
Οι τερματικοί σταθμοί από τους οποίους διακινούνται εμπορευματοκιβώτια σε όλη την Ευρώπη είναι αντιμέτωποι με καθυστερήσεις και συμφόρηση. Η εξέλιξη αυτή ερμηνεύεται από μια σειρά παραγόντων, μεταξύ των οποίων οι ελλείψεις σε εργατικό δυναμικό, η ανακατεύθυνση των εμπορευματικών ροών ελέω εχθροπραξιών στην Ερυθρά Θάλασσα, αλλά και η μεταβαλλόμενη στάθμη των ποταμών της Ευρώπης.
Τα δεδομένα για τους όγκους μεταφοράς εμπορευμάτων σε σημαντικούς κόμβους της Ευρώπης αντανακλούν την όποια κατάσταση.
Όσον αφορά τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από τους μεγαλύτερους λιμένες της Βόρειας Ευρώπης, στον λιμένα του Ρότερνταμ σημειώθηκε αύξηση κατά 2,7% το α΄ εξάμηνο του 2025 σε σύγκριση με το ίδιο χρονικό διάστημα το 2024. Το σύνολο των TEUs που διακινήθηκαν από εκεί ανήλθε στα 7,026 εκατ. TEUs.
Παράλληλα, στον λιμένα της Αμβέρσας καταγράφηκε επίσης αύξηση κατά 3,7% το α΄ εξάμηνο του 2025 σε σχέση με το 2024, με συνολικά 6,91 εκατ. TEUs. Αξίζει να αναφερθεί ότι τα εν λόγω λιμάνια διαθέτουν τερματικούς από τους οποίους διακινούνται και άλλα εμπορεύματα, των οποίων ο όγκος ήταν μειωμένος φέτος σε σχέση με το α΄ εξάμηνο του 2024. Πιο συγκεκριμένα, η Αμβέρσα κατέγραψε πτώση του συνολικού διακινούμενου όγκου κατά 4,3%, ενώ το Ρότερνταμ κατά 4,1%.
Οι χρονοκαθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση πλοίων έχουν ωθήσει τους διαχειριστές στη χρήση μικρότερων λιμένων, οι οποίοι πλέον παρουσιάζουν επίσης «μποτιλιάρισμα». Καθώς η κατάσταση επηρεάζει σημαντικά και τα δρομολόγια των feeders, η Braemar εκτιμά πως η κατάσταση δεν θα αμβλυνθεί σύντομα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ