
Το bioLNG αποτελεί ένα καύσιμο που συνδυάζει το χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα με την τεχνική ωριμότητα και την άμεση υιοθέτησή του από ήδη υπάρχοντες στόλους LNG. Το υγροποιημένο βιομεθάνιο, όπως είναι η πλήρης ονομασία του, παράγεται από οργανικά απόβλητα και προσφέρει έως και 100% μείωση εκπομπών αερίων θερμοκηπίου. Το «Mein Schiff Relax» της TUI Cruises αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα υιοθέτησης του εν λόγω καυσίμου.
Στις 26 Ιουλίου, το λιμάνι της Βαρκελώνης φιλοξένησε τον πρώτο ανεφοδιασμό κρουαζιερόπλοιου με bioLNG απευθείας από πλωτό βυτιοφόρο. Το «Mein Schiff Relax», το πρώτο πλοίο της κλάσης InTUItion, ανεφοδιάστηκε με 1.875 κ.μ. bioLNG από το «Haugesund Knutsen», ένα πλωτό βυτιοφόρο ναυλωμένο από τη Shell και ιδιοκτησίας της Knutsen Scale Gas. Η προμήθεια του καυσίμου προήλθε από τον σταθμό επαναεριοποίησης της Enagás, στον ενεργειακό προβλήτα του λιμένα της Βαρκελώνης.
Το bioLNG έχει την ίδια χημική και φυσική συμπεριφορά με το συμβατικό ορυκτό LNG, γεγονός που το καθιστά τεχνικά συμβατό με κάθε πλοίο που διαθέτει υποδομή LNG. Αυτή η ιδιότητα επιτρέπει την ομαλή και άμεση μετάβαση σε ένα καύσιμο με πολύ χαμηλότερο αποτύπωμα, χωρίς να απαιτούνται μετατροπές ή νέες επενδύσεις σε συστήματα πρόωσης. Στην περίπτωση του «Mein Schiff Relax», το πλοίο είναι ήδη σχεδιασμένο να λειτουργεί σχεδόν αποκλειστικά με LNG και διαθέτει μηχανές διπλού καυσίμου, ενώ τα επόμενα πλοία της εταιρείας, όπως το «Mein Schiff 7», είναι εξοπλισμένα για τη χρήση ακόμα πιο καινοτόμων καυσίμων, όπως η πράσινη μεθανόλη.
Σε σχέση με την προηγούμενη επιχείρηση ανεφοδιασμού με bioLNG που είχε πραγματοποιηθεί στο ίδιο λιμάνι από φορτηγό, η χρήση πλωτού βυτιοφόρου πολλαπλασιάζει την ταχύτητα και τον όγκο παροχής καυσίμου. Η Enagás, ο πάροχος του καυσίμου, έχει πιστοποιηθεί σύμφωνα με το σύστημα ISCC EU.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το τελευταίο διάστημα, οι γεωπολιτικές εξελίξεις έχουν προκαλέσει ισχυρές αναταράξεις στο σύνολο της κοινωνικοοικονομικής σφαίρας, με τις συνέπειες να είναι ορατές στο σύνολο της…
Οι απόψεις σχετικά με την απαλοιφή των εκπομπών CO2 από τη ναυτιλία έως το 2050 διίστανται, καθώς σίγουρα πρόκειται για ένα περίπλοκο και πολυδιάστατο…
Την τελευταία εβδομάδα του Σεπτεμβρίου έχει καθιερωθεί κάθε χρόνο να εορτάζεται από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) η Παγκόσμια Ημέρα Ναυτιλίας. Ένα μείζον θέμα που απασχολεί…
Δύο αστικά ηλεκτρικά λεωφορεία και τρία ηλεκτρικά οχήματα παραδόθηκαν σήμερα στον Δήμο Κορινθίων με δωρεά του Βαρδινογιάννειου Ιδρύματος και της Motor Oil. Συγκεκριμένα, δύο…
Μια κίνηση-ματ στην αγορά των LNG carriers αναμένεται να υλοποιήσει ο Ισραηλινός κροίσος Idan Ofer, επικεφαλής της Eastern Pacific Shipping (EPS). Συγκεκριμένα, ο επενδυτικός…
Η International Bunker Industry Association (IBIA), κατόπιν ανάρτησής της σε μέσα μαζικής ενημέρωσης, γνωστοποίησε ότι τάσσεται υπέρ της υιοθέτησης του IMO Net-Zero Framework. Πρόκειται…
Η εφαρμογή μιας παγκόσμιας συμφωνίας που αποσκοπεί στην προστασία των ωκεανών του πλανήτη θα τεθεί άμεσα σε ισχύ. Μετά την πρόσφατη επικύρωση της Συνθήκης…
Καθώς ο Ντόναλντ Τραμπ «πιέζει» για την αναβίωση της ναυπηγικής βιομηχανίας των ΗΠΑ, οι συμφωνίες εξαγοράς αμερικανικών ναυπηγείων βαίνουν με ταχύτατους ρυθμούς. Στο πλαίσιο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ