
Τις βραδινές ώρες χθες, Κυριακή 10 Αυγούστου, ενημερώθηκαν οι Λιμενικές Αρχές της Πάρου, της Νάξου, της Μυκόνου, της Σύρου και της Τήνου από το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ) Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ότι ένα ιστιοφόρο (Ι/Φ) σκάφος σημαίας Γαλλίας, με δύο αλλοδαπούς επιβαίνοντες (υπηκόους Γαλλίας), βρίσκεται σε κίνδυνο λόγω ακυβερνησίας που προήλθε μετά από μηχανική βλάβη και θραύση του ιστού, στη θαλάσσια περιοχή 3 ν.μ. νότια της ν. Ρήνειας Αιγαίου Πελάγους.
Αμέσως τέθηκε σε εφαρμογή το τοπικό σχέδιο έκτακτης ανάγκης και για την περιοχή αναχώρησαν το ρυμουλκό-ναυαγοσωστικό (Ρ/Κ-Ν/Γ) πλοίο ¨ΚΑΡΑΠΙΠΕΡΗΣ NEW GENERATION¨ N.P. 11876 με επιβαίνοντα στέλεχος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ένα παραπλέον επιβατηγό-οχηματαγωγό (Ε/Γ-Ο/Γ) πλοίο, ένα θαλαμηγό (Θ/Γ) σκάφος, και το σκάφος της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης (ΕΟΔ) ¨CHIARA¨ σημαίας Γερμανίας, ενώ απογειώθηκε και ελικόπτερο Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας. Οι δύο επιβαίνοντες μετεπιβιβάστηκαν στο σκάφος της ΕΟΔ Πάρου και μεταφέρθηκαν με ασφάλεια στο λιμάνι της Νάουσας Πάρου. Στη συνέχεια, μεταφέρθηκαν στο Κέντρο Υγείας Πάρου για προληπτικούς λόγους, από όπου και εξήλθαν καλά στην υγεία τους. Λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών δεν κατέστη δυνατή η πρόσδεση και ρυμούλκηση του Ι/Φ. Από το συμβάν δεν παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση.
Στην επιχείρηση διάσωσης, σημαντική ήταν η βοήθεια από το Blue Star Delos. Το πλοίο παρέκκλινε της πορείας του με αποτέλεσμα να επιστρέψει στον Πειραιά στις 03:00 το πρωί της Δευτέρας αντί για την Κυριακή στις 23:15.
Ένα μεγάλο μπράβο στο ΛΣ αλλά και στην ελληνική ακτοπλοΐα για την υπεράνθρωπη και συστηματική προσπάθεια να κρατήσουν τις θάλασσές μας ασφαλείς. Ειδικά για το Blue Star Delos, που αντί να σκεφτεί η εταιρεία τα κέρδη της όπως γράφουν διάφοροι καλοθελητές κατά καιρούς, παρέκκλινε της πορείας του- ως όφειλε- και συνέδραμε στην επιχείρηση.
Τα Ναυτικά Χρονικά εξασφάλισαν αποκλειστικό βίντεο από τη δραματική στιγμή διάσωσης των δύο επιβαινόντων από το Blue Star Delos.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Επαναλειτουργούν οι υπηρεσίες εκφόρτωσης και αεριοποίησης στον Τερματικό Σταθμό Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ/LNG) της Αλεξανδρούπολης, όπως ανακοίνωσε, σήμερα, η Gastrade. «Οι υπηρεσίες αυτές θα…
Η εισαγγελία της Φινλανδίας άσκησε δίωξη κατά τριών ναυτικών του τάνκερ «Eagle S», ανάμεσά τους και του πλοιάρχου, που κατηγορούνται ότι συμμετείχαν στο σαμποτάζ…
Οι εκλογές για το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της Ναυτιλιακής Ένωσης Άνδρου ολοκληρώθηκαν επιτυχώς στις 9 Αυγούστου για τη νέα διετή θητεία, 2025–2027. Το νέο…
Σε υψηλά άνω των δύο ετών κινήθηκαν οι παγκόσμιες τιμές των προϊόντων διατροφής τον Ιούλιο, σύμφωνα με δεδομένα από τον Οργανισμό Τροφίμων και Γεωργίας…
Αύξηση κατέγραψαν οι διά θαλάσσης εισαγωγές θερμικού άνθρακα της Ασίας τον Ιούλιο, με οδηγό ορισμένες αναπτυγμένες χώρες και όχι τις «συνήθεις υπόπτους» Ινδία και…
Οι ΗΠΑ συνεχίζουν ακάθεκτες την εμπορική πολιτική επιβολής δασμών ανά τον κόσμο. Από την 1η Αυγούστου, μάλιστα, οι δασμοί για εξαγωγές από τη Βραζιλία…
Η τεχνολογία καυσίμου αμμωνίας αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία για την Ιαπωνία. Η αμμωνία, ως ενεργειακός φορέας που δεν εκπέμπει διοξείδιο του άνθρακα κατά…
Η Κίνα, προορισμός για την πλειονότητα των παγκόσμιων εξαγωγών σόγιας, αποστρέφεται ολοένα και περισσότερο τη σόγια των ΗΠΑ, ελέω της δασμολογικής πολιτικής του Ντόναλντ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ