
Με τον ρωσο-ουκρανικό πόλεμο να μαίνεται, η Ουκρανία αντιμετωπίζει σημαντικό έλλειμμα φυσικού αερίου, καθώς οι ρωσικές πυραυλικές επιθέσεις έχουν πλήξει την εγχώρια παραγωγή της. Ενδεικτικά, τα αποθέματα φυσικού αερίου της χώρας ανέρχονται στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων δώδεκα ετών, καθιστώντας επιτακτική την ανάγκη εξεύρεσης νέων πηγών εφοδιασμού.
Στο πλαίσιο αυτό, το Κίεβο στοχεύει σε μακροπρόθεσμες συμφωνίες προμήθειας με τρίτες χώρες, προκειμένου να διασφαλίσει την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας. Έτσι, η κρατική εταιρεία ενέργειας της Ουκρανίας, Naftogaz, υπέγραψε πρόσφατα συμφωνία-ορόσημο με την αζερική SOCAR για την εισαγωγή φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν μέσω του Διαβαλκανικού Διαδρόμου.
Πρόκειται για την παρθενική αποστολή φυσικού αερίου μέσω του Διαβαλκανικού Διαδρόμου, αξιοποιώντας το δίκτυο Βουλγαρίας-Ρουμανίας-Ουκρανίας.
Υπενθυμίζεται ότι, τον περασμένο Μάιο, η ρυθμιστική αρχή για θέματα ενέργειας της Ουκρανίας ενέκρινε έναν μηχανισμό εισαγωγής φυσικού αερίου, ο οποίος θα αποφεύγει τα υψηλά τέλη διαμετακόμισης για τις προμήθειες που παρέχονται από τερματικούς σταθμούς LNG της Ελλάδας μέσω του Διαβαλκανικού Διαδρόμου.
Με αφορμή την εν λόγω συμφωνία, η Υπουργός Ενέργειας της Ουκρανίας, Svitlana Grynchuk, δήλωσε: «Ο Διαβαλκανικός Διάδρομος είναι εξαιρετικά σημαντικός για την Ουκρανία, καθώς παρέχει πρόσβαση σε υγροποιημένο φυσικό αέριο από τερματικούς σταθμούς στην Ελλάδα και στην Τουρκία, όπως και σε φυσικό αέριο μέσω αγωγών από το Αζερμπαϊτζάν και τη Ρουμανία, και δυνητικά από τη Βουλγαρία».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων, με ορίζοντα την ενεργειακή μετάβαση, ανέδειξαν, τόσο o Πρόεδρος της Ένωσης Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων…
Σημαντικές απώλειες κατέγραψε σε εβδομαδιαία βάση η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να υποχωρούν για 14η διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki…
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα…
Η προσφορά χωρητικότητας των δεξαμενόπλοιων, σε γενικό πλαίσιο, βρίσκεται σε σχετικά υψηλά επίπεδα, ενώ παράλληλα επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς, ιδίως αν λάβει κανείς υπόψη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ