
Το bioLNG αποτελεί ένα καύσιμο που συνδυάζει το χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα με την τεχνική ωριμότητα και την άμεση υιοθέτησή του από ήδη υπάρχοντες στόλους LNG. Το υγροποιημένο βιομεθάνιο, όπως είναι η πλήρης ονομασία του, παράγεται από οργανικά απόβλητα και προσφέρει έως και 100% μείωση εκπομπών αερίων θερμοκηπίου. Το «Mein Schiff Relax» της TUI Cruises αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα υιοθέτησης του εν λόγω καυσίμου.
Στις 26 Ιουλίου, το λιμάνι της Βαρκελώνης φιλοξένησε τον πρώτο ανεφοδιασμό κρουαζιερόπλοιου με bioLNG απευθείας από πλωτό βυτιοφόρο. Το «Mein Schiff Relax», το πρώτο πλοίο της κλάσης InTUItion, ανεφοδιάστηκε με 1.875 κ.μ. bioLNG από το «Haugesund Knutsen», ένα πλωτό βυτιοφόρο ναυλωμένο από τη Shell και ιδιοκτησίας της Knutsen Scale Gas. Η προμήθεια του καυσίμου προήλθε από τον σταθμό επαναεριοποίησης της Enagás, στον ενεργειακό προβλήτα του λιμένα της Βαρκελώνης.
Το bioLNG έχει την ίδια χημική και φυσική συμπεριφορά με το συμβατικό ορυκτό LNG, γεγονός που το καθιστά τεχνικά συμβατό με κάθε πλοίο που διαθέτει υποδομή LNG. Αυτή η ιδιότητα επιτρέπει την ομαλή και άμεση μετάβαση σε ένα καύσιμο με πολύ χαμηλότερο αποτύπωμα, χωρίς να απαιτούνται μετατροπές ή νέες επενδύσεις σε συστήματα πρόωσης. Στην περίπτωση του «Mein Schiff Relax», το πλοίο είναι ήδη σχεδιασμένο να λειτουργεί σχεδόν αποκλειστικά με LNG και διαθέτει μηχανές διπλού καυσίμου, ενώ τα επόμενα πλοία της εταιρείας, όπως το «Mein Schiff 7», είναι εξοπλισμένα για τη χρήση ακόμα πιο καινοτόμων καυσίμων, όπως η πράσινη μεθανόλη.
Σε σχέση με την προηγούμενη επιχείρηση ανεφοδιασμού με bioLNG που είχε πραγματοποιηθεί στο ίδιο λιμάνι από φορτηγό, η χρήση πλωτού βυτιοφόρου πολλαπλασιάζει την ταχύτητα και τον όγκο παροχής καυσίμου. Η Enagás, ο πάροχος του καυσίμου, έχει πιστοποιηθεί σύμφωνα με το σύστημα ISCC EU.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ