
Το α΄ εξάμηνο του 2025 σηματοδότησε ένα σημείο καμπής για την αγορά των car carriers, καθώς οι ναύλοι και οι αξίες των πλοίων επέμειναν στις τάσεις εξομάλυνσης, έπειτα από αρκετά έτη υψηλών επιδόσεων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της Veson Nautical σκιαγραφεί τις προοπτικές της αγοράς των car carriers, η οποία διανύει περίοδο σταδιακής «προσγείωσης».
Σύμφωνα με την έκθεση, το δυσχερές μακροοικονομικό περιβάλλον, σε συνδυασμό με την επιβράδυνση της ζήτησης και την αυξημένη προσφορά μεταφορικής ικανότητας, έχουν θέσει την αγορά των car carriers σε τροχιά εξομάλυνσης. Ως εκ τούτου, οι ναύλοι των PCTCs υποχώρησαν σημαντικά κατά το α΄ εξάμηνο του 2025.
Ενδεικτικά, ο δείκτης της VesselsValue για χρονοναύλωση διάρκειας ενός έτους για ένα PCTC μεταφορικής ικανότητας 6.500 CEUs είχε σημειώσει πτώση 44% έως τον Ιούνιο.
Παράλληλα, ο κύκλος των παραγγελιών φαίνεται να έχει κορυφωθεί. Τους πρώτους έξι μήνες του 2025 δεν τοποθετήθηκε καμία παραγγελία για car carrier, έναντι του μέσου όρου των 30 παραγγελιών ανά εξάμηνο την περίοδο 2022-2024. Οι πλοιοκτήτες φαίνεται να πατούν «φρένο» έπειτα από χρόνια υψηλών επενδύσεων, επηρεασμένοι από την καθίζηση της ναυλαγοράς και τη βραδύτερη ανάπτυξη του εμπορίου.
Νωχελική καταγράφεται, επίσης, η δραστηριότητα στη δευτερογενή αγορά των car carriers, με μόλις εννέα συμφωνίες αγοραπωλησίας να ολοκληρώνονται το α΄ εξάμηνο του 2025. Στο μέτωπο των αξιών, τα ηλικίας δέκα ετών PCTCs μεταφορικής ικανότητας 6.500 CEUs και 4.000 CEUs «είδαν» τις αποτιμήσεις τους να μειώνονται στα $83,4 εκατ. και $63,7 εκατ. αντίστοιχα, σημειώνοντας πτώση κατά περίπου 11% από την εκκίνηση του έτους.
Σε κάθε περίπτωση, τα παραπάνω στοιχεία, σε συνδυασμό με την καθυστέρηση της επιστροφής των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, ενισχύουν την άποψη ότι η αγορά των car carriers διορθώνεται σταδιακά και κινείται προς μια πιο βιώσιμη μακροπρόθεσμη ισορροπία.
Πηγή: Veson Nautical
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ