
Οι εισαγωγές αργού της Κίνας από το Ιράν και τη Βενεζουέλα, παρά την κλίμακά τους, δεν αποτελούν πάντα μια απλή διαδικασία. Οι κυρώσεις των ΗΠΑ απέναντι σε Ιράν και Βενεζουέλα, απόρροια των τεταμένων σχέσεων μεταξύ τους, καθιστούν τις μεταφορές πετρελαίου στην Κίνα μια πολύπλοκη διαδικασία, που συχνά διέρχεται από την οδό παράνομων πρακτικών.
Μία από αυτές συνιστά η απόκρυψη της πραγματικής προέλευσης του πετρελαίου από τους Κινέζους εισαγωγείς, οι οποίοι ψευδώς αναφέρουν ως χώρα εξαγωγής το Ομάν ή τη Μαλαισία. Η εισαγωγή του αργού στην Κίνα συνήθως διεκπεραιώνεται μέσω ship-to-ship (STS) μεταφορτώσεων σε άλλα πλοία, που τελικά προσεγγίζουν τη χώρα, έχοντας πρώτα απενεργοποιήσει το σύστημα εντοπισμού AIS. Δημοσιεύματα διεθνών ΜΜΕ που επικαλούνται πηγές αναφέρουν ότι, μέσω της συγκεκριμένης μεθόδου, καταλήγει στην Κίνα το 90% επί των συνολικών ροών ιρανικού αργού που εξάγεται προς την ασιατική χώρα. Σύμφωνα με δεδομένα της Vortexa, από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του 2025, η Κίνα εισήγε 1,48 εκατ. βαρέλια ιρανικού πετρελαίου ημερησίως, ενώ τα επίσημα κρατικά στοιχεία δείχνουν μηδενικές εισαγωγές από το Ιράν.
Στο πλαίσιο αυτό, η κυβέρνηση της Μαλαισίας επιθυμεί να αποτρέψει τις εν λόγω παράνομες πρακτικές, που πραγματοποιούνται εν πολλοίς στα χωρικά της ύδατα. Τα επίσημα κινεζικά στοιχεία αναφέρουν ότι η χώρα παραλάμβανε από τη Μαλαισία 1,5 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως κατά το διάστημα Ιανουάριος-Μάιος, όταν παρήγε μόλις 530.000 βαρέλια ανά ημέρα κατά το ίδιο διάστημα.
Παρά τις εξαγγελίες της μαλαισιανής κυβέρνησης επί του θέματος και έναν μεγάλο αριθμό κατασχέσεων πλοίων την περίοδο 2023-2024, οι παράνομες μεταφορές από πλοίο σε πλοίο στα ύδατα της χώρας παραμένουν αμείωτες.
Πηγή: BRAEMAR Research Update ‒ 24 JULY 2025
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Το παγκόσμιο ενεργειακό τοπίο διαμορφώνεται σήμερα από μια μείξη γεωπολιτικών και οικονομικών παραγόντων, με την πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Inermodal να επιχειρεί να ρίξει…
Τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων, με ορίζοντα την ενεργειακή μετάβαση, ανέδειξαν, τόσο o Πρόεδρος της Ένωσης Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων…
Σημαντικές απώλειες κατέγραψε σε εβδομαδιαία βάση η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να υποχωρούν για 14η διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki…
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα…
Ισχυρό πλήγμα υπέστη η αυστραλιανή εταιρεία φυσικού αερίου Santos, μετά το «ναυάγιο» της εξαγοράς της από κοινοπραξία με επικεφαλής τον κολοσσό ADNOC. Συγκεκριμένα, την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ