
Η εποχικότητα των ξηρών φορτίων επιδρά σημαντικά στη ναυλαγορά των bulk carriers, όπως αποδεικνύεται από αναλύσεις δεδομένων.
Στο ίδιο μήκος κύματος, η ανάλυση του Baltic Exchange Time Charter Equivalent (TCE), από τον Ιανουάριο του 2018 έως τις 10 Ιουλίου 2025, αποκαλύπτει επίμονους εποχικούς κύκλους σε όλα τα κύρια μεγέθη των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου. Προκειμένου η Xclusiv να συγκρίνει τις επιδόσεις της ναυλαγοράς του Ιουνίου-Ιουλίου του 2025 και τις επιδόσεις στα μέσα του καλοκαιριού των προηγούμενων ετών, συγκέντρωσε τα δεδομένα για τους ημερήσιους ναύλους για τον Ιούνιο και τον Ιούλιο κάθε έτους από το 2018 έως το 2024, υπολογίζοντας τόσο τον μέσο όρο όσο και τη διάμεσο.
Όπως προκύπτει, για τα Capesizes ο ιστορικός μέσος όρος του TCE Ιουνίου-Ιουλίου είναι στα $21.740 ανά ημέρα και η διάμεσος στα $22.444 ανά ημέρα. Φέτος οι αντίστοιχες τιμές ήταν στα $21.613 ανά ημέρα ‒μόλις 0,6% κάτω από τον μέσο όρο της επταετίας‒ και στα $22.592 ανά ημέρα, περίπου 0,7% πάνω από την ιστορική διάμεσο.
Διαφορετική είναι η εικόνα για τα Kamsarmaxes. Για τον Ιούνιο και τον Ιούλιο των περασμένων ετών, ο μέσος όρος και η διάμεσος των ναύλων ήταν αντίστοιχα στα $16.662 και $13.906. Φέτος ο μέσος όρος των ναύλων είναι στα $12.564 ανά ημέρα, περίπου 24,6% κάτω από τον ιστορικό μέσο όρο, ενώ η διάμεσος των $12.610 ανά ημέρα είναι περίπου 9,3% κάτω από τη μακροχρόνια διάμεσο. Η μειωμένη αυτή απόδοση έγκειται στην εξασθένηση της αναπλήρωσης των αποθεμάτων άνθρακα και στις μειωμένες εξαγωγές αγροτικών προϊόντων συγκριτικά με τα προηγούμενα καλοκαίρια. Παρόμοια είναι η εικόνα για τα Panamaxes.
Eν κατακλείδι, οι ναύλοι των Kamsarmaxes, των Panamaxes και των Supramaxes κινούνται 9-10% κάτω από τις καλοκαιρινές διαμέσους τους και κατά 25-32% κάτω από τους μακροχρόνιους καλοκαιρινούς μέσους όρους τους.
Αντίθετα, τα εν λόγω δεδομένα για Capesizes και Handysizes ευθυγραμμίζονται με αυτά των προηγούμενων ετών. Αυτές οι αποκλίσεις αντικατοπτρίζουν πιθανότατα τα διαφορετικά πρόσημα στις ροές εμπορευμάτων και τις διαφορετικές στρατηγικές στις ναυλώσεις κατά το πρώτο μισό του Ιουλίου του 2025, καταλήγει η Xclusiv.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Η Κίνα εξασφάλισε μια σταθερή συγκομιδή καλοκαιρινών σιτηρών το 2025, με συνολική παραγωγή που άγγιξε σχεδόν τους 150 εκατ. τόνους, αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ