
Καθώς η δραστηριότητα στην αγορά real estate της Κίνας παραμένει νωχελική το 2025, η ζήτηση για φορτία που σχετίζονται με τον κατασκευαστικό κλάδο συνεχώς αποδυναμώνεται. Στις εξελίξεις αυτές εστιάζει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal, η οποία σκιαγραφεί τον αντίκτυπο στην αγορά των bulk carriers.
Συγκεκριμένα, ο κλάδος του real estate στην Κίνα διανύει περίοδο βαθιάς αναδιάρθρωσης, με αποτέλεσμα την επιβράδυνση της αγοράς. Μάλιστα, βραχυπρόθεσμα δεν διαφαίνονται στον ορίζοντα σημάδια σταθεροποίησης.
Ειδικότερα, βάσει στοιχείων της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Κίνας, κατά τους πρώτους πέντε μήνες του 2025, οι επενδύσεις σε ακίνητα και κατοικίες μειώθηκαν σε ετήσια βάση κατά 10,7% και κατά 10% αντίστοιχα.
Τα εν λόγω στοιχεία υποδεικνύουν ότι η υπερπροσφορά ακινήτων και κατοικιών παραμένει βασικό διαρθρωτικό ζήτημα της κινεζικής αγοράς real estate. Ως εκ τούτου, η ζήτηση για χάλυβα βρίσκεται υπό πίεση, ενώ οι τιμές του σιδηρομεταλλεύματος υποχωρούν. Την ίδια στιγμή, τα αποθέματα σιδηρομεταλλεύματος των κινεζικών λιμένων βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα, γεγονός που αντανακλά τις μειωμένες προμήθειες.
Το αδύναμο κλίμα στον κατασκευαστικό τομέα επιφέρει κάμψη των αποστολών βασικών πρώτων υλών προς την Κίνα και ταυτόχρονα «θολώνει» το outlook των bulk carriers, ιδίως των Supramaxes και των Capesizes. Σημειώνεται ότι, βάσει εκτιμήσεων, οι μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων που συνδέονται με τo real estate θα παραμείνουν υποτονικές τουλάχιστον μέχρι το 2026. Μοναδική «αχτίδα» αισιοδοξίας αποτελούν τα κρατικά έργα υποδομών και η πράσινη αστική ανανέωση.
Σε κάθε περίπτωση, η Intermodal υπογραμμίζει ότι τα ακίνητα έχουν πάψει να τροφοδοτούν τη ζήτηση για bulk carriers, συνεπώς η αγορά καλείται να προσαρμοστεί σε μια νέα πραγματικότητα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Το παγκόσμιο ενεργειακό τοπίο διαμορφώνεται σήμερα από μια μείξη γεωπολιτικών και οικονομικών παραγόντων, με την πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Inermodal να επιχειρεί να ρίξει…
Τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων, με ορίζοντα την ενεργειακή μετάβαση, ανέδειξαν, τόσο o Πρόεδρος της Ένωσης Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων…
Σημαντικές απώλειες κατέγραψε σε εβδομαδιαία βάση η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να υποχωρούν για 14η διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki…
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ