
Η WinGD έγινε η πρώτη που λανσάρει στην αγορά έναν δίχρονο ναυτικό κινητήρα με καύσιμο αμμωνίας. Το ορόσημο επετεύχθη με την παράδοση και εγκατάσταση της μηχανής X52DF-A σε ένα πλοίο μεταφοράς LPG/αμμωνίας μεταφορικής ικανότητας 46.000 κυβικών μέτρων που κατασκευάζεται για λογαριασμό της EXMAR. Το πλοίο θα είναι το πρώτο που θα χρησιμοποιεί αμμωνία ως καύσιμο και η μηχανή του από τις πρώτες του σχεδιασμού X-DF-A της WinGD που εισέρχεται σε εμπορική λειτουργία.
Η μηχανή με διάμετρο κυλίνδρου 52 cm κατασκευάστηκε από το τμήμα μηχανών και εξοπλισμού της HD Hyundai Heavy Industries (HHI-EMD) και εγκαταστάθηκε στο πρώτο από τέσσερα αδελφά πλοία που θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο HD Hyundai Mipo στη Νότια Κορέα. Τα αποτελέσματα από τις εργαστηριακές δοκιμές της WinGD επιβεβαιώθηκαν στο εργοστάσιο, καταγράφοντας χαμηλές εκπομπές ρύπων και αποδοτική απόδοση αντίστοιχη με μηχανές diesel.
Η μηχανή X-DF-A διαθέτει σύστημα ψεκασμού αμμωνίας υψηλής πίεσης, με μικρή, στοχευμένη ποσότητα πιλοτικού καυσίμου, περίπου 5%, στο πλήρες φορτίο. Η μηχανή προσφέρει επιδόσεις στον χειρισμό φορτίου, στη δυναμική απόκριση και στην αποδοτικότητα καυσίμου αντίστοιχες με τις μηχανές X της WinGD που χρησιμοποιούν diesel, και στις δύο καταστάσεις λειτουργίας, αμμωνίας και diesel. Περαιτέρω βελτιστοποιήσεις αναμένεται να ολοκληρωθούν στη δεύτερη μηχανή της σειράς των 52 cm, που θα παραδοθεί αργότερα εντός του έτους.
Έχουν πραγματοποιηθεί ήδη παραγγελίες 30 μηχανών X-DF-A, όχι μόνο για πλοία μεταφοράς αερίου, αλλά και πλοία χύδην φορτίου και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η προηγμένη τεχνολογία Voyage Optimisation της Ascenz Marorka, μέλους του Ομίλου GTT, αποτελεί τον βασικό πυρήνα της στρατηγικής ψηφιοποίησης και απoανθρακοποίησης του στόλου της…
Καθώς η Κίνα εντείνει τις προσπάθειές της για την προσέλκυση άμεσων ξένων επενδύσεων (FDI), ο ενεργειακός κολοσσός ExxonMobil εδραιώνει τη θέση του στη δεύτερη…
Υψηλό ενός μήνα «χτύπησαν» πρόσφατα οι εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας, ενισχυμένες από την κατακόρυφη άνοδο των εβδομαδιαίων ροών και την ταυτόχρονη καθίζηση της δραστηριότητας…
Με στόχο να ενισχύσει περαιτέρω το αποτύπωμά της στην παγκόσμια ναυπηγική αγορά, η HD Hyundai Heavy Industries εστιάζει ολοένα και περισσότερο στη γεωγραφική διαφοροποίηση…
Θετικές εξελίξεις σημειώνονται γύρω από την πολυαναμένομενη επανεκκίνηση ενός φιλόδοξου έργου LNG της TotalEnergies στη Μοζαμβίκη, ύστερα από τέσσερα έτη στασιμότητας λόγω ζητημάτων ασφαλείας.…
Σε καλό δρόμο βρίσκεται η πολυαναμενόμενη συγχώνευση της CMB.TECH και της Golden Ocean, η οποία αναμένεται να δημιουργήσει έναν ναυτιλιακό κολοσσό με στόλο περίπου…
Νέα τροπή φαίνεται να παίρνει το σίριαλ πώλησης των 43 διεθνών λιμένων της CK Hutchison, καθώς το Πεκίνο προέβη σε μια εκκωφαντική τοποθέτηση. Σύμφωνα…
Από σήμερα, Δευτέρα 21 Ιουλίου, τίθεται σε ισχύ το νέο «Τέλος Κρουαζιέρας», που επιβάλλεται σε κάθε επιβάτη ο οποίος αποβιβάζεται σε ελληνικό λιμένα στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ