
Οι εξαγωγείς αυτοκινήτων της Ευρώπης εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν αβεβαιότητα σχετικά με τους δασμούς των ΗΠΑ, παρά τη συμφωνία που επιτεύχθηκε τον περασμένο μήνα, σημειώνουν στο Reuters υψηλόβαθμα στελέχη της Wallenius Wilhelmsen, εταιρείας που διαχειρίζεται έναν από τους μεγαλύτερους στόλους μεταφοράς αυτοκινήτων στον κόσμο.
Οι ΗΠΑ και η ΕΕ συνήψαν εμπορική συμφωνία στα τέλη Ιουλίου, σύμφωνα με την οποία οι αμερικανικοί δασμοί εισαγωγής για τα περισσότερα προϊόντα από την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων των αυτοκινήτων, ορίστηκαν στο 15%. Οι αρχικοί δασμοί Τραμπ στις εισαγωγές αυτοκινήτων είχαν διαμορφωθεί στο 27,5%.
Ωστόσο, οι δασμοί 15% δεν έχουν ακόμη εφαρμοστεί για τα αυτοκίνητα, με συνέπεια πελάτες της Wallenius Wilhelmsen, όπως η Volvo, η BMW και η Mercedes-Benz, να είναι αντιμέτωποι με υψηλότερους δασμούς.
Η απουσία εκτελεστικού διατάγματος από τον Τραμπ για τη μείωση των δασμών στα αυτοκίνητα έχει αφήσει τον κλάδο σε κατάσταση αναμονής για πιθανές αλλαγές της τελευταίας στιγμής. «Μέχρι στιγμής δεν γνωρίζουμε ακριβώς ποιο θα είναι το επίπεδο των δασμών. Ούτε οι πελάτες μας το γνωρίζουν, οπότε είναι πολύ νωρίς για να πούμε τι θα κάνουν», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Wallenius, Lasse Kristoffersen, μετά την ανακοίνωση των τριμηνιαίων αποτελεσμάτων της εταιρείας.
Ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες έσπευσαν νωρίτερα φέτος να στείλουν αυτοκίνητα στις ΗΠΑ, πριν από την αύξηση των δασμών στο 27,5%, το αντίθετο συνέβη στην αρχή του δεύτερου τριμήνου, σημείωσε ο κ. Kristoffersen. «Διαπιστώσαμε ότι συγκρατήθηκαν περισσότερο στην αρχή του δεύτερου τριμήνου, ενώ οι όγκοι αυξήθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του τριμήνου», ανέφερε.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





«Τρέχει» το ναυπηγικό πρόγραμμα Genesis Project της Neptune Lines, με δύο σημαντικά ορόσημα να λαμβάνουν πρόσφατα χώρα. Συγκεκριμένα, στα ναυπηγεία της Fujian Mawei Shipbuilding…

Η Αίγυπτος υπέγραψε εντολή αγοράς πυρηνικού καυσίμου και ολοκληρωμένης συνεργασίας με την κρατική εταιρεία πυρηνικής ενέργειας της Ρωσίας Rosatom, για τον πυρηνικό σταθμό Ελ-Ντάμπαα,…

Αμετάκλητη διαφαίνεται η ζήτηση για πετρέλαιο σε βάθος 25 ετών, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, δίχως ο ρυθμός αύξησης των εκπομπών CO₂ να…

Την επανέναρξη της ακτοπλοϊκής γραμμής Πειραιά-Κύθνου, μετά τη διακοπή της το 2024, ανακοίνωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας. Όπως ανέφερε σε…

Το 2025, η TotalEnergies γιορτάζει 50 χρόνια παρουσίας στη Βραζιλία, μια χώρα-κλειδί για την ανάπτυξη της στρατηγικής της εταιρείας στον ενεργειακό κλάδο, όπως αποτυπώνεται…

Η Etihad Airways ανακοίνωσε σημαντική επέκταση του στόλου της με 32 επιπλέον αεροσκάφη Airbus, επιταχύνοντας περαιτέρω την ανάπτυξή της και ενισχύοντας τη θέση της…

Στο πλαίσιο της διακυβερνητικής συνόδου Ιταλίας-Αλβανίας στη Ρώμη, η Fincantieri και η αλβανική KAYO υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας για τη σύσταση κοινοπραξίας που θα αναλάβει…

Στην αγορά χρονοναυλώσεων containerships αναδύεται πλέον ένας παράγοντας Χ διατήρησης των ναύλων σε σταθερά υψηλά επίπεδα, παρά τις πιέσεις που έχει να αντιμετωπίσει η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ