
Τον κώδωνα του κινδύνου «κρούει» η αυτοκινητοβιομηχανία της Νότιας Κορέας, με το βλέμμα στην αμερικανική αγορά, όπου η δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ διαμορφώνει νέες ισορροπίες.
Συγκεκριμένα, κύκλοι της νοτιοκορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας εξέφρασαν πρόσφατα την ανησυχία για πιθανό δασμολογικό μειονέκτημα στην αγορά των ΗΠΑ. Καθώς η Ιαπωνία εξασφάλισε συμφωνία με τις ΗΠΑ για μείωση των δασμών στο 15% για τις εξαγωγές αυτοκίνητών της, και ενώ, σύμφωνα με τους Financial Times, η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) βρίσκεται κοντά σε παρόμοια συμφωνία, πάνω από τη Νότια Κορέα υπάρχει ένα μεγάλο ερωτηματικό.
Σημειώνεται ότι Νότια Κορέα, Ιαπωνία και ΕΕ αποτελούν τους τρεις κορυφαίους εξαγωγείς αυτοκινήτων στις ΗΠΑ. Μάλιστα, βάσει στοιχείων για το 2024, η Νότια Κορέα κατέλαβε μερίδιο 7,7% επί των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, ενώ το αντίστοιχο μερίδιο της Ιαπωνίας και της ΕΕ διαμορφώθηκε στο 6,1% και στο 5,1% αντίστοιχα.
Όπως υπογραμμίζει ο καθηγητής Heo Yoon, η Νότια Κορέα θα πρέπει να εξασφαλίσει δασμούς τουλάχιστον 2,5 ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερους από εκείνους της Ιαπωνίας, προκειμένου να διατηρήσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα στην αμερικανική αγορά. Ειδάλλως, η νοτιοκορεατική αυτοκινητοβιομηχανία θα περιέλθει σε δυσμενή κατάσταση, με σοβαρό αντίκτυπο.
Υπενθυμίζεται ότι τα νοτιοκορεατικά αυτοκίνητα παρέμειναν ανταγωνιστικά όντας φθηνότερα κατά 5% σε σύγκριση με τα ιαπωνικά και τα ευρωπαϊκά. Οι ενδεχόμενοι υψηλότεροι δασμοί θα μπορούσαν να συρρικνώσουν το εν λόγω πλεονέκτημα και να ανατρέψουν την κυριαρχία της Νότιας Κορέας στις πωλήσεις αυτοκινήτων των ΗΠΑ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ