
Στη «δίνη» της γεωοικονομικής αβεβαιότητας βυθίζεται το outlook της αγοράς των bulk carriers, υπό το βάρος της επιθετικής εμπορικής πολιτικής των ΗΠΑ και των εξασθενημένων προοπτικών της κινεζικής οικονομίας.
Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της BIMCO σκιαγραφεί τις προοπτικές της αγοράς των bulk carriers, εκτιμώντας αποδυνάμωση του ισοζυγίου προσφοράς-ζήτησης τόσο το 2025 όσο και το 2026. Με το «κύμα» αμερικανικών δασμών να επηρεάζει άμεσα το 4% της παγκόσμιας ζήτησης τονομιλίων των bulk carriers, η ζήτηση για πλοία αναμένεται να αυξηθεί μόλις κατά 1% το 2025 και κατά 1-2% το 2026. Παρ’ όλα αυτά, ανοδική πίεση αναμένεται να προσφέρουν οι αυξημένες αποστάσεις πλεύσης και οι ενισχυμένες αποστολές σιδηρομεταλλεύματος και βωξίτη από τον Νότιο Ατλαντικό στην Ασία.
Στον αντίποδα, η προσφορά πλοίων εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 1,9% το 2025 και κατά 2,6% το 2026, απόρροια των υψηλότερων παραδόσεων Panamaxes και Supramaxes. Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, ότι οι ανακυκλώσεις πλοίων θα παραμείνουν περιορισμένες.
Οι ασθενείς αυτές συνθήκες της αγοράς έχουν ήδη επηρεάσει τους ναύλους και τις τιμές των πλοίων. Ενδεικτικά, μέχρι στιγμής φέτος, ο BDΙ έχει υποχωρήσει κατά μέσο όρο 28,2%, ενώ σε χαμηλά επίπεδα κυμαίνονται και τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης (FFA) για τα Panamaxes και τα Supramaxes.
Από την άλλη, τα Capesizes «ατενίζουν» το μέλλον με περισσότερη αισιοδοξία, καθώς αναμένεται να επωφεληθούν από την αυξανόμενη ζήτηση της Κίνας για βωξίτη και την επέκταση των έργων σιδηρομεταλλεύματος στον Νότιο Ατλαντικό. Ακόμη, ο στόλος των Capesizes αναμένεται να αυξηθεί με τον βραδύτερο ρυθμό σε σύγκριση με τα υπόλοιπα μεγέθη (3,9% μεταξύ 2024 και 2026).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αισιόδοξη για τις προοπτικές ανάπτυξης της οικονομίας στην Ευρωζώνη και με αναφορά στο «τραύμα» που είχε προκαλέσει στην αξιοπιστία των στατιστικών στοιχείων η Ελλάδα…
Ο όμιλος Grimaldi βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των διεθνών προσπαθειών αποανθρακοποίησης της ναυτιλίας, με συστηματικές επενδύσεις σε πλοία εναλλακτικών καυσίμων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατα,…
«Καταρχάς, θα ήθελα να σας καλωσορίσω στην Αθήνα. Η παρουσία σας σήμερα εδώ συμπίπτει με την επέτειο της 11ης Σεπτεμβρίου. Είναι, ασφαλώς, μια ημέρα…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει την «πράσινη» μετάβασή της, με «αιχμή του δόρατος» τα εναλλακτικά καύσιμα, τα scrubbers φαίνεται να χάνουν την αίγλη τους…
Στην υπογραφή της σύμβασης για το έργο της νέας καλωδιακής διασύνδεσης υψηλής τάσης μεταξύ Κέρκυρας και Ηγουμενίτσας προχωρά ο ΑΔΜΗΕ, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση.…
Ο ιαπωνικός κολοσσός Mitsui OSK Lines (MOL) «ρίχνει δίχτυα» στη ναυπηγική βιομηχανία της Ινδίας, με στόχο να ενισχύσει τη θέση του σε μια ταχέως…
Ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας και η δασμολογική πολιτική Τραμπ έχουν προκαλέσει πλήθος ανακατατάξεων στη ναυτιλία και στις εμπορικές ροές. Εν μέσω των εν…
Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκε η επιχειρηματική αποστολή 18 ελληνικών επιχειρήσεων στην Αλγερία, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 3–6 Σεπτεμβρίου 2025 με πρωτοβουλία του Ελληνο-Αφρικανικού Επιμελητηρίου Εμπορίου και Ανάπτυξης, σε συνεργασία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ