
Ισχυρή παρουσία έχουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στις παραγγελίες πλοίων.
Βάσει δεδομένων της Xclusiv, το παγκόσμιο orderbook των bulk carriers αριθμεί 1.378 πλοία και ως αναλογία του υπάρχοντος στόλου, σε όρους χωρητικότητας, είναι το 10,8%. Το 12% του υπάρχοντος orderbook, ήτοι 161 παραγγελίες bulkers, έχουν τοποθετηθεί από Έλληνες πλοιοκτήτες. Προχωρώντας στην κατανομή των bulkers που επιλέγουν οι Έλληνες, έντονο είναι το ενδιαφέρον τους για Kamsarmax/Panamax, με το 55% των παραγγελιών για bulkers να αφορά αυτόν τον τύπο πλοίου. Ακολουθούν τα Supra/Ultramax με ποσοστό 28%, τα Handysize με 9% και, τέλος, τα Capesize με το 8% των παραγγελιών.
Όσον αφορά τα tankers, οι Έλληνες πλοιοκτήτες καθιερώνουν την πρωτοκαθεδρία τους στις παραγγελίες καθώς αντιπροσωπεύουν το 24% του παγκόσμιου orderbook. Βάσει της Xclusiv, από τα 292 δεξαμενόπλοια που υπάρχουν στο orderbook των Ελλήνων, το 31% αφορά πλοία τύπου Suezmax. Ακολουθούν τα Aframax/LR2 με ποσοστό 25%, τα MR2 με 17%, τα VLCC/ULCC με 6%, τα small tankers με 8%, τα Panamax/LR1 με 13%.
Στην αγορά των containerships, η ελληνική συμμετοχή ανέρχεται στο 8%, με το orderbook των Ελλήνων πλοιοκτητών να διαμορφώνεται σε 78 πλοία. Το ενδιαφέρον τους είναι επικεντρωμένο στα Neo-Panamax, καθώς οι παραγγελίες τους αφορούν κατά 56% τη συγκεκριμένη κατηγορία containerships. Παράλληλα, δείχνουν επίσης σημαντικό ενδιαφέρον για την αγορά των feeders, με ποσοστό 33% του orderbook, στο οποίο συμμετέχουν, όπως διαπιστώθηκε από την Xclusiv πρόσφατα, οι εταιρείες Capital Maritime, Minerva Marine και Athenian Sea Carriers.
Τέλος, το ενδιαφέρον των Ελλήνων πλοιοκτητών για LNG carriers, λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα της Xclusiv, φαίνεται συγκρατημένο. Το μερίδιό τους στο παγκόσμιο orderbook ανέρχεται στο 14%, καθώς αναμένουν την παραλαβή 47 πλοίων.
Πηγή: Xclusiv ORDERBOOK & FLEET STATISTICS REPORT JULY 2025
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Έπειτα από δύο χρόνια απουσίας από το Ιράκ, η ExxonMobil επανέρχεται δυναμικά στη χώρας της Μέσης Ανατολής, προκειμένου να προωθήσει τα φιλόδοξα σχέδια της…
Με τη ναυτιλιακή βιομηχανία να στρέφεται σταδιακά προς τα «πράσινα» καύσιμα, με γνώμονα την ενεργειακή μετάβαση των πλοίων, το επενδυτικό ενδιαφέρον των προμηθευτών καυσίμων…
Με το Νόμπελ Ειρήνης τιμήθηκε φέτος η ηγέτιδα της αντιπολίτευσης στη Βενεζουέλα Μαρία Κορίνα Ματσάδο, η αποκαλούμενη «λιμπερταδόρα» (απελευθερώτρια), η οποία είναι όμως υποχρεωμένη…
Η Performance Shipping, ναυτιλιακή εταιρεία που εξειδικεύεται στη διαχείριση δεξαμενόπλοιων, επεκτείνει τον στόλο της μέσω της δευτερογενούς αγοράς. Πιο συγκεκριμένα, δύο θυγατρικές εταιρείες υπό…
Στην καθοριστική σημασία της ναυτιλιακής βιομηχανίας για το παγκόσμιο εμπόριο και την οικονομία, αλλά και στην έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού, εστιάστηκε ο René Kofod-Olsen, CEO…
Ένα νέο βήμα στη θαλάσσια ενεργειακή μετάβαση κάνουν η ABB και η SwitcH2, συνδυάζοντας τεχνολογία ηλεκτρόλυσης μεγάλης κλίμακας με συστήματα πλήρως αυτοματοποιημένης διαχείρισης ενέργειας.…
Η μετάβαση προς τα έξυπνα και ενεργειακά αποδοτικά πλοία επιταχύνεται, καθώς η HD Hyundai έλαβε Έγκριση επί της Αρχής (AiP) για το VesselWise από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ