
Τουλάχιστον δύο πλοία φορτωμένα με ρωσικό πετρέλαιο με προορισμό τα διυλιστήρια στην Ινδία έχουν εκτραπεί προς άλλους προορισμούς μετά τις νέες κυρώσεις των ΗΠΑ, ανέφεραν εμπορικές πηγές και έδειξαν οι εμπορικές ροές της LSEG που είναι ένας κορυφαίος παγκόσμιος πάροχος χρηματοοικονομικών υποδομών και δεδομένων.
Το υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ αυτή την εβδομάδα επέβαλε κυρώσεις σε περισσότερα από 115 σχετιζόμενα με το Ιράν, πρόσωπα, επιχειρήσεις και πλοία πολλά από τα οποία εμπλέκονται στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου.
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ προειδοποίησε τις χώρες να σταματήσουν να αγοράζουν πετρέλαιο από τη Μόσχα, απειλώντας τις με επιβολή 100% δασμών, εκτός αν η Ρωσία συμφωνήσει να καταλήξει σε μια σημαντική ειρηνευτική συμφωνία με την Ουκρανία.
Τρία πλοία – το Aframaxes Tagor, το Guanyin και το Suezmax Tassos- επρόκειτο να μεταφέρουν βάσει χρονοδιαγράμματος ρωσικό πετρέλαιο σε λιμάνια της Ινδίας αυτόν τον μήνα, δήλωσαν πηγές το κλάδου. Και τα τρία πλοία είναι υπό το καθεστώς των αμερικανικών κυρώσεων
Το Tagor είχε προορισμό το λιμάνι Τσενάι στην ανατολική ακτή της Ινδίας , ενώ το Guanyin και το Tassos κατευθύνοντας σε λιμάνια της δυτικής Ινδίας , σύμφωνα με πηγές του κλάδου και τα δεδομένα των ρωσικών λιμένων.
Οι αυστηρές δυτικές κυρώσεις που έχουν ως στόχο να περιορίσουν τα έσοδα ης Ρωσίας από τις πωλήσεις πετρελαίου, με τα οποία χρηματοδοτεί τον πόλεμο που διεξάγει κατά της Ουκρανίας, άρχισαν να πλήττουν τις προμήθειες του ρωσικού πετρελαίου που προορίζεται για την Ινδία, η οποία αγοράζει περισσότερο από το ένα τρίτο των αναγκών της σε πετρέλαιο από τη Ρωσία.
Το Tagor κατευθύνεται αυτή τη στιγμή στο λιμάνι Νταλιάν στην Κίνα, ενώ το Tassos, άλλαξε πορεία προς το Πορτ Σάϊντ στην Αίγυπτο, όπως δείχνουν τα στοιχεία.
Το Guanyin παραμένει καθ’ οδόν προς τη Σίκκα, ένα λιμάνι που χρησιμοποιείται από τις Reliance Industries και Bharat Petroleum Corp Ltd..
Η Indian Oil Corp, η οποία επρόκειτο να παραλάβει το φορτίο του Tagor και η BPCL δεν απάντησαν στα αιτήματα που έστειλε το Reuters μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για να σχολιάσουν το θέμα .
Η Zulu Shipping, η οποία συνδέεται με τα πλοία Tassos και Tagor με σημαία Παναμά, και η Silver Tetra Marine, ιδιοκτήτρια εταιρεία της Guanyin, δεν ήταν δυνατή η επικοινωνία για σχόλια. Και οι δύο εταιρείες υπόκεινται σε κυρώσεις των ΗΠΑ.
Ένας εκπρόσωπος της Reliance δήλωσε ότι «κανένα από αυτά τα δύο πλοία, το Guanyin και το Tassos, δεν έρχεται σε εμάς».
Η Reliance έχει αγοράσει στο παρελθόν πετρέλαιο του Guanyin.
Ξεχωριστά, δύο άλλα πλοία, το Achilles και το Elyte, φορτωμένα με ρωσικό πετρέλαιο, ετοιμάζονται να εκφορτώσουν ρωσικό πετρέλαιο τύπου Urals για την εταιρεία Reliance, σύμφωνα με στοιχεία του LSEG. Και τα δύο αυτά πλοία έχουν υποστεί κυρώσεις από τη Βρετανία και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Ινδία έχει καταδικάσει τις κυρώσεις της ΕΕ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (INTERMEPA) ανακοίνωσε τα αποτελέσματα των εκλογών της Εκτελεστικής Επιτροπής που πραγματοποιήθηκαν την 29η Ιουλίου 2025: Η κα Σεμίραμις…
Την παραλαβή ενός Kamsarmax bulk carrier, του «MV CYMONA OCEAN», από τα ναυπηγεία της Oshima ανακοίνωσε η Alassia NewShips Management, συμφερόντων του κ. Νικόλα…
Σταθερός στο 2% παρέμεινε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ευρωζώνη τον Ιούλιο, σύμφωνα με την πρώτη εκτίμηση της Eurostat. Στην Ελλάδα εκτιμάται ότι αυξήθηκε στο…
Τάσεις σταθεροποίησης καταγράφονται στη ναυλαγορά των containerships, καθώς οι καθοδικές πιέσεις στους spot ναύλους φαίνεται να αποκλιμακώνονται, παρά την οριακή εβδομαδιαία πτώση. Συγκεκριμένα, ο…
Το παρατεταμένο κύμα καύσωνα που σαρώνει την Ευρώπη «ροκανίζει» τα αποθέματα φυσικού αερίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), τα οποία έχουν υποχωρήσει σε χαμηλό πενταετίας…
Η CMA CGM, ο γαλλικός κολοσσός των μεταφορών, αποτελεί τον νέο επενδυτή στη νεοφυή επιχείρηση Hycamite TCD Technologies Ltd. Η Hycamite, που δραστηριοποιείται στις…
Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υπέγραψε χθες 31 Ιουλίου εκτελεστικό διάταγμα το οποίο αυξάνει από το 25% στο 35% τους δασμούς σε καναδικά προϊόντα…
Τον ζωτικό ρόλο που διαδραματίζει η Ναυτιλία των Ελλήνων για την παγκόσμια, την ευρωπαϊκή, καθώς και την εθνική οικονομία, αλλά και κοινωνία υπογραμμίζει η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ