
Στη «δίνη» της γεωοικονομικής αβεβαιότητας βυθίζεται το outlook της αγοράς των bulk carriers, υπό το βάρος της επιθετικής εμπορικής πολιτικής των ΗΠΑ και των εξασθενημένων προοπτικών της κινεζικής οικονομίας.
Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της BIMCO σκιαγραφεί τις προοπτικές της αγοράς των bulk carriers, εκτιμώντας αποδυνάμωση του ισοζυγίου προσφοράς-ζήτησης τόσο το 2025 όσο και το 2026. Με το «κύμα» αμερικανικών δασμών να επηρεάζει άμεσα το 4% της παγκόσμιας ζήτησης τονομιλίων των bulk carriers, η ζήτηση για πλοία αναμένεται να αυξηθεί μόλις κατά 1% το 2025 και κατά 1-2% το 2026. Παρ’ όλα αυτά, ανοδική πίεση αναμένεται να προσφέρουν οι αυξημένες αποστάσεις πλεύσης και οι ενισχυμένες αποστολές σιδηρομεταλλεύματος και βωξίτη από τον Νότιο Ατλαντικό στην Ασία.
Στον αντίποδα, η προσφορά πλοίων εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 1,9% το 2025 και κατά 2,6% το 2026, απόρροια των υψηλότερων παραδόσεων Panamaxes και Supramaxes. Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, ότι οι ανακυκλώσεις πλοίων θα παραμείνουν περιορισμένες.
Οι ασθενείς αυτές συνθήκες της αγοράς έχουν ήδη επηρεάσει τους ναύλους και τις τιμές των πλοίων. Ενδεικτικά, μέχρι στιγμής φέτος, ο BDΙ έχει υποχωρήσει κατά μέσο όρο 28,2%, ενώ σε χαμηλά επίπεδα κυμαίνονται και τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης (FFA) για τα Panamaxes και τα Supramaxes.
Από την άλλη, τα Capesizes «ατενίζουν» το μέλλον με περισσότερη αισιοδοξία, καθώς αναμένεται να επωφεληθούν από την αυξανόμενη ζήτηση της Κίνας για βωξίτη και την επέκταση των έργων σιδηρομεταλλεύματος στον Νότιο Ατλαντικό. Ακόμη, ο στόλος των Capesizes αναμένεται να αυξηθεί με τον βραδύτερο ρυθμό σε σύγκριση με τα υπόλοιπα μεγέθη (3,9% μεταξύ 2024 και 2026).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι Βρυξέλλες ανακοίνωσαν, την Τρίτη 5 Αυγούστου, ότι αναστέλλουν τα αντίμετρα στους τελωνειακούς δασμούς του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, στον απόηχο της εμπορικής συμφωνίας…
Μία ριζοσπαστική απόφαση, που «φωτογραφίζει» τα πλοία του «σκιώδους στόλου», έλαβε πρόσφατα το Νηολόγιο του Παναμά. Συγκεκριμένα, το Νηολόγιο του Παναμά ανακοίνωσε, ότι εφεξής…
Η Ιαπωνία κατέγραψε, την Τρίτη 5 Αυγούστου, την υψηλότερη θερμοκρασία στην ιστορία της, με το υδράργυρο να «σκαρφαλώνει» στους 41,8 ℃, και την κυβέρνηση…
Την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025, στην Αμερικανική Σχολή Κλασσικών Σπουδών στο κέντρο της Αθήνας, έλαβε χώρα η 17η τελετή απονομής των Βραβείων Ευκράντη. Σημειώνεται…
H Seaspan ανακοίνωσε τη συνεργασία της με τρία ακόμα ναυπηγεία για την κατασκευή ice-breakers που θα ενταχθούν στον στόλο της ακτοφυλακής των ΗΠΑ. Ειδικότερα,…
Καθώς η παραγωγή πετρελαίου του Μεξικού αντιμετωπίζει σκοπέλους και η ενεργειακή βιομηχανία της Βενεζουέλας υπόκειται σε κυρώσεις από την Ουάσιγκτον, τα αμερικανικά διυλιστήρια της…
Η ινδική Adani Enterprises, η ναυαρχίδα του ομίλου Adani, κατέγραψε πτώση των κερδών της το πρώτο τρίμηνο του οικονομικού έτους, σύμφωνα με ανακοίνωση της…
Η Ινδία θα εξακολουθήσει να αγοράζει πετρέλαιο από τη Ρωσία, παρά τις απειλές Τραμπ, τόνισαν αξιωματούχοι της ινδικής κυβέρνησης στο Reuters. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ