
Η τεχνολογία διπλού καυσίμου με χρήση LNG βρίσκεται στον πυρήνα του νέου Capesize bulk carrier «SG DAWN», το οποίο παρέλαβε πρόσφατα η NYK. Η αρχιτεκτονική πρόωσης συνδυάζει κύρια μηχανή τύπου 7S60ME-C10.5-GI με γεννήτριες και βοηθητικούς λέβητες διπλού καυσίμου, ώστε το BOG (boil-off gas) από τις δεξαμενές LNG να αξιοποιείται χωρίς απώλειες. Παράλληλα, εφαρμόζονται προηγμένες λύσεις, όπως διατάξεις εξοικονόμησης ενέργειας και στρεπτό πηδάλιο κοντά στην έλικα, βελτιστοποιημένο σχήμα πλώρης για μειωμένη αντίσταση, διαμορφωμένη υπερκατασκευή για περιορισμό της αντίστασης από τον άνεμο και ειδική βαφή κύτους που μειώνει την τριβή με το θαλασσινό νερό.
Επιπλέον, η διάταξη των δεξαμενών LNG στο άνω κατάστρωμα, στην πρύμνη της υπερκατασκευής, επιτρέπει στο πλοίο να διατηρεί τον ίδιο ωφέλιμο όγκο φορτίου με τα συμβατικά πετρελαιοκίνητα bulkers. Κάθε αμπάρι διαθέτει top-side και hopper δεξαμενές και είναι σχεδιασμένο για φορτία υψηλής ειδικής πυκνότητας έως 3,0 t/κ.μ., όπως το σιδηρομετάλλευμα. Το πλοίο, μήκους 299,99 μ. και πλάτους 50 μ., υπάγεται στα Common Structural Regulations (CSR BC&OT).
Σε επίπεδο περιβαλλοντικών επιδόσεων, ακόμα και με χρήση πετρελαίου, το πλοίο ικανοποιεί τις απαιτήσεις Φάσης 3 του EEDI, με μείωση τουλάχιστον 30% έναντι της τιμής αναφοράς. Η μετάβαση σε LNG ως κύριο καύσιμο επιτυγχάνει επιπλέον μείωση εκπομπών CO₂ κατά περίπου 20-30% και σχεδόν μηδενίζει τις εκπομπές οξειδίων του θείου (SOx). Η συμμόρφωση με το Tier III των οξειδίων του αζώτου (NOx) εξασφαλίζεται μέσω συστήματος επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής (SCR).
Το «SG DAWN» ταξινομείται από τον νηογνώμονα ClassNK και φέρει σημαία Ιαπωνίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία του παγκόσμιου εμπορίου, παρά τα εμπόδια που συναντά σε έντονο βαθμό, χαράσσει (οριακά) ανοδική τροχιά για το 2025. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με…
Χθες, Τρίτη 12 Αυγούστου, το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή πραγματοποίησε επιχειρήσεις απεγκλωβισμού συνολικά 76 πολιτών από παραλιακές περιοχές της Χίου και της Κάτω…
Την εστίασή της στην αγορά των product tankers ανακοίνωσε η Euroholdings Ltd, δύο μήνες μετά την απόκτηση του 51% των μετοχών της από τη…
Την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025, στην Αμερικανική Σχολή Κλασσικών Σπουδών στο κέντρο της Αθήνας, έλαβε χώρα η 17η τελετή απονομής των Βραβείων Ευκράντη. Σημειώνεται…
Από την άνοδο του Εργατικού Κόμματος στην εξουσία στο Ηνωμένο Βασίλειο πριν από δύο χρόνια, η κυβέρνηση έχει θεσπίσει αυστηρότερους κανονισμούς για τα ορυκτά…
Πιθανό είναι το ενδεχόμενο η Peabody Energy να αποσυρθεί από την προσφορά ύψους $3,8 δισ. για τα ορυχεία οπτάνθρακα της Anglo American στην Αυστραλία,…
Οι πρόσφατες βροχοπτώσεις στην Αργεντινή έχουν βελτιώσει τα αποθέματα υγρασίας του εδάφους για τη σοδειά σιταριού της χώρας για το 2025/26, με σχεδόν όλη…
Οι προοπτικές της χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης σε μια πληθώρα εφαρμογών έχουν επιφέρει συζητήσεις και ανησυχίες γύρω από το μέλλον της αγοράς εργασίας. Είναι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ