
Εκρηκτικό ράλι καταγράφει η ναυλαγορά των Panamaxes από τις αρχές Ιουνίου, με τον δείκτη Baltic Panamax Index (BPI) να σημειώνει κατακόρυφη άνοδο το εν λόγω διάστημα.
Συγκεκριμένα, από τις αρχές Ιουνίου, ο δείκτης BPI έχει αυξηθεί κατά $7.305 ημερησίως, έχοντας κορυφωθεί στα $17.914 ημερησίως στις 15 Ιουλίου και σημειώνοντας ελαφριά πτώση στα $17.232 ημερησίως στην εκκίνηση της 30ής εβδομάδας του έτους (21-27 Ιουλίου).
Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη ανάλυση της Howe Robinson Partners σκιαγραφεί τους παράγοντες που οδήγησαν στο εκρηκτικό αυτό ράλι των Panamaxes. Η ανάλυση θα πρέπει να λάβει υπόψη τη γενικότερη αδύναμη εκκίνηση των bulk carriers το 2025. Ενδεικτικά, την περίοδο Ιανουαρίου-Μαΐου, ο BPI ανερχόταν κατά μέσο όρο στα $10.435 ημερησίως, επίπεδα χαμηλότερα κατά 34% σε ετήσια βάση.
Σύμφωνα με τη Howe Robinson Partners, κεντρικό ρόλο στην άνοδο των ναύλων των Panamaxes διαδραμάτισαν οι ισχυρές αποστολές σιτηρών από την Ανατολική Ακτή της Νότιας Αμερικής (ECSA). Ειδικότερα, οι εξαγωγές της Βραζιλίας και της Αργεντινής αναμένεται να αγγίξουν συνολικά τους 27,4 εκατ. τόνους τον Ιούλιο, σημειώνοντας ιστορικό υψηλό για τον συγκεκριμένο μήνα.
Παράλληλα, οι αυξημένες αποστολές άνθρακα της Αυστραλίας και της Ινδονησίας άσκησαν ανοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά. Η άνοδος των εξαγωγών οφείλεται εν μέρει στην ισχυρή ιαπωνική ζήτηση και στην ελαφριά ανάκαμψη των κινεζικών εισαγωγών, εν μέσω υψηλών θερμοκρασιών στη Βόρεια Ασία.
Σε κάθε περίπτωση, η μέχρι στιγμής άνοδος των ναύλων αποτελεί έκπληξη. Συνεπώς, το βασικό ερώτημα είναι εάν αυτά τα επίπεδα της ναυλαγοράς μπορούν να διατηρηθούν για το υπόλοιπο του έτους. Καθώς η άνοδος των αποστολών σιτηρών και άνθρακα ενδέχεται να κορυφωθεί μέχρι το δ΄ εξάμηνο του έτους, όλα τα βλέμματα στρέφονται στα επικείμενα λιμενικά τέλη των ΗΠΑ και στις εμπορικές διαπραγματεύσεις Πεκίνου-Ουάσινγκτον.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ