
Τον κώδωνα του κινδύνου «κρούει» η αυτοκινητοβιομηχανία της Νότιας Κορέας, με το βλέμμα στην αμερικανική αγορά, όπου η δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ διαμορφώνει νέες ισορροπίες.
Συγκεκριμένα, κύκλοι της νοτιοκορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας εξέφρασαν πρόσφατα την ανησυχία για πιθανό δασμολογικό μειονέκτημα στην αγορά των ΗΠΑ. Καθώς η Ιαπωνία εξασφάλισε συμφωνία με τις ΗΠΑ για μείωση των δασμών στο 15% για τις εξαγωγές αυτοκίνητών της, και ενώ, σύμφωνα με τους Financial Times, η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) βρίσκεται κοντά σε παρόμοια συμφωνία, πάνω από τη Νότια Κορέα υπάρχει ένα μεγάλο ερωτηματικό.
Σημειώνεται ότι Νότια Κορέα, Ιαπωνία και ΕΕ αποτελούν τους τρεις κορυφαίους εξαγωγείς αυτοκινήτων στις ΗΠΑ. Μάλιστα, βάσει στοιχείων για το 2024, η Νότια Κορέα κατέλαβε μερίδιο 7,7% επί των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, ενώ το αντίστοιχο μερίδιο της Ιαπωνίας και της ΕΕ διαμορφώθηκε στο 6,1% και στο 5,1% αντίστοιχα.
Όπως υπογραμμίζει ο καθηγητής Heo Yoon, η Νότια Κορέα θα πρέπει να εξασφαλίσει δασμούς τουλάχιστον 2,5 ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερους από εκείνους της Ιαπωνίας, προκειμένου να διατηρήσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα στην αμερικανική αγορά. Ειδάλλως, η νοτιοκορεατική αυτοκινητοβιομηχανία θα περιέλθει σε δυσμενή κατάσταση, με σοβαρό αντίκτυπο.
Υπενθυμίζεται ότι τα νοτιοκορεατικά αυτοκίνητα παρέμειναν ανταγωνιστικά όντας φθηνότερα κατά 5% σε σύγκριση με τα ιαπωνικά και τα ευρωπαϊκά. Οι ενδεχόμενοι υψηλότεροι δασμοί θα μπορούσαν να συρρικνώσουν το εν λόγω πλεονέκτημα και να ανατρέψουν την κυριαρχία της Νότιας Κορέας στις πωλήσεις αυτοκινήτων των ΗΠΑ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Από το 2026, το λιμάνι του Όσλο θα εισαγάγει οικονομικά κίνητρα για καθαρότερα πλοία. Τα πλοία που λειτουργούν χωρίς εκπομπές ρύπων εντός και εκτός…

Η αμερικανική εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) OpenAI και αυστραλιανή εταιρεία διαχείρισης κέντρου δεδομένων ανακοίνωσαν σήμερα ότι υπέγραψαν πρωτόκολλο συμφωνίας ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων για να…

Την επέκταση της συνεργασίας τους με την υπογραφή συμβολαίου για την κατασκευή ενός τρίτου, αμιγώς ηλεκτρικού (100% battery-electric), ταχύπλοου ferry ανακοίνωσαν η Incat Tasmania…

Μια νέα νομοθεσία για την ασφάλιση των πλοίων έναντι κινδύνων πολέμου (Act on the War Risk Insurance of Ships ) ενέκρινε ομόφωνα το δανικό…

«Η “Ατζέντα 2030” προβλέπει ένα ισχυρό και σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό. Το πιο ισχυρό και το πιο σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό στη μακραίωνη ελληνική ιστορία. Προβλέπει…

Την επιχειρησιακή της εμβέλεια επεκτείνει δυναμικά η China Eastern Airlines, καθώς, σύμφωνα με την ίδια, εγκαινίασε τη μεγαλύτερη σε απόσταση απευθείας εμπορική πτήση στον…

Η μεγαλύτερη σε μήκος και βαθύτερη υποθαλάσσια οδική σήραγγα στον κόσμο κατασκευάζεται στη Νορβηγία, με σκοπό να μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ των μεγάλων…

Σε μια κρίσιμη συγκυρία για την ενεργειακή θωράκιση της Ευρώπης, ένεκα της ρωσικής «απεξάρτησης», η Γερμανία επιταχύνει τις διαδικασίες στις υποδομές Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ