
Τις βραδινές ώρες χθες, Κυριακή 10 Αυγούστου, ενημερώθηκαν οι Λιμενικές Αρχές της Πάρου, της Νάξου, της Μυκόνου, της Σύρου και της Τήνου από το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ) Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ότι ένα ιστιοφόρο (Ι/Φ) σκάφος σημαίας Γαλλίας, με δύο αλλοδαπούς επιβαίνοντες (υπηκόους Γαλλίας), βρίσκεται σε κίνδυνο λόγω ακυβερνησίας που προήλθε μετά από μηχανική βλάβη και θραύση του ιστού, στη θαλάσσια περιοχή 3 ν.μ. νότια της ν. Ρήνειας Αιγαίου Πελάγους.
Αμέσως τέθηκε σε εφαρμογή το τοπικό σχέδιο έκτακτης ανάγκης και για την περιοχή αναχώρησαν το ρυμουλκό-ναυαγοσωστικό (Ρ/Κ-Ν/Γ) πλοίο ¨ΚΑΡΑΠΙΠΕΡΗΣ NEW GENERATION¨ N.P. 11876 με επιβαίνοντα στέλεχος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ένα παραπλέον επιβατηγό-οχηματαγωγό (Ε/Γ-Ο/Γ) πλοίο, ένα θαλαμηγό (Θ/Γ) σκάφος, και το σκάφος της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης (ΕΟΔ) ¨CHIARA¨ σημαίας Γερμανίας, ενώ απογειώθηκε και ελικόπτερο Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας. Οι δύο επιβαίνοντες μετεπιβιβάστηκαν στο σκάφος της ΕΟΔ Πάρου και μεταφέρθηκαν με ασφάλεια στο λιμάνι της Νάουσας Πάρου. Στη συνέχεια, μεταφέρθηκαν στο Κέντρο Υγείας Πάρου για προληπτικούς λόγους, από όπου και εξήλθαν καλά στην υγεία τους. Λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών δεν κατέστη δυνατή η πρόσδεση και ρυμούλκηση του Ι/Φ. Από το συμβάν δεν παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση.
Στην επιχείρηση διάσωσης, σημαντική ήταν η βοήθεια από το Blue Star Delos. Το πλοίο παρέκκλινε της πορείας του με αποτέλεσμα να επιστρέψει στον Πειραιά στις 03:00 το πρωί της Δευτέρας αντί για την Κυριακή στις 23:15.
Ένα μεγάλο μπράβο στο ΛΣ αλλά και στην ελληνική ακτοπλοΐα για την υπεράνθρωπη και συστηματική προσπάθεια να κρατήσουν τις θάλασσές μας ασφαλείς. Ειδικά για το Blue Star Delos, που αντί να σκεφτεί η εταιρεία τα κέρδη της όπως γράφουν διάφοροι καλοθελητές κατά καιρούς, παρέκκλινε της πορείας του- ως όφειλε- και συνέδραμε στην επιχείρηση.
Τα Ναυτικά Χρονικά εξασφάλισαν αποκλειστικό βίντεο από τη δραματική στιγμή διάσωσης των δύο επιβαινόντων από το Blue Star Delos.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε κλίμα εορταστικής ατμόσφαιρας, λίγες ώρες μετά την έναρξη της φετινής εκπαιδευτικής χρονιάς και τον συμβολικό εορτασμό των 100 χρόνων από την ίδρυση του…
Από τις 14 Οκτωβρίου 2025, οι ΗΠΑ θα επιβάλλουν λιμενικά τέλη σε πλοία που ανήκουν ή διαχειρίζονται από κινεζικές εταιρείες, καθώς και σε πλοία…
Η ισραηλινή κυβέρνηση ανακοίνωσε τις πρώτες ώρες σήμερα ότι ενέκρινε την πρώτη φάση της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας και απελευθέρωσης…
Εν μέσω επιβράδυνσης των παραγγελιών για νεότευκτα LNG carriers κατά τη διάρκεια του 2025, τα κορυφαία ναυπηγεία της Νότιας Κορέας φαίνεται να δεινοπαθούν στην…
Σε εγρήγορση βρίσκεται η ναυτιλιακή κοινότητα ενόψει της επερχόμενης ψηφοφορίας για την υιοθέτηση του Net Zero Framework την επόμενη εβδομάδα, το οποίο αρχικά εγκρίθηκε…
Καθώς η αμμωνία αποκτά ολοένα και σημαντικότερο ρόλο στις προσπάθειες αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, έντονο ενδιαφέρον προσελκύουν οι πρωτοβουλίες ανάπτυξης υπηρεσιών bunkering αμμωνίας. Υπό…
Το οικονομικό έτος 2025 διαγράφεται ιδιαίτερα κερδοφόρο για τη Διώρυγα του Παναμά. Συγκεκριμένα, η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά ανέφερε ότι τα κέρδη της…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ και ο Φινλανδός ομόλογός του Alexander Stubb σφράγισαν στις 9 Οκτωβρίου, για έως και 11 παγοθραυστικά με στόχο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ