
Το α΄ εξάμηνο του 2025 σηματοδότησε ένα σημείο καμπής για την αγορά των car carriers, καθώς οι ναύλοι και οι αξίες των πλοίων επέμειναν στις τάσεις εξομάλυνσης, έπειτα από αρκετά έτη υψηλών επιδόσεων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της Veson Nautical σκιαγραφεί τις προοπτικές της αγοράς των car carriers, η οποία διανύει περίοδο σταδιακής «προσγείωσης».
Σύμφωνα με την έκθεση, το δυσχερές μακροοικονομικό περιβάλλον, σε συνδυασμό με την επιβράδυνση της ζήτησης και την αυξημένη προσφορά μεταφορικής ικανότητας, έχουν θέσει την αγορά των car carriers σε τροχιά εξομάλυνσης. Ως εκ τούτου, οι ναύλοι των PCTCs υποχώρησαν σημαντικά κατά το α΄ εξάμηνο του 2025.
Ενδεικτικά, ο δείκτης της VesselsValue για χρονοναύλωση διάρκειας ενός έτους για ένα PCTC μεταφορικής ικανότητας 6.500 CEUs είχε σημειώσει πτώση 44% έως τον Ιούνιο.
Παράλληλα, ο κύκλος των παραγγελιών φαίνεται να έχει κορυφωθεί. Τους πρώτους έξι μήνες του 2025 δεν τοποθετήθηκε καμία παραγγελία για car carrier, έναντι του μέσου όρου των 30 παραγγελιών ανά εξάμηνο την περίοδο 2022-2024. Οι πλοιοκτήτες φαίνεται να πατούν «φρένο» έπειτα από χρόνια υψηλών επενδύσεων, επηρεασμένοι από την καθίζηση της ναυλαγοράς και τη βραδύτερη ανάπτυξη του εμπορίου.
Νωχελική καταγράφεται, επίσης, η δραστηριότητα στη δευτερογενή αγορά των car carriers, με μόλις εννέα συμφωνίες αγοραπωλησίας να ολοκληρώνονται το α΄ εξάμηνο του 2025. Στο μέτωπο των αξιών, τα ηλικίας δέκα ετών PCTCs μεταφορικής ικανότητας 6.500 CEUs και 4.000 CEUs «είδαν» τις αποτιμήσεις τους να μειώνονται στα $83,4 εκατ. και $63,7 εκατ. αντίστοιχα, σημειώνοντας πτώση κατά περίπου 11% από την εκκίνηση του έτους.
Σε κάθε περίπτωση, τα παραπάνω στοιχεία, σε συνδυασμό με την καθυστέρηση της επιστροφής των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, ενισχύουν την άποψη ότι η αγορά των car carriers διορθώνεται σταδιακά και κινείται προς μια πιο βιώσιμη μακροπρόθεσμη ισορροπία.
Πηγή: Veson Nautical
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ο Αρχηγός του Λ.Σ. Τρύφων Κοντιζάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Αττικής & Υποναύαρχος ε.α. Λ.Σ Λεωνίδας Μανωλάκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Ναυτιλίας Β. Αιγαίου Capt. Γιώργης…

Αμετάβλητο διατήρησε, όπως αναμενόταν άλλωστε, το βασικό της επιτόκιο στο 2%, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Σύμφωνα με τις νέες προβολές των εμπειρογνωμόνων του ευρωσυστήματος,…

Υπό καταρρακτώδη βροχή έλαβε χώρα νωρίτερα στη Λοριάν της Γαλλίας η τελετή ονοματοδοσίας και ύψωσης της ελληνικής σημαίας της φρεγάτας «Κίμων» του Πολεμικού Ναυτικού.…

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Εθνικής Άμυνας, Θανάση Δαβάκη, τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ), στρατηγό Δημήτριο…

Ένα σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς και ο διαχρονικός ρόλος των νηογνωμόνων στη διαμόρφωση ενός ασφαλούς και αξιόπιστου ναυτιλιακού πλαισίου, βρέθηκαν…

Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα αποχαιρετά με βαθιά θλίψη μια εμβληματική φυσιογνωμία του κλάδου, τον δρ. Heinrich Schulte, ιδρυτή της Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), ο…

Πορεία επέκτασης του στόλου της χαράσσει η DryDel Shipping, ανακοινώνοντας συμφωνία με τα ναυπηγεία Namura Shipbuilding της Ιαπωνίας για την κατασκευή ενός Capesize bulk…

Δύο νέοι δορυφόροι εκτοξεύθηκαν με επιτυχία στις 17 Δεκεμβρίου 2025 στις 06:01 π.μ. ενισχύοντας το ευρωπαϊκό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Galileo. Η εκτόξευση πραγματοποιήθηκε από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ