
Καθώς η δραστηριότητα στην αγορά real estate της Κίνας παραμένει νωχελική το 2025, η ζήτηση για φορτία που σχετίζονται με τον κατασκευαστικό κλάδο συνεχώς αποδυναμώνεται. Στις εξελίξεις αυτές εστιάζει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal, η οποία σκιαγραφεί τον αντίκτυπο στην αγορά των bulk carriers.
Συγκεκριμένα, ο κλάδος του real estate στην Κίνα διανύει περίοδο βαθιάς αναδιάρθρωσης, με αποτέλεσμα την επιβράδυνση της αγοράς. Μάλιστα, βραχυπρόθεσμα δεν διαφαίνονται στον ορίζοντα σημάδια σταθεροποίησης.
Ειδικότερα, βάσει στοιχείων της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Κίνας, κατά τους πρώτους πέντε μήνες του 2025, οι επενδύσεις σε ακίνητα και κατοικίες μειώθηκαν σε ετήσια βάση κατά 10,7% και κατά 10% αντίστοιχα.
Τα εν λόγω στοιχεία υποδεικνύουν ότι η υπερπροσφορά ακινήτων και κατοικιών παραμένει βασικό διαρθρωτικό ζήτημα της κινεζικής αγοράς real estate. Ως εκ τούτου, η ζήτηση για χάλυβα βρίσκεται υπό πίεση, ενώ οι τιμές του σιδηρομεταλλεύματος υποχωρούν. Την ίδια στιγμή, τα αποθέματα σιδηρομεταλλεύματος των κινεζικών λιμένων βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα, γεγονός που αντανακλά τις μειωμένες προμήθειες.
Το αδύναμο κλίμα στον κατασκευαστικό τομέα επιφέρει κάμψη των αποστολών βασικών πρώτων υλών προς την Κίνα και ταυτόχρονα «θολώνει» το outlook των bulk carriers, ιδίως των Supramaxes και των Capesizes. Σημειώνεται ότι, βάσει εκτιμήσεων, οι μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων που συνδέονται με τo real estate θα παραμείνουν υποτονικές τουλάχιστον μέχρι το 2026. Μοναδική «αχτίδα» αισιοδοξίας αποτελούν τα κρατικά έργα υποδομών και η πράσινη αστική ανανέωση.
Σε κάθε περίπτωση, η Intermodal υπογραμμίζει ότι τα ακίνητα έχουν πάψει να τροφοδοτούν τη ζήτηση για bulk carriers, συνεπώς η αγορά καλείται να προσαρμοστεί σε μια νέα πραγματικότητα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η προηγμένη τεχνολογία Voyage Optimisation της Ascenz Marorka, μέλους του Ομίλου GTT, αποτελεί τον βασικό πυρήνα της στρατηγικής ψηφιοποίησης και απoανθρακοποίησης του στόλου της…
Καθώς η Κίνα εντείνει τις προσπάθειές της για την προσέλκυση άμεσων ξένων επενδύσεων (FDI), ο ενεργειακός κολοσσός ExxonMobil εδραιώνει τη θέση του στη δεύτερη…
Υψηλό ενός μήνα «χτύπησαν» πρόσφατα οι εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας, ενισχυμένες από την κατακόρυφη άνοδο των εβδομαδιαίων ροών και την ταυτόχρονη καθίζηση της δραστηριότητας…
Με στόχο να ενισχύσει περαιτέρω το αποτύπωμά της στην παγκόσμια ναυπηγική αγορά, η HD Hyundai Heavy Industries εστιάζει ολοένα και περισσότερο στη γεωγραφική διαφοροποίηση…
Θετικές εξελίξεις σημειώνονται γύρω από την πολυαναμένομενη επανεκκίνηση ενός φιλόδοξου έργου LNG της TotalEnergies στη Μοζαμβίκη, ύστερα από τέσσερα έτη στασιμότητας λόγω ζητημάτων ασφαλείας.…
Σε καλό δρόμο βρίσκεται η πολυαναμενόμενη συγχώνευση της CMB.TECH και της Golden Ocean, η οποία αναμένεται να δημιουργήσει έναν ναυτιλιακό κολοσσό με στόλο περίπου…
Από σήμερα, Δευτέρα 21 Ιουλίου, τίθεται σε ισχύ το νέο «Τέλος Κρουαζιέρας», που επιβάλλεται σε κάθε επιβάτη ο οποίος αποβιβάζεται σε ελληνικό λιμένα στο…
Η WinGD έγινε η πρώτη που λανσάρει στην αγορά έναν δίχρονο ναυτικό κινητήρα με καύσιμο αμμωνίας. Το ορόσημο επετεύχθη με την παράδοση και εγκατάσταση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ