
Οι επιπτώσεις από το απότομο «φρενάρισμα» στις παραγγελίες για νεότευκτα το 2025 έχουν γίνει αισθητές σε κάθε χώρα με έντονη παρουσία στη ναυπηγική βιομηχανία.
Βάσει δεδομένων που παραθέτει η ναυλομεσιτική εταιρεία Xclusiv, στον απόηχο των αλλεπάλληλων παραγγελιών κατά το α΄ εξάμηνο του 2024, τα ναυπηγεία της Κίνας πρωτοστάτησαν, αναλαμβάνοντας να κατασκευάσουν 314 bulkers από τα συνολικά 422 που παραγγέλθηκαν. Δηλαδή, ανέλαβαν το 74% του μεριδίου της αγοράς, έναντι 23% της Ιαπωνίας (95 πλοία). Φέτος, κατά το α΄ εξάμηνο του 2025, από τις μόλις 76 παραγγελίες για bulkers που τοποθετήθηκαν, η Κίνα είδε το μερίδιό της στην αγορά να κατρακυλά στο 54%, αναλαμβάνοντας την κατασκευή 41 πλοίων. Πολλοί περισσότεροι πλοιοκτήτες, για τα λιγοστά πλοία που παραγγέλθηκαν φέτος, προτίμησαν τα ναυπηγεία της Ιαπωνίας, με το μερίδιό της να αυξάνεται στο 42% (32 πλοία).
Ανεξάρτητα όμως από το μερίδιό τους στην αγορά, και οι δύο χώρες υπέστηκαν σοβαρά πλήγματα, με τα ναυπηγεία της Κίνας να καταγράφουν ετήσιες απώλειες ύψους 87%, ενώ αντίστοιχα η Ιαπωνία 66%.
Το κλίμα είναι όμοιο και για την αγορά των νεότευκτων δεξαμενόπλοιων, με τις παραγγελίες να μειώνονται από 486 το α΄ εξάμηνο του 2024 σε μόλις 102 την ίδια περίοδο του 2025, πτώση της τάξεως περίπου του 80%. Η εν λόγω πτωτική πορεία της αγοράς είχε αντίστοιχα σοβαρά πλήγματα για τα ναυπηγεία της Κίνας, αλλά και της Νότιας Κορέας, μεγάλου ανταγωνιστή της Κίνας στην κατασκευή tankers.
Πηγή: Xclusiv S&P Report 21st July 2025
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα τελευταία δεδομένα για τις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) δημοσίευσε πρόσφατα η Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Συγκεκριμένα, βάσει στοιχείων της…
Οι «φουρτούνες» στη spot ναυλαγορά των LNG carriers συνεχίζονται, με τους ναύλους να μην παρουσιάζουν μεταβολές την περασμένη εβδομάδα και να εξακολουθούν να κυμαίνονται…
Το μεταβαλλόμενο αλλά και, συγχρόνως, αυστηρότερο κανονιστικό πλαίσιο της ναυτιλίας αναφορικά με τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τα επενδυτικά…
Μάχη στα μέτωπα της φωτιάς δίνουν οι πυροσβεστικές δυνάμεις σε Αττική, Εύβοια, Μεσσηνία και Κύθηρα. Πιο συγκεκριμένα: Πυρκαγιά σε χαμηλή βλάστηση στην Δροσοπηγή Αττικής…
Την παρθενική του κίνηση στο πεδίο των θαλάσσιων μεταφορών υλοποίησε πρόσφατα ο Ισπανός κροίσος Amancio Ortega, ιδρυτής του κολοσσού της μόδας Zara. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
H αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία συγκαταλέγεται μεταξύ των κλάδων που θα επωφεληθούν από την οικονομική συμφωνία των ΗΠΑ με την Ιαπωνία. Στην ανακοίνωση του Λευκού…
Συνεχίζεται, όπως όλα δείχνουν, το «σίριαλ» πώλησης των λιμένων της CK Hutchison, με βάση τα τελευταία δημοσιεύματα. Ειδικότερα, όπως γνωστοποίησε το Reuters στις 25…
Απώλειες κατέγραψε για έκτη διαδοχική εβδομάδα η ναυλαγορά των containerships, με τις καθοδικές πιέσεις στους spot ναύλους να εντείνονται. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ