
Από την άνοδο του Εργατικού Κόμματος στην εξουσία στο Ηνωμένο Βασίλειο πριν από δύο χρόνια, η κυβέρνηση έχει θεσπίσει αυστηρότερους κανονισμούς για τα ορυκτά καύσιμα, σε μια προσπάθεια να στραφεί προς την πράσινη ενέργεια. Ως εκ τούτου, αναδύεται ένα νεφελώδες επενδυτικό τοπίο γύρω από τη Βρετανική Βόρεια Θάλασσα, ενώ την ίδια στιγμή καταγράφεται άνοδος των εισαγωγών πετρελαίου και φυσικού αερίου. Υπό αυτό το πρίσμα, ο Αμερικανός Πρόεδρος, γνωστός για την υποστήριξή του στα ορυκτά καύσιμα, τόνισε ότι το Ηνωμένο Βασίλειο θα πρέπει να παγώσει τα όποια σχέδια για την πράσινη μετάβαση.
Τον Ιούνιο, η κυβέρνηση των Εργατικών θέσπισε αυστηρότερους περιβαλλοντικούς κανόνες για τα έργα ορυκτών καυσίμων, οι οποίοι αναμένεται να επηρεάσουν δύο κοιτάσματα πετρελαίου και φυσικού αερίου στη Βόρεια Θάλασσα, τα οποία εκμεταλλεύονται οι εταιρείες Shell και Equinor. Η κίνηση αυτή σημαίνει ότι η έγκριση νέων έργων πρέπει να λαμβάνει υπόψη τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των εκπομπών από τη χρήση ή την καύση των εξορυσσόμενων καυσίμων. Το Υπουργείο Ενεργειακής Ασφάλειας ανακοίνωσε ότι αυτή η κίνηση «θα διασφαλίσει ότι οι πλήρεις επιπτώσεις της εξόρυξης ορυκτών καυσίμων στο περιβάλλον θα αναγνωρίζονται στις αποφάσεις έγκρισης». Παράλληλα, ενώ η κυβέρνηση δήλωσε πέρυσι ότι δεν θα εκδώσει νέες άδειες πετρελαίου και φυσικού αερίου, αποφάσισε επίσης ότι δεν θα ανακαλέσει τις άδειες που χορήγησε η προηγούμενη κυβέρνηση. Σε κάθε περίπτωση, οι μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες σπεύδουν τώρα να υποβάλουν νέες αξιολογήσεις με βάση τις τρέχουσες περιβαλλοντικές κατευθυντήριες γραμμές.
Αν και οι νέοι κανονισμοί είναι αυστηρότεροι από τους προηγούμενους, θα μπορούσαν να αποτελέσουν τη βάση προκειμένου οι Shell και Equinor να ολοκληρώσουν τις αξιολογήσεις που απαιτούνται για να λάβουν το πράσινο φως για τα έργα τους. Οι αποφάσεις για τα δύο έργα αναμένεται να ληφθούν μέχρι το φθινόπωρο ή αργότερα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ