
Η άνθιση της ναυλαγοράς της ναυτιλίας τακτικών γραμμών τους τελευταίους μήνες έχει οδηγήσει σε έντονη δραστηριότητα του στόλου containerships. Σχεδόν το 100% της μεταφορικής ικανότητας του στόλου βρίσκεται υπό απασχόληση. Συνεπώς, οι πωλήσεις πλοίων προς ανακύκλωση είναι ολιγάριθμές, καθώς οι διαχειριστές τους βρίσκουν επικερδή απασχόληση ακόμα και για τα παλαιότερα πλοία τους.
Σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, μόλις δέκα πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 5.454 TEUs πουλήθηκαν για scrap, μια σημαντική πτώση ειδικά σε σχέση με τα προηγούμενα δύο έτη.
Μόνο το 2024, συνολικά 57 πλοία οδηγήθηκαν σε διαλυτήρια, με αθροιστική μεταφορική ικανότητα 81.000 TEUs. Μάλιστα, η Alphaliner αναφέρει στην ίδια ανάρτηση ότι το μεγαλύτερο πλοίο που ανακυκλώθηκε φέτος είχε χωρητική ικανότητα μόλις 803 TEUs. To συγκεκριμένο πλοίο υπέστη σοβαρή πυρκαγιά τον περασμένο Μάρτιο.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι οι διάφορες κρίσεις που έπληξαν την παγκόσμια οικονομία, άρα και τη ναυτιλία, τα τελευταία χρόνια ‒ή που ακόμη την πλήττουν‒, όπως οι εχθροπραξίες στην Ερυθρά Θάλασσα ή η πανδημία του COVID-19, έχουν καταστήσει τους μεταφορείς επιφυλακτικούς. Η διατήρηση πλεονάζουσας μεταφορικής ικανότητας στο ενδεχόμενο κρίσεων όπως οι προαναφερθείσες έχει αποβεί επικερδής απόφαση στο παρελθόν, συνεπώς η μείωση του στόλου συνιστά μια πολύπλοκη απόφαση, καταλήγει η Alphaliner.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την πρώτη μελέτη στην Ελλάδα με θέμα «Διεθνείς καλές πρακτικές για την προώθηση της γυναικείας ναυτικής απασχόλησης» παρουσίασε το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ) σε…
Μνημόνιο συνεργασίας για τη δημιουργία ενός πράσινου και ψηφιακού ναυτιλιακού διαδρόμου μεταξύ της Σιγκαπούρης και της Ινδίας υπέγραψαν, μεταξύ άλλων, οι πρωθυπουργοί των δύο…
Η Νιγηρία επανέρχεται δυναμικά στην παγκόσμια αγορά αργού πετρελαίου ως βασικός παραγωγός, σύμφωνα με δεδομένα από πρόσφατη έκθεση της Signal Ocean. Πιο συγκεκριμένα, οι…
Οι εξαγωγές σπάνιων γαιών της Κίνας τον Αύγουστο σημείωσαν πτώση 3,4% σε σχέση με τον Ιούλιο, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters. Ο μεγαλύτερος παραγωγός…
Η καθιέρωση της Τουρκίας ως διεθνούς κόμβου της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, με την αρωγή της αυστριακής εταιρείας logistics Gebruder Weiss,…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου του γιόρτασε πρόσφατα ο νορβηγικός κολοσσός Odfjell. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, την Κυριακή 21 Αυγούστου πραγματοποιήθηκαν…
Την καθιερωμένη ανάλυση για τις τελευταίες τάσεις της ναυτασφαλιστικής αγοράς παρουσίασε η International Union of Marine Insurance (IUMI) στο ετήσιο συνέδριό της στη Σιγκαπούρη.…
Ως νέο επικεφαλής της Διεύθυνσης Θαλάσσιου Περιβάλλοντος καλωσόρισε ο ΙΜΟ τον κ. David Osborn. Με καταγωγή από την Αυστραλία, ο κ. Osborn διαθέτει εμπειρία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ