
Ισχυρή παρουσία έχουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στις παραγγελίες πλοίων.
Βάσει δεδομένων της Xclusiv, το παγκόσμιο orderbook των bulk carriers αριθμεί 1.378 πλοία και ως αναλογία του υπάρχοντος στόλου, σε όρους χωρητικότητας, είναι το 10,8%. Το 12% του υπάρχοντος orderbook, ήτοι 161 παραγγελίες bulkers, έχουν τοποθετηθεί από Έλληνες πλοιοκτήτες. Προχωρώντας στην κατανομή των bulkers που επιλέγουν οι Έλληνες, έντονο είναι το ενδιαφέρον τους για Kamsarmax/Panamax, με το 55% των παραγγελιών για bulkers να αφορά αυτόν τον τύπο πλοίου. Ακολουθούν τα Supra/Ultramax με ποσοστό 28%, τα Handysize με 9% και, τέλος, τα Capesize με το 8% των παραγγελιών.

Όσον αφορά τα tankers, οι Έλληνες πλοιοκτήτες καθιερώνουν την πρωτοκαθεδρία τους στις παραγγελίες καθώς αντιπροσωπεύουν το 24% του παγκόσμιου orderbook. Βάσει της Xclusiv, από τα 292 δεξαμενόπλοια που υπάρχουν στο orderbook των Ελλήνων, το 31% αφορά πλοία τύπου Suezmax. Ακολουθούν τα Aframax/LR2 με ποσοστό 25%, τα MR2 με 17%, τα VLCC/ULCC με 6%, τα small tankers με 8%, τα Panamax/LR1 με 13%.

Στην αγορά των containerships, η ελληνική συμμετοχή ανέρχεται στο 8%, με το orderbook των Ελλήνων πλοιοκτητών να διαμορφώνεται σε 78 πλοία. Το ενδιαφέρον τους είναι επικεντρωμένο στα Neo-Panamax, καθώς οι παραγγελίες τους αφορούν κατά 56% τη συγκεκριμένη κατηγορία containerships. Παράλληλα, δείχνουν επίσης σημαντικό ενδιαφέρον για την αγορά των feeders, με ποσοστό 33% του orderbook, στο οποίο συμμετέχουν, όπως διαπιστώθηκε από την Xclusiv πρόσφατα, οι εταιρείες Capital Maritime, Minerva Marine και Athenian Sea Carriers.

Τέλος, το ενδιαφέρον των Ελλήνων πλοιοκτητών για LNG carriers, λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα της Xclusiv, φαίνεται συγκρατημένο. Το μερίδιό τους στο παγκόσμιο orderbook ανέρχεται στο 14%, καθώς αναμένουν την παραλαβή 47 πλοίων.

Πηγή: Xclusiv ORDERBOOK & FLEET STATISTICS REPORT JULY 2025
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ