
Από την άνοδο του Εργατικού Κόμματος στην εξουσία στο Ηνωμένο Βασίλειο πριν από δύο χρόνια, η κυβέρνηση έχει θεσπίσει αυστηρότερους κανονισμούς για τα ορυκτά καύσιμα, σε μια προσπάθεια να στραφεί προς την πράσινη ενέργεια. Ως εκ τούτου, αναδύεται ένα νεφελώδες επενδυτικό τοπίο γύρω από τη Βρετανική Βόρεια Θάλασσα, ενώ την ίδια στιγμή καταγράφεται άνοδος των εισαγωγών πετρελαίου και φυσικού αερίου. Υπό αυτό το πρίσμα, ο Αμερικανός Πρόεδρος, γνωστός για την υποστήριξή του στα ορυκτά καύσιμα, τόνισε ότι το Ηνωμένο Βασίλειο θα πρέπει να παγώσει τα όποια σχέδια για την πράσινη μετάβαση.
Τον Ιούνιο, η κυβέρνηση των Εργατικών θέσπισε αυστηρότερους περιβαλλοντικούς κανόνες για τα έργα ορυκτών καυσίμων, οι οποίοι αναμένεται να επηρεάσουν δύο κοιτάσματα πετρελαίου και φυσικού αερίου στη Βόρεια Θάλασσα, τα οποία εκμεταλλεύονται οι εταιρείες Shell και Equinor. Η κίνηση αυτή σημαίνει ότι η έγκριση νέων έργων πρέπει να λαμβάνει υπόψη τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των εκπομπών από τη χρήση ή την καύση των εξορυσσόμενων καυσίμων. Το Υπουργείο Ενεργειακής Ασφάλειας ανακοίνωσε ότι αυτή η κίνηση «θα διασφαλίσει ότι οι πλήρεις επιπτώσεις της εξόρυξης ορυκτών καυσίμων στο περιβάλλον θα αναγνωρίζονται στις αποφάσεις έγκρισης». Παράλληλα, ενώ η κυβέρνηση δήλωσε πέρυσι ότι δεν θα εκδώσει νέες άδειες πετρελαίου και φυσικού αερίου, αποφάσισε επίσης ότι δεν θα ανακαλέσει τις άδειες που χορήγησε η προηγούμενη κυβέρνηση. Σε κάθε περίπτωση, οι μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες σπεύδουν τώρα να υποβάλουν νέες αξιολογήσεις με βάση τις τρέχουσες περιβαλλοντικές κατευθυντήριες γραμμές.
Αν και οι νέοι κανονισμοί είναι αυστηρότεροι από τους προηγούμενους, θα μπορούσαν να αποτελέσουν τη βάση προκειμένου οι Shell και Equinor να ολοκληρώσουν τις αξιολογήσεις που απαιτούνται για να λάβουν το πράσινο φως για τα έργα τους. Οι αποφάσεις για τα δύο έργα αναμένεται να ληφθούν μέχρι το φθινόπωρο ή αργότερα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η θαλάσσια διασύνδεση μεταξύ Δανίας και Γερμανίας, μέσω της γραμμής Rødby-Puttgarden, πλέον θα εξυπηρετείται από το νεότευκτο «The Baltic Whale» της Scandlines. Την κατασκευή…
Το κλιματικό φαινόμενο La Niña, το οποίο τείνει να κατεβάζει τις θερμοκρασίες σε παγκόσμια κλίμακα, επιστρέφει, όμως ο αντίκτυπός του μάλλον θα είναι περιορισμένος,…
Σημαντική πτώση κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Έπειτα από δυόμισι έτη αδράνειας, ο αγωγός πετρελαίου Kirkuk-Ceyhan τέθηκε εκ νέου σε λειτουργία μετά την επίτευξη συμφωνίας ανάμεσα στην κυβέρνηση του Ιράκ, στην…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Έπειτα από δύο χρόνια απουσίας από το Ιράκ, η ExxonMobil επανέρχεται δυναμικά στη χώρας της Μέσης Ανατολής, προκειμένου να προωθήσει τα φιλόδοξα σχέδια της…
Με τη ναυτιλιακή βιομηχανία να στρέφεται σταδιακά προς τα «πράσινα» καύσιμα, με γνώμονα την ενεργειακή μετάβαση των πλοίων, το επενδυτικό ενδιαφέρον των προμηθευτών καυσίμων…
Με το Νόμπελ Ειρήνης τιμήθηκε φέτος η ηγέτιδα της αντιπολίτευσης στη Βενεζουέλα Μαρία Κορίνα Ματσάδο, η αποκαλούμενη «λιμπερταδόρα» (απελευθερώτρια), η οποία είναι όμως υποχρεωμένη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ