
Τις βραδινές ώρες χθες, Κυριακή 10 Αυγούστου, ενημερώθηκαν οι Λιμενικές Αρχές της Πάρου, της Νάξου, της Μυκόνου, της Σύρου και της Τήνου από το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ) Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ότι ένα ιστιοφόρο (Ι/Φ) σκάφος σημαίας Γαλλίας, με δύο αλλοδαπούς επιβαίνοντες (υπηκόους Γαλλίας), βρίσκεται σε κίνδυνο λόγω ακυβερνησίας που προήλθε μετά από μηχανική βλάβη και θραύση του ιστού, στη θαλάσσια περιοχή 3 ν.μ. νότια της ν. Ρήνειας Αιγαίου Πελάγους.
Αμέσως τέθηκε σε εφαρμογή το τοπικό σχέδιο έκτακτης ανάγκης και για την περιοχή αναχώρησαν το ρυμουλκό-ναυαγοσωστικό (Ρ/Κ-Ν/Γ) πλοίο ¨ΚΑΡΑΠΙΠΕΡΗΣ NEW GENERATION¨ N.P. 11876 με επιβαίνοντα στέλεχος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ένα παραπλέον επιβατηγό-οχηματαγωγό (Ε/Γ-Ο/Γ) πλοίο, ένα θαλαμηγό (Θ/Γ) σκάφος, και το σκάφος της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης (ΕΟΔ) ¨CHIARA¨ σημαίας Γερμανίας, ενώ απογειώθηκε και ελικόπτερο Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας. Οι δύο επιβαίνοντες μετεπιβιβάστηκαν στο σκάφος της ΕΟΔ Πάρου και μεταφέρθηκαν με ασφάλεια στο λιμάνι της Νάουσας Πάρου. Στη συνέχεια, μεταφέρθηκαν στο Κέντρο Υγείας Πάρου για προληπτικούς λόγους, από όπου και εξήλθαν καλά στην υγεία τους. Λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών δεν κατέστη δυνατή η πρόσδεση και ρυμούλκηση του Ι/Φ. Από το συμβάν δεν παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση.
Στην επιχείρηση διάσωσης, σημαντική ήταν η βοήθεια από το Blue Star Delos. Το πλοίο παρέκκλινε της πορείας του με αποτέλεσμα να επιστρέψει στον Πειραιά στις 03:00 το πρωί της Δευτέρας αντί για την Κυριακή στις 23:15.
Ένα μεγάλο μπράβο στο ΛΣ αλλά και στην ελληνική ακτοπλοΐα για την υπεράνθρωπη και συστηματική προσπάθεια να κρατήσουν τις θάλασσές μας ασφαλείς. Ειδικά για το Blue Star Delos, που αντί να σκεφτεί η εταιρεία τα κέρδη της όπως γράφουν διάφοροι καλοθελητές κατά καιρούς, παρέκκλινε της πορείας του- ως όφειλε- και συνέδραμε στην επιχείρηση.
Τα Ναυτικά Χρονικά εξασφάλισαν αποκλειστικό βίντεο από τη δραματική στιγμή διάσωσης των δύο επιβαινόντων από το Blue Star Delos.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Το παγκόσμιο ενεργειακό τοπίο διαμορφώνεται σήμερα από μια μείξη γεωπολιτικών και οικονομικών παραγόντων, με την πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Inermodal να επιχειρεί να ρίξει…
Τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων, με ορίζοντα την ενεργειακή μετάβαση, ανέδειξαν, τόσο o Πρόεδρος της Ένωσης Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων…
Σημαντικές απώλειες κατέγραψε σε εβδομαδιαία βάση η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να υποχωρούν για 14η διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki…
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ