
Νέους κανόνες για τις ship-to-ship (STS) μεταφορές πετρελαίου στα ύδατα του Παναμά εισήγαγε πρόσφατα η κυβέρνηση.
Στόχος της κυβέρνησης του Παναμά είναι να περιορίσει τη δράση του «σκιώδους» στόλου, και σύμφωνα με το μέτρο οποιοδήποτε πλοίο με ολική χωρητικότητα άνω των 150 τόνων θα πρέπει να υποβάλει λεπτομερή γνωστοποίηση για κάθε μεταφορά STS 48 ώρες νωρίτερα στη Ναυτιλιακή Αρχή του Παναμά (PMA).
Κάθε αναφορά θα πρέπει να περιλαμβάνει λεπτομέρειες όπως τα στοιχεία αναγνώρισης του πλοίου, η εκτιμώμενη ώρα άφιξης, η θέση, η μέθοδος μεταφοράς, καθώς και ο τύπος και η ποσότητα των υδρογονανθράκων που θα μεταφερθούν. Πρέπει επίσης να περιλαμβάνει τα στοιχεία επικοινωνίας ενός καθορισμένου προσώπου στην ξηρά και επιβεβαίωση ότι τα σχέδια STS του πλοίου πληρούν τις απαιτήσεις της MARPOL.
Οποιαδήποτε αλλαγή στην ώρα άφιξης στον τόπο μεταφόρτωσης που υπερβαίνει τις έξι ώρες πρέπει να γνωστοποιείται στη Ναυτιλιακή Αρχή του Παναμά. Τα πλοία υποχρεούνται, επίσης, να τηρούν αρχείο των εργασιών STS και να διατηρούν τις ηλεκτρονικές αποδείξεις παραλαβής από την PMA επί του πλοίου για τουλάχιστον τρία έτη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ