
Νέα έκθεση που δημοσιεύθηκε πρόσφατα παρουσιάζει τους λόγους για τους οποίους ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός πρέπει να λάβει άμεσα μέτρα για τη μείωση της ρύπανσης από αιθάλη. Η έκθεση με τίτλο «On Thin Ice: Why Black Carbon Demands Urgent Action», που εκπόνησε η περιβαλλοντική οργάνωση Pacific Environment, εξετάζει το πώς η άνοδος της ναυτιλιακής κίνησης στην Αρκτική προκαλεί αύξηση της έκλυσης αιθάλης στην ατμόσφαιρα, η οποία στη συνέχεια κατακάθεται στο χιόνι και στον πάγο, επιταχύνοντας την επικίνδυνη τήξη.
«Παρά τη συζήτηση, που διαρκεί περισσότερο από μισή δεκαετία, ο IMO συνεχίζει να αγνοεί την απλή λύση: να απαιτήσει από τα πλοία να στραφούν πάραυτα σε καθαρότερα καύσιμα όταν επιχειρούν στην Αρκτική. Παρά τις τεχνικές αξιολογήσεις και τις εκκλήσεις για εθελοντικά μέτρα στον IMO, οι εκπομπές μαύρου άνθρακα από τη ναυτιλία στην Αρκτική συνεχίζουν να αυξάνονται ανεξέλεγκτα. […] Καλούμε τον IMO να ανταποκριθεί σε αυτή την κρίση στην Αρκτική και να αντιμετωπίσει επειγόντως τις αυξανόμενες επιπτώσεις του μαύρου άνθρακα στην υγεία και στον άνθρωπο», δήλωσε η Kay Brown, διευθύντρια πολιτικής για την Αρκτική της Pacific Environment.
Σύμφωνα με έκθεση της Protection of the Arctic Marine Environment (PAME), ο αριθμός των μεμονωμένων πλοίων που εισέρχονται στην Αρκτική αυξήθηκε από 1.298 το 2013 σε 1.781 το 2024, αύξηση 37%. Η συνολική απόσταση που διανύθηκε σε αυτά τα πολικά ύδατα αυξήθηκε κατά 108%, από 6,51 εκατ. σε 12,7 εκατ. ναυτικά μίλια. Τα εμπορικά αλιευτικά σκάφη κατέλαβαν το μεγαλύτερο μερίδιο της ναυσιπλοΐας με 34%. Τα φορτηγά πλοία, τα παγοθραυστικά και τα ερευνητικά πλοία κατέλαβαν επίσης σημαντικά μερίδια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ