
Οι επιπτώσεις από το απότομο «φρενάρισμα» στις παραγγελίες για νεότευκτα το 2025 έχουν γίνει αισθητές σε κάθε χώρα με έντονη παρουσία στη ναυπηγική βιομηχανία.
Βάσει δεδομένων που παραθέτει η ναυλομεσιτική εταιρεία Xclusiv, στον απόηχο των αλλεπάλληλων παραγγελιών κατά το α΄ εξάμηνο του 2024, τα ναυπηγεία της Κίνας πρωτοστάτησαν, αναλαμβάνοντας να κατασκευάσουν 314 bulkers από τα συνολικά 422 που παραγγέλθηκαν. Δηλαδή, ανέλαβαν το 74% του μεριδίου της αγοράς, έναντι 23% της Ιαπωνίας (95 πλοία). Φέτος, κατά το α΄ εξάμηνο του 2025, από τις μόλις 76 παραγγελίες για bulkers που τοποθετήθηκαν, η Κίνα είδε το μερίδιό της στην αγορά να κατρακυλά στο 54%, αναλαμβάνοντας την κατασκευή 41 πλοίων. Πολλοί περισσότεροι πλοιοκτήτες, για τα λιγοστά πλοία που παραγγέλθηκαν φέτος, προτίμησαν τα ναυπηγεία της Ιαπωνίας, με το μερίδιό της να αυξάνεται στο 42% (32 πλοία).
Ανεξάρτητα όμως από το μερίδιό τους στην αγορά, και οι δύο χώρες υπέστηκαν σοβαρά πλήγματα, με τα ναυπηγεία της Κίνας να καταγράφουν ετήσιες απώλειες ύψους 87%, ενώ αντίστοιχα η Ιαπωνία 66%.
Το κλίμα είναι όμοιο και για την αγορά των νεότευκτων δεξαμενόπλοιων, με τις παραγγελίες να μειώνονται από 486 το α΄ εξάμηνο του 2024 σε μόλις 102 την ίδια περίοδο του 2025, πτώση της τάξεως περίπου του 80%. Η εν λόγω πτωτική πορεία της αγοράς είχε αντίστοιχα σοβαρά πλήγματα για τα ναυπηγεία της Κίνας, αλλά και της Νότιας Κορέας, μεγάλου ανταγωνιστή της Κίνας στην κατασκευή tankers.
Πηγή: Xclusiv S&P Report 21st July 2025
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Το παγκόσμιο ενεργειακό τοπίο διαμορφώνεται σήμερα από μια μείξη γεωπολιτικών και οικονομικών παραγόντων, με την πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Inermodal να επιχειρεί να ρίξει…
Τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων, με ορίζοντα την ενεργειακή μετάβαση, ανέδειξαν, τόσο o Πρόεδρος της Ένωσης Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων…
Σημαντικές απώλειες κατέγραψε σε εβδομαδιαία βάση η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να υποχωρούν για 14η διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki…
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα…
Ισχυρό πλήγμα υπέστη η αυστραλιανή εταιρεία φυσικού αερίου Santos, μετά το «ναυάγιο» της εξαγοράς της από κοινοπραξία με επικεφαλής τον κολοσσό ADNOC. Συγκεκριμένα, την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ