
Οι τερματικοί σταθμοί από τους οποίους διακινούνται εμπορευματοκιβώτια σε όλη την Ευρώπη είναι αντιμέτωποι με καθυστερήσεις και συμφόρηση. Η εξέλιξη αυτή ερμηνεύεται από μια σειρά παραγόντων, μεταξύ των οποίων οι ελλείψεις σε εργατικό δυναμικό, η ανακατεύθυνση των εμπορευματικών ροών ελέω εχθροπραξιών στην Ερυθρά Θάλασσα, αλλά και η μεταβαλλόμενη στάθμη των ποταμών της Ευρώπης.
Τα δεδομένα για τους όγκους μεταφοράς εμπορευμάτων σε σημαντικούς κόμβους της Ευρώπης αντανακλούν την όποια κατάσταση.
Όσον αφορά τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από τους μεγαλύτερους λιμένες της Βόρειας Ευρώπης, στον λιμένα του Ρότερνταμ σημειώθηκε αύξηση κατά 2,7% το α΄ εξάμηνο του 2025 σε σύγκριση με το ίδιο χρονικό διάστημα το 2024. Το σύνολο των TEUs που διακινήθηκαν από εκεί ανήλθε στα 7,026 εκατ. TEUs.
Παράλληλα, στον λιμένα της Αμβέρσας καταγράφηκε επίσης αύξηση κατά 3,7% το α΄ εξάμηνο του 2025 σε σχέση με το 2024, με συνολικά 6,91 εκατ. TEUs. Αξίζει να αναφερθεί ότι τα εν λόγω λιμάνια διαθέτουν τερματικούς από τους οποίους διακινούνται και άλλα εμπορεύματα, των οποίων ο όγκος ήταν μειωμένος φέτος σε σχέση με το α΄ εξάμηνο του 2024. Πιο συγκεκριμένα, η Αμβέρσα κατέγραψε πτώση του συνολικού διακινούμενου όγκου κατά 4,3%, ενώ το Ρότερνταμ κατά 4,1%.
Οι χρονοκαθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση πλοίων έχουν ωθήσει τους διαχειριστές στη χρήση μικρότερων λιμένων, οι οποίοι πλέον παρουσιάζουν επίσης «μποτιλιάρισμα». Καθώς η κατάσταση επηρεάζει σημαντικά και τα δρομολόγια των feeders, η Braemar εκτιμά πως η κατάσταση δεν θα αμβλυνθεί σύντομα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Είσοδο στις αγορές της Αφρικής, μέσω του κολοσσού των logistics DP World, οραματίζεται μία από τις μεγαλύτερες εμπορικές εταιρείες της Ιαπωνίας. Σύμφωνα με σχετική…
Η Cerberus Capital Management και η HD Hyundai ανακοίνωσαν μια στρατηγική συνεργασία για την έναρξη της Cerberus Maritime, ενός κοινού επενδυτικού προγράμματος Κορέας-ΗΠΑ, με…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των μεταλλευτικών κολοσσών έχει φέρει η απροσδόκητη ανθεκτικότητα της κινεζικής ζήτησης χάλυβα, η οποία έχει πυροδοτήσει την «εκτόξευση» της παραγωγής σιδηρομεταλλεύματος.…
Επίσκεψη στον Λιμένα Θεσσαλονίκης πραγματοποίησε ο μεγαλομέτοχος της ΟΛΘ Α.Ε., κύριος Ιβάν Σαββίδης, όπου συναντήθηκε με στελέχη της εταιρείας και ενημερώθηκε για τα επόμενα…
Η κορυφαία διοργάνωση γκολφ για τη ναυτιλία επιστρέφει ξανά, προσφέροντας έναν συνδυασμό αθλητισμού και επιχειρηματικότητας σε ένα γήπεδο υψηλών προδιαγραφών. Το Glyfada Greek Maritime…
Επιθεωρητές της υπηρεσίας του ΟΗΕ για την επιτήρηση των πυρηνικών (IAEA, Διεθνής Οργανισμός Ατομικής Ενέργειας – ΔΟΑΕ) εισήλθαν στο Ιράν με τη συγκατάθεση του…
Ένα σημαντικό ορόσημο στη διαδικασία ναυπήγησης ενός καινοτόμου LNG carrier ανακοίνωσε η Minerva Gas. Συγκεκριμένα, βάσεις σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το Σάββατο…
Με δυναμικούς ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου containerships της εισηγμένης στον Nasdaq, Euroseas Ltd. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, η Euroseas προέβη πρόσφατα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ