
Το α΄ εξάμηνο του 2025 σηματοδότησε ένα σημείο καμπής για την αγορά των car carriers, καθώς οι ναύλοι και οι αξίες των πλοίων επέμειναν στις τάσεις εξομάλυνσης, έπειτα από αρκετά έτη υψηλών επιδόσεων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της Veson Nautical σκιαγραφεί τις προοπτικές της αγοράς των car carriers, η οποία διανύει περίοδο σταδιακής «προσγείωσης».
Σύμφωνα με την έκθεση, το δυσχερές μακροοικονομικό περιβάλλον, σε συνδυασμό με την επιβράδυνση της ζήτησης και την αυξημένη προσφορά μεταφορικής ικανότητας, έχουν θέσει την αγορά των car carriers σε τροχιά εξομάλυνσης. Ως εκ τούτου, οι ναύλοι των PCTCs υποχώρησαν σημαντικά κατά το α΄ εξάμηνο του 2025.
Ενδεικτικά, ο δείκτης της VesselsValue για χρονοναύλωση διάρκειας ενός έτους για ένα PCTC μεταφορικής ικανότητας 6.500 CEUs είχε σημειώσει πτώση 44% έως τον Ιούνιο.
Παράλληλα, ο κύκλος των παραγγελιών φαίνεται να έχει κορυφωθεί. Τους πρώτους έξι μήνες του 2025 δεν τοποθετήθηκε καμία παραγγελία για car carrier, έναντι του μέσου όρου των 30 παραγγελιών ανά εξάμηνο την περίοδο 2022-2024. Οι πλοιοκτήτες φαίνεται να πατούν «φρένο» έπειτα από χρόνια υψηλών επενδύσεων, επηρεασμένοι από την καθίζηση της ναυλαγοράς και τη βραδύτερη ανάπτυξη του εμπορίου.
Νωχελική καταγράφεται, επίσης, η δραστηριότητα στη δευτερογενή αγορά των car carriers, με μόλις εννέα συμφωνίες αγοραπωλησίας να ολοκληρώνονται το α΄ εξάμηνο του 2025. Στο μέτωπο των αξιών, τα ηλικίας δέκα ετών PCTCs μεταφορικής ικανότητας 6.500 CEUs και 4.000 CEUs «είδαν» τις αποτιμήσεις τους να μειώνονται στα $83,4 εκατ. και $63,7 εκατ. αντίστοιχα, σημειώνοντας πτώση κατά περίπου 11% από την εκκίνηση του έτους.
Σε κάθε περίπτωση, τα παραπάνω στοιχεία, σε συνδυασμό με την καθυστέρηση της επιστροφής των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, ενισχύουν την άποψη ότι η αγορά των car carriers διορθώνεται σταδιακά και κινείται προς μια πιο βιώσιμη μακροπρόθεσμη ισορροπία.
Πηγή: Veson Nautical
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ