
Ισχυρή παρουσία έχουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στις παραγγελίες πλοίων.
Βάσει δεδομένων της Xclusiv, το παγκόσμιο orderbook των bulk carriers αριθμεί 1.378 πλοία και ως αναλογία του υπάρχοντος στόλου, σε όρους χωρητικότητας, είναι το 10,8%. Το 12% του υπάρχοντος orderbook, ήτοι 161 παραγγελίες bulkers, έχουν τοποθετηθεί από Έλληνες πλοιοκτήτες. Προχωρώντας στην κατανομή των bulkers που επιλέγουν οι Έλληνες, έντονο είναι το ενδιαφέρον τους για Kamsarmax/Panamax, με το 55% των παραγγελιών για bulkers να αφορά αυτόν τον τύπο πλοίου. Ακολουθούν τα Supra/Ultramax με ποσοστό 28%, τα Handysize με 9% και, τέλος, τα Capesize με το 8% των παραγγελιών.
Όσον αφορά τα tankers, οι Έλληνες πλοιοκτήτες καθιερώνουν την πρωτοκαθεδρία τους στις παραγγελίες καθώς αντιπροσωπεύουν το 24% του παγκόσμιου orderbook. Βάσει της Xclusiv, από τα 292 δεξαμενόπλοια που υπάρχουν στο orderbook των Ελλήνων, το 31% αφορά πλοία τύπου Suezmax. Ακολουθούν τα Aframax/LR2 με ποσοστό 25%, τα MR2 με 17%, τα VLCC/ULCC με 6%, τα small tankers με 8%, τα Panamax/LR1 με 13%.
Στην αγορά των containerships, η ελληνική συμμετοχή ανέρχεται στο 8%, με το orderbook των Ελλήνων πλοιοκτητών να διαμορφώνεται σε 78 πλοία. Το ενδιαφέρον τους είναι επικεντρωμένο στα Neo-Panamax, καθώς οι παραγγελίες τους αφορούν κατά 56% τη συγκεκριμένη κατηγορία containerships. Παράλληλα, δείχνουν επίσης σημαντικό ενδιαφέρον για την αγορά των feeders, με ποσοστό 33% του orderbook, στο οποίο συμμετέχουν, όπως διαπιστώθηκε από την Xclusiv πρόσφατα, οι εταιρείες Capital Maritime, Minerva Marine και Athenian Sea Carriers.
Τέλος, το ενδιαφέρον των Ελλήνων πλοιοκτητών για LNG carriers, λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα της Xclusiv, φαίνεται συγκρατημένο. Το μερίδιό τους στο παγκόσμιο orderbook ανέρχεται στο 14%, καθώς αναμένουν την παραλαβή 47 πλοίων.
Πηγή: Xclusiv ORDERBOOK & FLEET STATISTICS REPORT JULY 2025
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Προσάραξη ιστιοφόρου σκάφους, με σημαία Νέας Ζηλανδίας, σημειώθηκε στη θαλάσσια περιοχή Καναπίτσας, νότια της Σκιάθου. Στο σκάφος επέβαιναν πέντε αλλοδαποί, όλοι καλά στην υγεία…
Η BIMCO, μέσω νέας πρωτοβουλίας της, ενισχύει τις προσπάθειες για διαφύλαξη του πληθυσμού των φαλαινών από συγκρούσεις με τα κύτη πλοίων που εκτελούν πλόες…
Το πρώτο υβριδικό ηλεκτρικό πλοίο μεγάλης εμβέλειας μπαίνει πλέον σε φάση σχεδιασμού, με τη Fleetzero και την Glosten να συνεργάζονται για μια τέτοια πρωτοβουλία. Σε…
Η πράσινη μετάβαση του ναυτιλιακού κλάδου συνεχίζει δυναμικά στο Ηνωμένο Βασίλειο. Πρόσφατα, η κυβέρνηση του ΗΒ παρείχε οικονομική ενίσχυση σε κοινοπραξία με σκοπό την…
Μετά από δεκαετίες προσδοκιών και άκαρπων προσπαθειών, η Ελλάδα απέκτησε έναν σύγχρονο Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου (Ν. 5020/2023), ο οποίος έρχεται να καλύψει τα…
Ένα διαστημικό μη επανδρωμένο εναέριο όχημα του αμερικανικού στρατού, κατασκευασμένο για να παραμένει σε τροχιά εκατοντάδες ημέρες συνεχώς, εκτοξεύθηκε την Πέμπτη 21 Αυγούστου, το…
Σταθερές είναι οι πρόσφατες τάσεις στη ναυλαγορά των LPG carriers, καθώς η περασμένη εβδομάδα ολοκληρώθηκε δίχως μεταβολές στους ναύλους. Ειδικότερα, σύμφωνα με έκθεση της…
Δύο ακόμα σημαντικά ορόσημα στον δρόμο προς την οικοδόμηση του μεγαλύτερου στόλου πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂ carriers) σημείωσε η Northern Lights…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ