
Οι εισαγωγές αργού της Κίνας από το Ιράν και τη Βενεζουέλα, παρά την κλίμακά τους, δεν αποτελούν πάντα μια απλή διαδικασία. Οι κυρώσεις των ΗΠΑ απέναντι σε Ιράν και Βενεζουέλα, απόρροια των τεταμένων σχέσεων μεταξύ τους, καθιστούν τις μεταφορές πετρελαίου στην Κίνα μια πολύπλοκη διαδικασία, που συχνά διέρχεται από την οδό παράνομων πρακτικών.
Μία από αυτές συνιστά η απόκρυψη της πραγματικής προέλευσης του πετρελαίου από τους Κινέζους εισαγωγείς, οι οποίοι ψευδώς αναφέρουν ως χώρα εξαγωγής το Ομάν ή τη Μαλαισία. Η εισαγωγή του αργού στην Κίνα συνήθως διεκπεραιώνεται μέσω ship-to-ship (STS) μεταφορτώσεων σε άλλα πλοία, που τελικά προσεγγίζουν τη χώρα, έχοντας πρώτα απενεργοποιήσει το σύστημα εντοπισμού AIS. Δημοσιεύματα διεθνών ΜΜΕ που επικαλούνται πηγές αναφέρουν ότι, μέσω της συγκεκριμένης μεθόδου, καταλήγει στην Κίνα το 90% επί των συνολικών ροών ιρανικού αργού που εξάγεται προς την ασιατική χώρα. Σύμφωνα με δεδομένα της Vortexa, από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του 2025, η Κίνα εισήγε 1,48 εκατ. βαρέλια ιρανικού πετρελαίου ημερησίως, ενώ τα επίσημα κρατικά στοιχεία δείχνουν μηδενικές εισαγωγές από το Ιράν.
Στο πλαίσιο αυτό, η κυβέρνηση της Μαλαισίας επιθυμεί να αποτρέψει τις εν λόγω παράνομες πρακτικές, που πραγματοποιούνται εν πολλοίς στα χωρικά της ύδατα. Τα επίσημα κινεζικά στοιχεία αναφέρουν ότι η χώρα παραλάμβανε από τη Μαλαισία 1,5 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως κατά το διάστημα Ιανουάριος-Μάιος, όταν παρήγε μόλις 530.000 βαρέλια ανά ημέρα κατά το ίδιο διάστημα.
Παρά τις εξαγγελίες της μαλαισιανής κυβέρνησης επί του θέματος και έναν μεγάλο αριθμό κατασχέσεων πλοίων την περίοδο 2023-2024, οι παράνομες μεταφορές από πλοίο σε πλοίο στα ύδατα της χώρας παραμένουν αμείωτες.
Πηγή: BRAEMAR Research Update ‒ 24 JULY 2025
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με γνώμονα την αντιμετώπιση του προβλήματος της επάρκειας και της ποιότητας του νερού, το Βαρδινογιάννειο Ίδρυμα και η Motor Oil προχώρησαν σε δωρεά οκτώ…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι η προθεσμία για την επιβολή των ανταποδοτικών δασμών του στους υπόλοιπους εμπορικούς εταίρους δεν θα…
«Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με τους αρμόδιους φορείς, έχει δουλέψει σε πολιτικό επίπεδο το Προεδρικό Διάταγμα (ΠΔ) που θέλουμε να καταθέσουμε το…
Ισχυρός σεισμός μεγέθους 8,8 βαθμών που σημειώθηκε στα ανοικτά της χερσονήσου Καμτσάκτα της ρωσικής Άπω Ανατολής προκάλεσε σήμερα κύματα τσουνάμι με ύψος έως 5…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουλίου-Αυγούστου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Ο Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) και η Bureau Veritas Solutions Marine & Offshore (BVS) ανακοίνωσαν τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα «Wind for…
Ο DNV απένειμε πρόσφατα πιστοποιητικό Γενικής Έγκρισης για Ναυτική Εφαρμογή (General Approval for Ship Application ‒ GASA) στις εταιρείες Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL),…
Ο Υπουργός Ναυτιλίας του Πακιστάν, Junaid Anwar Chaudhry, ανακοίνωσε την έναρξη ενός σχεδίου για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση του εμπορικού στόλου της χώρας,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ