
Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άλλαζαν χέρια ακόμα πιο εντατικά στην S&P αγορά το α΄ εξάμηνο του 2025, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2024. Συνολικά, 191 containerships πουλήθηκαν την εν λόγω περίοδο, με το άθροισμα της μεταφορικής ικανότητας των πλοίων να ανέρχεται στα 526.523 TEUs.
Παρά το γεγονός ότι το α΄ εξάμηνο του 2024 άλλαξαν χέρια 50 πλοία λιγότερα, η αθροιστική μεταφορική τους ικανότητα ανερχόταν στα 572.600 TEUs. Δηλαδή ο στόλος ήταν κατά περίπου 8% μεγαλύτερος σε όρους TEU. Συνεπώς, μπορεί κανείς να αντιληφθεί ότι φέτος υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον για μικρότερα πλοία.
Πιο συγκεκριμένα, βάσει δεδομένων της Alphaliner, το α΄ εξάμηνο του 2025, μόλις το 10% των πωλήσεων αφορούσε πλοία μεταφορικής ικανότητας άνω των 7.500 TEUs. Η επικρατέστερη μεταφορική ικανότητα ήταν τα 1.500 έως 2.000 TEUs, η οποία αφορούσε το 20% των συνολικών πωλήσεων. Παράλληλα, η επικρατέστερη ηλικία των πλοίων ήταν από 14 έως και 19 έτη, με το 46% των πλοίων που άλλαξαν χέρια να εντάσσονται σε αυτό το ηλικιακό φάσμα.
Αξίζει να αναφερθεί ότι οι πλοιοκτήτες αυτή την περίοδο αμφιταλαντεύονται μεταξύ των διαθέσιμων επιλογών τους. Δηλαδή, είτε να διατηρήσουν τον υπάρχοντα στόλο τους και να εκμεταλλευτούν τα υψηλά ναύλα είτε να πουλήσουν σε υψηλή τιμή τα πλοία τους, καθώς η διαθεσιμότητα είναι περιορισμένη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τελεσίγραφο για τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία απέστειλε στον Βλαντιμίρ Πούτιν, ο Ντόναλντ Τραμπ, μέσω ειδικού απεσταλμένου του. Συγκεκριμένα, ο ειδικός απεσταλμένος των…
Οι ΗΠΑ εισέρχονται για άλλη μία φορά στον «διαστημικό αγώνα», με ακόμα πιο φιλόδοξα σχέδια από το παρελθόν. Πιο συγκεκριμένα, στα σχέδια της NASA…
Πτώση στα έσοδα και στα κέρδη της κατέγραψε για το β΄ τρίμηνο η μεγαλύτερη πετρελαϊκή εταιρεία του κόσμου, η Saudi Aramco, η οποία επικαλέστηκε…
Ένας καινοτόμος σχεδιασμός πλοίου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, τύπου Newcastlemax, χωρητικότητας 210.000 dwt, που θα ναυπηγηθεί από την HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering…
Η ανάγκη της ναυτιλίας για μείωση του λειτουργικού κόστους, ενίσχυση της ασφάλειας και συμμόρφωση με τις αυστηρές περιβαλλοντικές απαιτήσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO)…
Ένα σημαντικό ορόσημο για την ανάπτυξη της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας και ένα ουσιαστικό βήμα προς την αποανθρακοποίηση σημείωσε πρόσφατα ο Καναδάς. Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση…
Κάμψη καταγράφουν οι εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας το 2025, εν μέσω γεωπολιτικών πιέσεων και εσωτερικών προσαρμογών της παραγωγής. Σύμφωνα με δεδομένα παρακολούθησης πλοίων, κατά…
Μία ριζοσπαστική απόφαση έλαβε πρόσφατα η Κολομβία, αναφορικά με τις εμπορικές σχέσεις της με το Ισραήλ. Συγκεκριμένα, η Κολομβία «παγώνει» εντελώς τις εξαγωγές άνθρακα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ