
Στις 27 Ιουλίου, ο Ντόναλντ Τραμπ και η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, κατέληξαν σε μια δασμολογική συμφωνία, στη συνάντηση-εξπρές που είχαν στη Σκωτία.
Ανάμεσα στα μέτρα που συμφωνήθηκαν, περιλαμβάνεται και η δέσμευση της ΕΕ να δαπανά ετησίως $250 δισ. για εισαγωγή ενεργειακών προϊόντων –πετρελαίου, LNG και πυρηνικής ενέργειας‒ από τις ΗΠΑ για τα επόμενα τρία χρόνια, γεγονός που φαντάζει «όνειρο θερινής νυκτός», βάσει δημοσιευμάτων κορυφαίων ξένων ΜΜΕ.
Η εν λόγω συμφωνία είναι μη ρεαλιστική, καθώς θα απαιτούσε την ανακατεύθυνση του μεγαλύτερου μέρους των εξαγωγών ενέργειας των ΗΠΑ προς την Ευρώπη, σύμφωνα με το Reuters. Ταυτόχρονα, η ΕΕ δεν διαθέτει τον απαιτούμενο έλεγχο επί της ενέργεια που εισάγουν οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε αυτήν, δεδομένου ότι πρόκειται για ιδιωτικές επιχειρήσεις και οι εν λόγω αποφάσεις ανήκουν στον στρατηγικό σχεδιασμό αυτών.
Σύμφωνα με στοιχεία της Αμερικανικής Υπηρεσίας Ενέργειας, το 2024 οι συνολικές εξαγωγές ενεργειακών προϊόντων των ΗΠΑ προς το σύνολο των αγοραστών παγκοσμίως, ανήλθαν σε $318 δισ. Από αυτά, η ΕΕ εισήγαγε συνολικά προϊόντα αξίας $76 δισ., με βάση στοιχεία της Eurostat.
Οι αναλυτές θεωρούν ότι «ο υπερτριπλασιασμός αυτών των εισαγωγών είναι μη ρεαλιστικός», αναφέρει το Reuters.
Μάλιστα, το δημοσίευμα τονίζει πως ο ανταγωνισμός για την εξασφάλιση των εξαγωγών ενέργειας των ΗΠΑ είναι έντονος, καθώς πολλές είναι οι χώρες που χρειάζονται τα εν λόγω προϊόντα, έχοντας δεσμευτεί με τη σειρά τους να δαπανήσουν δυσθεώρητα ποσά στο πλαίσιο της εμπορικής συμφωνίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων, με ορίζοντα την ενεργειακή μετάβαση, ανέδειξαν, τόσο o Πρόεδρος της Ένωσης Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων…
Σημαντικές απώλειες κατέγραψε σε εβδομαδιαία βάση η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να υποχωρούν για 14η διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki…
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα…
Ισχυρό πλήγμα υπέστη η αυστραλιανή εταιρεία φυσικού αερίου Santos, μετά το «ναυάγιο» της εξαγοράς της από κοινοπραξία με επικεφαλής τον κολοσσό ADNOC. Συγκεκριμένα, την…
Η προσφορά χωρητικότητας των δεξαμενόπλοιων, σε γενικό πλαίσιο, βρίσκεται σε σχετικά υψηλά επίπεδα, ενώ παράλληλα επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς, ιδίως αν λάβει κανείς υπόψη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ