
Το α΄ εξάμηνο του 2025 σηματοδότησε ένα σημείο καμπής για την αγορά των car carriers, καθώς οι ναύλοι και οι αξίες των πλοίων επέμειναν στις τάσεις εξομάλυνσης, έπειτα από αρκετά έτη υψηλών επιδόσεων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της Veson Nautical σκιαγραφεί τις προοπτικές της αγοράς των car carriers, η οποία διανύει περίοδο σταδιακής «προσγείωσης».
Σύμφωνα με την έκθεση, το δυσχερές μακροοικονομικό περιβάλλον, σε συνδυασμό με την επιβράδυνση της ζήτησης και την αυξημένη προσφορά μεταφορικής ικανότητας, έχουν θέσει την αγορά των car carriers σε τροχιά εξομάλυνσης. Ως εκ τούτου, οι ναύλοι των PCTCs υποχώρησαν σημαντικά κατά το α΄ εξάμηνο του 2025.
Ενδεικτικά, ο δείκτης της VesselsValue για χρονοναύλωση διάρκειας ενός έτους για ένα PCTC μεταφορικής ικανότητας 6.500 CEUs είχε σημειώσει πτώση 44% έως τον Ιούνιο.
Παράλληλα, ο κύκλος των παραγγελιών φαίνεται να έχει κορυφωθεί. Τους πρώτους έξι μήνες του 2025 δεν τοποθετήθηκε καμία παραγγελία για car carrier, έναντι του μέσου όρου των 30 παραγγελιών ανά εξάμηνο την περίοδο 2022-2024. Οι πλοιοκτήτες φαίνεται να πατούν «φρένο» έπειτα από χρόνια υψηλών επενδύσεων, επηρεασμένοι από την καθίζηση της ναυλαγοράς και τη βραδύτερη ανάπτυξη του εμπορίου.
Νωχελική καταγράφεται, επίσης, η δραστηριότητα στη δευτερογενή αγορά των car carriers, με μόλις εννέα συμφωνίες αγοραπωλησίας να ολοκληρώνονται το α΄ εξάμηνο του 2025. Στο μέτωπο των αξιών, τα ηλικίας δέκα ετών PCTCs μεταφορικής ικανότητας 6.500 CEUs και 4.000 CEUs «είδαν» τις αποτιμήσεις τους να μειώνονται στα $83,4 εκατ. και $63,7 εκατ. αντίστοιχα, σημειώνοντας πτώση κατά περίπου 11% από την εκκίνηση του έτους.
Σε κάθε περίπτωση, τα παραπάνω στοιχεία, σε συνδυασμό με την καθυστέρηση της επιστροφής των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, ενισχύουν την άποψη ότι η αγορά των car carriers διορθώνεται σταδιακά και κινείται προς μια πιο βιώσιμη μακροπρόθεσμη ισορροπία.
Πηγή: Veson Nautical
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Σερβία εξασφάλισε τρίμηνη αναστολή σχετικά με τη ρωσικής ιδιοκτησίας πετρελαϊκή εταιρία NIS, που υπόκειται σε κυρώσεις από τις ΗΠΑ οι οποίες απειλούν τον…

Η επιβίωση των πιγκουίνων Χούμπολτ, ενός είδους πτηνών που κατοικούν σε βραχώδεις ακτογραμμές της Χιλής, συνεχίζει να απειλείται αδιάλειπτα από παράγοντες όπως η κλιματική…

Η ξαφνική επιβράδυνση των κινεζικών αγορών αμερικανικής σόγιας, μόλις λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση της εμπορικής εκεχειρίας ΗΠΑ-Κίνας, δημιουργεί νέα αβεβαιότητα, όπως αναφέρει το…

Η συνεργασία της ΕΤΜΕ και των Ναυπηγείων Σαλαμίνας – Salamis Shipyards με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας περνά στη φάση υλοποίησης, με την έναρξη των…

Η MSC Cruises και η Chantiers de l’ Atlantique ανακοίνωσαν μια σημαντική ενίσχυση της μακροχρόνιας συνεργασίας τους, με παραγγελίες δύο επιπλέον πλοίων World Class,…

Με πανηγυρική συμμετοχή και απαρτία που ξεπέρασε το ιστορικό όριο των 2.392 εξουσιοδοτημένων ψήφων ολοκληρώθηκε την Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2025 η 47η Τακτική Γενική…

Την ενίσχυση του στόλου της με το νεότευκτο «Maran Gas Syros» ανακοίνωσε νωρίτερα η Maran Gas Maritime του Ομίλου Αγγελικούση. Το νεότευκτο LNG carrier…

Η διαχρονικά ισχυρή ναυτιλιακή σχέση μεταξύ Ελλάδας και Ιαπωνίας, καθώς και ο αμοιβαίος σεβασμός μεταξύ των δύο χωρών, αποτυπώθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ