
Αυξημένη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατέγραψε ο λιμένας Πειραιά στις προβλήτες ΙI και ΙΙI το α΄ εξάμηνο. Πιο συγκεκριμένα, οι προβλήτες που διαχειρίζεται η Cosco σημείωσαν άνοδο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατά περίπου 5% σε σχέση με το α΄ εξάμηνο του 2024. Συνολικά 2.054.900 TEUs διακινήθηκαν το α΄ εξάμηνο του 2025, έναντι 1.958.100 TEUs την αντίστοιχη περίοδο του 2024.
Παρά τo ασταθές γεωπολιτικό κλίμα, τις εχθροπραξίες στην Ερυθρά Θάλασσα αλλά και την αβεβαιότητα που επικρατεί ευρύτερα στη ναυλαγορά, οι ροές εμπορευματοκιβωτίων στον λιμένα του Πειραιά, σύμφωνα με δεδομένα που δημοσίευσε η ίδια η COSCO, δεν φαίνεται να ζημιώθηκαν. Ο μοναδικός μήνας κατά τον οποίο η διακίνηση ήταν χαμηλότερη σε ετήσια βάση ήταν ο Απρίλιος. Η πτώση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 6,7%, με συνολικά 318.100 TEUs να διέρχονται από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, έναντι 341.000 τον Απρίλιο του 2024.
Η πτώση αυτή μπορεί να χαρακτηριστεί και ως αναμενόμενη, δεδομένου ότι η απειλή των δασμών αύξησε την αβεβαιότητα στη ναυλαγορά εκείνη την περίοδο, τουλάχιστον μέχρι να ανακοινωθεί η προσωρινή αναστολή των δασμών στις 9 Απριλίου. Τελικά, τον Μάιο η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων εμφάνισε σημάδια ανάκαμψης και αυξήθηκε κατά 5,6%, σε σχέση με τον Μάιο του 2024.
Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι, εστιάζοντας στο φετινό β΄ τρίμηνο, διαπιστώνει κανείς ότι η αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων ήταν οριακή, δηλαδή 0,9%, σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Η μεταβολή αυτή ενδέχεται, έως έναν βαθμό, να ερμηνεύεται από τη στροφή 180 μοιρών της ναυλαγοράς στα τέλη του Ιουνίου, ενόψει επαναφοράς των δασμών από τον Αύγουστο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Το παγκόσμιο ενεργειακό τοπίο διαμορφώνεται σήμερα από μια μείξη γεωπολιτικών και οικονομικών παραγόντων, με την πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Inermodal να επιχειρεί να ρίξει…
Τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων, με ορίζοντα την ενεργειακή μετάβαση, ανέδειξαν, τόσο o Πρόεδρος της Ένωσης Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων…
Σημαντικές απώλειες κατέγραψε σε εβδομαδιαία βάση η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να υποχωρούν για 14η διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki…
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ