
Οι πρώτοι έξι μήνες του 2025 σημαδεύτηκαν από τον εμπορικό πόλεμο που πυροδότησε σε διεθνές επίπεδο η δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ. Στο στόχαστρο της επιθετικής εξωτερικής πολιτικής του Αμερικανού Προέδρου βρέθηκε το Πεκίνο, και πιο συγκεκριμένα η ναυτιλιακή και ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας.
Το γεγονός αυτό δημιούργησε ερωτηματικά για την εμπορική βιωσιμότητα των πλοίων κινεζικής κατασκευής και κατ’ επέκταση ώθησε τους πλοιοκτήτες εκτός των κινεζικών ναυπηγείων. Υπό αυτές τις συνθήκες, τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας βρήκαν πρόσφορο έδαφος, ώστε να ανακτήσουν ένα σημαντικό μερίδιο επί των παγκόσμιων παραγγελιών.
Ειδικότερα, σύμφωνα με έκθεση της Τράπεζας Εισαγωγών-Εξαγωγών της Νότιας Κορέας, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία εξασφάλισαν το 25,1% των παγκόσμιων παραγγελιών –σε όρους χωρητικότητας (CGT)– που τοποθετήθηκαν κατά το α΄ εξάμηνο του 2025. Πρόκειται για μια αξιοσημείωτη ανάκαμψη σε σχέση με το μερίδιο ύψους 17,2% κατά το ίδιο διάστημα πέρυσι.
Παράλληλα, η ναυπηγική βιομηχανία της Νότιας Κορέας έκλεισε την ψαλίδα με την αντίστοιχη της Κίνας. Συγκεκριμένα, το χάσμα των παραγγελιών μειώθηκε από τις 51 ποσοστιαίες μονάδες στις 26,7 ποσοστιαίες μονάδες.
Σε κάθε περίπτωση, παρά τη σημαντική ανάκαμψη κατά το α΄ εξάμηνο του έτους, η έκθεση υπογραμμίζει μια επιτακτική ανάγκη: η ναυπηγική βιομηχανία της Νότιας Κορέας να εκμεταλλευτεί τη συγκεκριμένη ευκαιρία, ώστε να ενισχύσει ουσιαστικά την ανταγωνιστικότητά της και την ανθεκτικότητά της μακροπρόθεσμα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Το παγκόσμιο ενεργειακό τοπίο διαμορφώνεται σήμερα από μια μείξη γεωπολιτικών και οικονομικών παραγόντων, με την πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Inermodal να επιχειρεί να ρίξει…
Τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων, με ορίζοντα την ενεργειακή μετάβαση, ανέδειξαν, τόσο o Πρόεδρος της Ένωσης Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων…
Σημαντικές απώλειες κατέγραψε σε εβδομαδιαία βάση η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να υποχωρούν για 14η διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki…
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ