
Η άνθιση της ναυλαγοράς της ναυτιλίας τακτικών γραμμών τους τελευταίους μήνες έχει οδηγήσει σε έντονη δραστηριότητα του στόλου containerships. Σχεδόν το 100% της μεταφορικής ικανότητας του στόλου βρίσκεται υπό απασχόληση. Συνεπώς, οι πωλήσεις πλοίων προς ανακύκλωση είναι ολιγάριθμές, καθώς οι διαχειριστές τους βρίσκουν επικερδή απασχόληση ακόμα και για τα παλαιότερα πλοία τους.
Σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, μόλις δέκα πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 5.454 TEUs πουλήθηκαν για scrap, μια σημαντική πτώση ειδικά σε σχέση με τα προηγούμενα δύο έτη.
Μόνο το 2024, συνολικά 57 πλοία οδηγήθηκαν σε διαλυτήρια, με αθροιστική μεταφορική ικανότητα 81.000 TEUs. Μάλιστα, η Alphaliner αναφέρει στην ίδια ανάρτηση ότι το μεγαλύτερο πλοίο που ανακυκλώθηκε φέτος είχε χωρητική ικανότητα μόλις 803 TEUs. To συγκεκριμένο πλοίο υπέστη σοβαρή πυρκαγιά τον περασμένο Μάρτιο.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι οι διάφορες κρίσεις που έπληξαν την παγκόσμια οικονομία, άρα και τη ναυτιλία, τα τελευταία χρόνια ‒ή που ακόμη την πλήττουν‒, όπως οι εχθροπραξίες στην Ερυθρά Θάλασσα ή η πανδημία του COVID-19, έχουν καταστήσει τους μεταφορείς επιφυλακτικούς. Η διατήρηση πλεονάζουσας μεταφορικής ικανότητας στο ενδεχόμενο κρίσεων όπως οι προαναφερθείσες έχει αποβεί επικερδής απόφαση στο παρελθόν, συνεπώς η μείωση του στόλου συνιστά μια πολύπλοκη απόφαση, καταλήγει η Alphaliner.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ