παγκόσμιου στόλου bulk carriers.
Σύμφωνα με την ακτινογραφία της ναυλομεσιτικής εταιρείας Allied στην ευρύτερη αγορά των bulkers, ο υπό παραγγελία στόλος αντιστοιχεί στο 9% του υπάρχοντος στόλου. Έως το πέρας του 2025 θα έχουν παραδοθεί συνολικά 270 πλοία. Και ενώ, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Allied, οι παραδόσεις θα ξεπεράσουν τα 500 πλοία το 2026, το 2027 θα βρίσκονται κάτω από τις 300, αποτέλεσμα των λιγοστών παραγγελιών που τοποθετούνται το τρέχον διάστημα.
Από τα σχεδόν 13.000 bulk carriers που επιχειρούν στα διεθνή ύδατα, η πλειονότητά τους, δηλαδή τα 7.443 εξ αυτών, εντάσσονται στις κατηγορίες μεσαίων μεγεθών και κάτω, από Handysize έως Supramax/Ultramax. Παράλληλα, στα μικρότερα πλοία επικρατεί η τάση για τη διατήρησή τους στον στόλο, ακόμα και μετά την πάροδο 20 ετών από την κατασκευή τους. Πιο συγκεκριμένα, το 18% του συνόλου των Handysizes και το 15% των Supramaxes/Ultramaxes, τα οποία αθροίζουν 1.100 πλοία, ξεπερνά σε ηλικία τα 20 έτη. Στον αντίποδα, μόλις 139 Capesizes ξεπερνούν σε ηλικία τα 20 έτη, αν και το μεγαλύτερο μέρος του στόλου των Capesizes/VLOCs, κατά περίπου 60%, εντάσσεται στην ηλικιακή ομάδα από 10 έως 19 έτη.
Στο μέτωπο των ανακυκλώσεων, από τον Ιανουάριο έως και τον Ιούνιο του 2025, μόλις 36 bulk carriers με αθροιστική χωρητικότητα 2 εκατ. dwt ανακυκλώθηκαν. Αξίζει να αναφερθεί ότι, από τα ελάχιστα πλοία που πουλήθηκαν προς ανακύκλωση, τα περισσότερα εξ αυτών ανήκαν επίσης στις κατηγορίες Handysize και Supramax/Ultramax (σύνολο 22 πλοία). Όπως είναι λογικό, εάν ο ρυθμός των ανακυκλώσεων δεν επιταχυνθεί, ο στόλος των bulk carriers θα απαρτίζεται εν πολλοίς από υπερήλικα πλοία, αυξάνοντας σημαντικά τον μέσο όρο ηλικίας του στόλου.
Μόλις δύο Capesizes/VLOCs ανακυκλώθηκαν, καταδεικνύοντας την επιθυμία των πλοιοκτητών να τα διατηρήσουν στον στόλο τους. Η Allied αποδίδει την εν λόγω εξέλιξη στο μεγάλο κύμα εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα, δεδομένου ότι το εν λόγω εμπόρευμα μεταφέρεται με Capesizes. Τον περασμένο μήνα, οι συνολικές εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος ξεπέρασαν για τρίτο συνεχόμενο μήνα τους 100 εκατ. τόνους, ενώ ο –μακρινός– προμηθευτής του, η Βραζιλία, έσπασε ρεκόρ εξαγωγών σιδηρομεταλλεύματος για τον μήνα Ιούλιο, με 41 εκατ. τόνους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Βελτιωμένη εμφανίζεται η εικόνα στη μεγάλη φωτιά που κατακαίει σήμερα για τρίτη μέρα τη βορειοδυτική Χίο. Η υποχώρηση των ανέμων και η ενίσχυση της…
Οι κολοσσοί Nvidia και AMD αναμένεται να μοιραστούν με την αμερικανική κυβέρνηση μέρος των εσόδων τους από πωλήσεις στην Κίνα, σύμφωνα με δημοσιεύματα διεθνών…
Η Γερμανία, η Βρετανία και η Γαλλία δηλώνουν έτοιμες να ενεργοποιήσουν εκ νέου το μηχανισμό επιβολής κυρώσεων εναντίον του Ιράν, αν δεν βρεθεί μέχρι…
Η Wasaline υπέγραψε σύμβαση για τη χρήση βιοαερίου με την Gasum και συμφωνία pooling στο πλαίσιο του FuelEU Maritime με τη Stena Line, η…
Μετά από χρόνια προετοιμασίας, η επαναλειτουργία του πάλαι ποτέ ναυπηγείου Hanjin στις Φιλιππίνες, το οποίο πλέον διαχειρίζεται η HD Hyundai, βρίσκεται στην τελική ευθεία.…
Τουλάχιστον 40 θάνατοι που συνδέονται με τη χολέρα έχουν καταγραφεί σε μια εβδομάδα στην περιφέρεια του Νταρφούρ, στο δυτικό Σουδάν που βρίσκεται σε πόλεμο,…
Σε τροχιά ανόδου συνεχίζει το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, καταγράφοντας σημαντική αύξηση 7,3% στην επιβατική κίνηση κατά το πρώτο επτάμηνο του 2025, έναντι και…
Πολλές χώρες ανά τον κόσμο στρέφονται στη «λύση» της πυρηνικής ενέργειας για την κάλυψη των αναγκών τους. Σύμφωνα με το Reuters, ιδιώτες στην Ινδία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ