
Νέα έκθεση που δημοσιεύθηκε πρόσφατα παρουσιάζει τους λόγους για τους οποίους ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός πρέπει να λάβει άμεσα μέτρα για τη μείωση της ρύπανσης από αιθάλη. Η έκθεση με τίτλο «On Thin Ice: Why Black Carbon Demands Urgent Action», που εκπόνησε η περιβαλλοντική οργάνωση Pacific Environment, εξετάζει το πώς η άνοδος της ναυτιλιακής κίνησης στην Αρκτική προκαλεί αύξηση της έκλυσης αιθάλης στην ατμόσφαιρα, η οποία στη συνέχεια κατακάθεται στο χιόνι και στον πάγο, επιταχύνοντας την επικίνδυνη τήξη.
«Παρά τη συζήτηση, που διαρκεί περισσότερο από μισή δεκαετία, ο IMO συνεχίζει να αγνοεί την απλή λύση: να απαιτήσει από τα πλοία να στραφούν πάραυτα σε καθαρότερα καύσιμα όταν επιχειρούν στην Αρκτική. Παρά τις τεχνικές αξιολογήσεις και τις εκκλήσεις για εθελοντικά μέτρα στον IMO, οι εκπομπές μαύρου άνθρακα από τη ναυτιλία στην Αρκτική συνεχίζουν να αυξάνονται ανεξέλεγκτα. […] Καλούμε τον IMO να ανταποκριθεί σε αυτή την κρίση στην Αρκτική και να αντιμετωπίσει επειγόντως τις αυξανόμενες επιπτώσεις του μαύρου άνθρακα στην υγεία και στον άνθρωπο», δήλωσε η Kay Brown, διευθύντρια πολιτικής για την Αρκτική της Pacific Environment.
Σύμφωνα με έκθεση της Protection of the Arctic Marine Environment (PAME), ο αριθμός των μεμονωμένων πλοίων που εισέρχονται στην Αρκτική αυξήθηκε από 1.298 το 2013 σε 1.781 το 2024, αύξηση 37%. Η συνολική απόσταση που διανύθηκε σε αυτά τα πολικά ύδατα αυξήθηκε κατά 108%, από 6,51 εκατ. σε 12,7 εκατ. ναυτικά μίλια. Τα εμπορικά αλιευτικά σκάφη κατέλαβαν το μεγαλύτερο μερίδιο της ναυσιπλοΐας με 34%. Τα φορτηγά πλοία, τα παγοθραυστικά και τα ερευνητικά πλοία κατέλαβαν επίσης σημαντικά μερίδια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την εστίασή της στην αγορά των product tankers ανακοίνωσε η Euroholdings Ltd, δύο μήνες μετά την απόκτηση του 51% των μετοχών της από τη…
Την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025, στην Αμερικανική Σχολή Κλασσικών Σπουδών στο κέντρο της Αθήνας, έλαβε χώρα η 17η τελετή απονομής των Βραβείων Ευκράντη. Σημειώνεται…
Η τεχνολογία διπλού καυσίμου με χρήση LNG βρίσκεται στον πυρήνα του νέου Capesize bulk carrier «SG DAWN», το οποίο παρέλαβε πρόσφατα η NYK. Η…
Από την άνοδο του Εργατικού Κόμματος στην εξουσία στο Ηνωμένο Βασίλειο πριν από δύο χρόνια, η κυβέρνηση έχει θεσπίσει αυστηρότερους κανονισμούς για τα ορυκτά…
Πιθανό είναι το ενδεχόμενο η Peabody Energy να αποσυρθεί από την προσφορά ύψους $3,8 δισ. για τα ορυχεία οπτάνθρακα της Anglo American στην Αυστραλία,…
Οι πρόσφατες βροχοπτώσεις στην Αργεντινή έχουν βελτιώσει τα αποθέματα υγρασίας του εδάφους για τη σοδειά σιταριού της χώρας για το 2025/26, με σχεδόν όλη…
Οι προοπτικές της χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης σε μια πληθώρα εφαρμογών έχουν επιφέρει συζητήσεις και ανησυχίες γύρω από το μέλλον της αγοράς εργασίας. Είναι…
Η τεχνολογία που φέρνει η Provaris στο προσκήνιο αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού για τη θαλάσσια αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS). Πολυστρωματικές χαλύβδινες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ