
															Η άνθιση της ναυλαγοράς της ναυτιλίας τακτικών γραμμών τους τελευταίους μήνες έχει οδηγήσει σε έντονη δραστηριότητα του στόλου containerships. Σχεδόν το 100% της μεταφορικής ικανότητας του στόλου βρίσκεται υπό απασχόληση. Συνεπώς, οι πωλήσεις πλοίων προς ανακύκλωση είναι ολιγάριθμές, καθώς οι διαχειριστές τους βρίσκουν επικερδή απασχόληση ακόμα και για τα παλαιότερα πλοία τους.
Σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, μόλις δέκα πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 5.454 TEUs πουλήθηκαν για scrap, μια σημαντική πτώση ειδικά σε σχέση με τα προηγούμενα δύο έτη.
Μόνο το 2024, συνολικά 57 πλοία οδηγήθηκαν σε διαλυτήρια, με αθροιστική μεταφορική ικανότητα 81.000 TEUs. Μάλιστα, η Alphaliner αναφέρει στην ίδια ανάρτηση ότι το μεγαλύτερο πλοίο που ανακυκλώθηκε φέτος είχε χωρητική ικανότητα μόλις 803 TEUs. To συγκεκριμένο πλοίο υπέστη σοβαρή πυρκαγιά τον περασμένο Μάρτιο.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι οι διάφορες κρίσεις που έπληξαν την παγκόσμια οικονομία, άρα και τη ναυτιλία, τα τελευταία χρόνια ‒ή που ακόμη την πλήττουν‒, όπως οι εχθροπραξίες στην Ερυθρά Θάλασσα ή η πανδημία του COVID-19, έχουν καταστήσει τους μεταφορείς επιφυλακτικούς. Η διατήρηση πλεονάζουσας μεταφορικής ικανότητας στο ενδεχόμενο κρίσεων όπως οι προαναφερθείσες έχει αποβεί επικερδής απόφαση στο παρελθόν, συνεπώς η μείωση του στόλου συνιστά μια πολύπλοκη απόφαση, καταλήγει η Alphaliner.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ