
Ισχυρή παρουσία έχουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στις παραγγελίες πλοίων.
Βάσει δεδομένων της Xclusiv, το παγκόσμιο orderbook των bulk carriers αριθμεί 1.378 πλοία και ως αναλογία του υπάρχοντος στόλου, σε όρους χωρητικότητας, είναι το 10,8%. Το 12% του υπάρχοντος orderbook, ήτοι 161 παραγγελίες bulkers, έχουν τοποθετηθεί από Έλληνες πλοιοκτήτες. Προχωρώντας στην κατανομή των bulkers που επιλέγουν οι Έλληνες, έντονο είναι το ενδιαφέρον τους για Kamsarmax/Panamax, με το 55% των παραγγελιών για bulkers να αφορά αυτόν τον τύπο πλοίου. Ακολουθούν τα Supra/Ultramax με ποσοστό 28%, τα Handysize με 9% και, τέλος, τα Capesize με το 8% των παραγγελιών.
Όσον αφορά τα tankers, οι Έλληνες πλοιοκτήτες καθιερώνουν την πρωτοκαθεδρία τους στις παραγγελίες καθώς αντιπροσωπεύουν το 24% του παγκόσμιου orderbook. Βάσει της Xclusiv, από τα 292 δεξαμενόπλοια που υπάρχουν στο orderbook των Ελλήνων, το 31% αφορά πλοία τύπου Suezmax. Ακολουθούν τα Aframax/LR2 με ποσοστό 25%, τα MR2 με 17%, τα VLCC/ULCC με 6%, τα small tankers με 8%, τα Panamax/LR1 με 13%.
Στην αγορά των containerships, η ελληνική συμμετοχή ανέρχεται στο 8%, με το orderbook των Ελλήνων πλοιοκτητών να διαμορφώνεται σε 78 πλοία. Το ενδιαφέρον τους είναι επικεντρωμένο στα Neo-Panamax, καθώς οι παραγγελίες τους αφορούν κατά 56% τη συγκεκριμένη κατηγορία containerships. Παράλληλα, δείχνουν επίσης σημαντικό ενδιαφέρον για την αγορά των feeders, με ποσοστό 33% του orderbook, στο οποίο συμμετέχουν, όπως διαπιστώθηκε από την Xclusiv πρόσφατα, οι εταιρείες Capital Maritime, Minerva Marine και Athenian Sea Carriers.
Τέλος, το ενδιαφέρον των Ελλήνων πλοιοκτητών για LNG carriers, λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα της Xclusiv, φαίνεται συγκρατημένο. Το μερίδιό τους στο παγκόσμιο orderbook ανέρχεται στο 14%, καθώς αναμένουν την παραλαβή 47 πλοίων.
Πηγή: Xclusiv ORDERBOOK & FLEET STATISTICS REPORT JULY 2025
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ