
Η τεχνολογία διπλού καυσίμου με χρήση LNG βρίσκεται στον πυρήνα του νέου Capesize bulk carrier «SG DAWN», το οποίο παρέλαβε πρόσφατα η NYK. Η αρχιτεκτονική πρόωσης συνδυάζει κύρια μηχανή τύπου 7S60ME-C10.5-GI με γεννήτριες και βοηθητικούς λέβητες διπλού καυσίμου, ώστε το BOG (boil-off gas) από τις δεξαμενές LNG να αξιοποιείται χωρίς απώλειες. Παράλληλα, εφαρμόζονται προηγμένες λύσεις, όπως διατάξεις εξοικονόμησης ενέργειας και στρεπτό πηδάλιο κοντά στην έλικα, βελτιστοποιημένο σχήμα πλώρης για μειωμένη αντίσταση, διαμορφωμένη υπερκατασκευή για περιορισμό της αντίστασης από τον άνεμο και ειδική βαφή κύτους που μειώνει την τριβή με το θαλασσινό νερό.
Επιπλέον, η διάταξη των δεξαμενών LNG στο άνω κατάστρωμα, στην πρύμνη της υπερκατασκευής, επιτρέπει στο πλοίο να διατηρεί τον ίδιο ωφέλιμο όγκο φορτίου με τα συμβατικά πετρελαιοκίνητα bulkers. Κάθε αμπάρι διαθέτει top-side και hopper δεξαμενές και είναι σχεδιασμένο για φορτία υψηλής ειδικής πυκνότητας έως 3,0 t/κ.μ., όπως το σιδηρομετάλλευμα. Το πλοίο, μήκους 299,99 μ. και πλάτους 50 μ., υπάγεται στα Common Structural Regulations (CSR BC&OT).
Σε επίπεδο περιβαλλοντικών επιδόσεων, ακόμα και με χρήση πετρελαίου, το πλοίο ικανοποιεί τις απαιτήσεις Φάσης 3 του EEDI, με μείωση τουλάχιστον 30% έναντι της τιμής αναφοράς. Η μετάβαση σε LNG ως κύριο καύσιμο επιτυγχάνει επιπλέον μείωση εκπομπών CO₂ κατά περίπου 20-30% και σχεδόν μηδενίζει τις εκπομπές οξειδίων του θείου (SOx). Η συμμόρφωση με το Tier III των οξειδίων του αζώτου (NOx) εξασφαλίζεται μέσω συστήματος επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής (SCR).
Το «SG DAWN» ταξινομείται από τον νηογνώμονα ClassNK και φέρει σημαία Ιαπωνίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ