
Το bioLNG αποτελεί ένα καύσιμο που συνδυάζει το χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα με την τεχνική ωριμότητα και την άμεση υιοθέτησή του από ήδη υπάρχοντες στόλους LNG. Το υγροποιημένο βιομεθάνιο, όπως είναι η πλήρης ονομασία του, παράγεται από οργανικά απόβλητα και προσφέρει έως και 100% μείωση εκπομπών αερίων θερμοκηπίου. Το «Mein Schiff Relax» της TUI Cruises αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα υιοθέτησης του εν λόγω καυσίμου.
Στις 26 Ιουλίου, το λιμάνι της Βαρκελώνης φιλοξένησε τον πρώτο ανεφοδιασμό κρουαζιερόπλοιου με bioLNG απευθείας από πλωτό βυτιοφόρο. Το «Mein Schiff Relax», το πρώτο πλοίο της κλάσης InTUItion, ανεφοδιάστηκε με 1.875 κ.μ. bioLNG από το «Haugesund Knutsen», ένα πλωτό βυτιοφόρο ναυλωμένο από τη Shell και ιδιοκτησίας της Knutsen Scale Gas. Η προμήθεια του καυσίμου προήλθε από τον σταθμό επαναεριοποίησης της Enagás, στον ενεργειακό προβλήτα του λιμένα της Βαρκελώνης.
Το bioLNG έχει την ίδια χημική και φυσική συμπεριφορά με το συμβατικό ορυκτό LNG, γεγονός που το καθιστά τεχνικά συμβατό με κάθε πλοίο που διαθέτει υποδομή LNG. Αυτή η ιδιότητα επιτρέπει την ομαλή και άμεση μετάβαση σε ένα καύσιμο με πολύ χαμηλότερο αποτύπωμα, χωρίς να απαιτούνται μετατροπές ή νέες επενδύσεις σε συστήματα πρόωσης. Στην περίπτωση του «Mein Schiff Relax», το πλοίο είναι ήδη σχεδιασμένο να λειτουργεί σχεδόν αποκλειστικά με LNG και διαθέτει μηχανές διπλού καυσίμου, ενώ τα επόμενα πλοία της εταιρείας, όπως το «Mein Schiff 7», είναι εξοπλισμένα για τη χρήση ακόμα πιο καινοτόμων καυσίμων, όπως η πράσινη μεθανόλη.
Σε σχέση με την προηγούμενη επιχείρηση ανεφοδιασμού με bioLNG που είχε πραγματοποιηθεί στο ίδιο λιμάνι από φορτηγό, η χρήση πλωτού βυτιοφόρου πολλαπλασιάζει την ταχύτητα και τον όγκο παροχής καυσίμου. Η Enagás, ο πάροχος του καυσίμου, έχει πιστοποιηθεί σύμφωνα με το σύστημα ISCC EU.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγία κάνει ακόμα ένα βήμα προς την αποανθρακοποίηση στις θαλάσσιες μεταφορές, με τη συμφωνία της Brunvoll Mar-El και της Rødne Fjord Cruise για…
Τάσεις σταθερότητας εμφανίζει η ναυλαγορά των containerships, έπειτα από έντεκα διαδοχικές εβδομάδες πτώσης των spot ναύλων. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container Index (WCI) της…
Η ανάπτυξη πλήρως ηλεκτρικών υποθαλάσσιων συστημάτων παραγωγής είναι καίριας σημασίας, καθώς μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τις ανάγκες σε εξοπλισμό στην επιφάνεια. Παράλληλα ανοίγει…
Η βραζιλιάνικος κολοσσός εξόρυξης μεταλλευμάτων Vale, εξήγγειλε στις 4 Σεπτεμβρίου ότι θα επενδύσει $12,3 δις. στις μεταλλευτικές της δραστηριότητες στην πολιτεία Minas Gerais μέχρι…
Η Τουρκία αναμένεται να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή ημιαγωγών, με στόχο να μειώσει την εξάρτησή της από τεχνολογίες τρίτων χωρών. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Μια διακήρυξη-ορόσημο, με στόχο την προστασία των δικαιωμάτων των ναυτικών, υιοθετήθηκε πρόσφατα σε συνέδριο που διοργάνωσε η κυβέρνηση των Φιλιππίνων στη Μανίλα. Η Διακήρυξη…
Καθώς η παγκόσμια αγορά σιδηρομεταλλεύματος εξακολουθεί να διανύει περίοδο αβεβαιότητας, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal εστιάζει στις τελευταίες εξελίξεις και στον αντίκτυπό τους στην…
Ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο με κινεζική υπογραφή βρίσκεται προ των πυλών για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ειδικότερα, μια κινεζική διαχειρίστρια εταιρεία πρόκειται να «εγκαινιάσει» την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ