
Τα υπέρογκα λιμενικά τέλη που θα επιβάλουν οι ΗΠΑ από τον Οκτώβριο σε πλοία κατασκευασμένα στην Κίνα έχουν καταρρακώσει τη ναυπηγική βιομηχανία της ασιατικής χώρας. Το μερίδιο των κινεζικών ναυπηγείων στις κατασκευές νεότευκτων πλοίων, σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO, κατρακύλησε από το 72% το β΄ εξάμηνο του 2024 σε 52% το α΄ εξάμηνο του 2025. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η Κίνα, η οποία μεσουρανεί στις παραγγελίες νεότευκτων παντός τύπου (με εξαίρεση τα κρουαζιερόπλοια), το 2025 βρίσκεται πίσω από τη Νότια Κορέα στις παραγγελίες για πετρελαιοφόρα.
Παράλληλα, οι παραγγελίες για νεότευκτα παγκοσμίως έχουν μειωθεί κατά 54% το α΄ εξάμηνο του 2025, σε όρους αντισταθμισμένης ολικής χωρητικότητας (CGT). Η νωχελική ναυλαγορά συμβάλει επίσης αρνητικά στις τοποθετήσεις παραγγελιών, με το άθροισμα των παραγγελιών ειδικά για bulkers και tankers να είναι ιδιαίτερα χαμηλό το τελευταίο εξάμηνο, σύμφωνα με την BIMCO.
Κατέχοντας τη μερίδα του λέοντος στην αγορά νεοναυπηγήσεων, δεν είναι εύκολο για τους πλοιοκτήτες και τους διαχειριστές να αποφύγουν τα ναυπηγεία της Κίνας. Την ίδια ώρα, η προσφορά των slots εκτός της Κίνας είναι περιορισμένη και η πίεση που ασκείται στις εν λόγω μονάδες έχει οδηγήσει σε επέκταση του χρόνου παράδοσης των πλοίων, ειδικότερα για μεγαλύτερα πλοία ή πιο πολύπλοκες κατασκευές, όπως τα containerships και τα gas carriers.
Τέλος, η συρρίκνωση του πληθυσμού σε Ιαπωνία και Νότια Κορέα και τα αυξημένα εργατικά κόστη που αυτή συνεπάγεται εμποδίζουν τις δύο χώρες με τη μεγαλύτερη ναυπηγική δραστηριότητα μετά την Κίνα να αυξήσουν την προσφορά τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Το παγκόσμιο ενεργειακό τοπίο διαμορφώνεται σήμερα από μια μείξη γεωπολιτικών και οικονομικών παραγόντων, με την πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Inermodal να επιχειρεί να ρίξει…
Τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων, με ορίζοντα την ενεργειακή μετάβαση, ανέδειξαν, τόσο o Πρόεδρος της Ένωσης Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων…
Σημαντικές απώλειες κατέγραψε σε εβδομαδιαία βάση η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να υποχωρούν για 14η διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki…
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ