
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στις 16 Ιουλίου, παρουσίασε την πρόταση της για τον κεντρικό προϋπολογισμό της ΕΕ για την περίοδο μεταξύ 2028-2034 με επίκεντρο τις υποδομές και την ασφάλεια, ύστερα από ημέρες έντονων εσωτερικών διαπραγματεύσεων.
Ειδικότερα, το νέο πολυετές δημοσιονομικό πλαίσιο (Multiannual Financial Framework -MFF) αγγίζει τα €2 τρισεκατομμύρια, ποσό που αντιστοιχεί στο 1,26% του μέσου ακαθάριστου εθνικού εισοδήματος της ΕΕ κατά το ίδιο διάστημα.
Ο νέος προϋπολογισμός, σύμφωνα με την Επιτροπή, δύναται να ανταποκριθεί στις αυξανόμενες προκλήσεις της Ευρώπης στους τομείς της ασφάλειας, της άμυνας, της ανταγωνιστικότητας, της μετανάστευσης, της ενέργειας και της ανθεκτικότητας στην κλιματική αλλαγή.
Είναι άξιο αναφοράς ότι, με την πρόταση αυτή, προκύπτει διπλασιασμός του προϋπολογισμού των υποδομών μεταφορών, ο οποίος πλέον διαμορφώνεται στο εντυπωσιακό ποσό των €51,7 δισεκατομμυρίων. Αντίστοιχα, προβλέπεται θεαματική αύξηση των δαπανών για την ασφάλεια και τις στρατιωτικές ανάγκες της Ευρώπης από τα €1,7 δισεκατομμύρια στα €17 δισεκατομμύρια.
Υπό αυτό το πρίσμα, ο Ευρωπαίος Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού, Απόστολος Τζιτζικώστας ανέφερε πως η αύξηση του προϋπολογισμού για τις μεταφορές και την ασφάλεια αντικατοπτρίζουν την επιθυμία της ΕΕ για την προάσπιση της αυτάρκειας της, καθώς και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της.
«Είναι μία ισχυρή πολιτική απόφαση, χωρίς σύγχρονες υποδομές, χωρίς έξυπνες μεταφορές και ευέλικτες στρατιωτικές μετακινήσεις, χωρίς δυναμικό τουρισμό και ανταγωνιστική ναυτιλία, δεν μπορεί να υπάρξει ισχυρή ενιαία αγορά, αποτελεσματική άμυνα και ανταγωνιστική επιχειρηματικότητα», δήλωσε μεταξύ άλλων ο Απόστολος Τζιτζικώστας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο ναυτιλιακός κολοσσός της Κίνας, COSCO, έχει εδραιώσει τη θέση του ως βασικότερος «παίκτης» στις γραμμές μεταξύ της Ινδικής Υποηπείρου, της Μέσης Ανατολής και…
H ινδική κυβέρνηση ακύρωσε δύο διαγωνιστικές διαδικασίες για projects υπεράκτιας αιολικής ενέργειας ισχύος 4.500 MW. Συγκεκριμένα, η κρατική Solar Energy Corporation of India (SECI)…
Τα έργα για την οικοδόμηση της γέφυρας που θα ενώσει το νησί της Σικελίας με την Καλαβρία, δηλαδή με την ιταλική χερσόνησο, πρόκειται να…
Ένα αναδιπλούμενο Rotor Sail διαμέτρου 3,5 μ., που για πρώτη φορά κατασκευάστηκε διεθνώς σε αυτό το μέγεθος, υπόσχεται να επιταχύνει την υιοθέτηση της αιολικής…
Με την πάροδο του χρόνου, το Ντουμπάι αναδεικνύεται όλο και περισσότερο ως βασικός εμπορικός κόμβος στην καρδιά της Αραβικής Χερσονήσου, ειδικά για την αγορά…
Για «πρόοδο αλλά όχι συμφωνία» έκαναν λόγο οι Ντόναλντ Τραμπ και Βλαντίμιρ Πούτιν, έπειτα από την ιστορική συνάντησή τους στην Αλάσκα, το βράδυ της…
Κίνα και Ινδία βρίσκονται σε συζητήσεις για την επανέναρξη του διασυνοριακού εμπορίου τους, πέντε χρόνια μετά τη διακοπή του. Σύμφωνα με αξιωματούχους των Υπουργείων…
Οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου πολλών μεγαβάτ, σε συνδυασμό με ηλεκτρική πρόωση και αρχιτεκτονική συνεχούς ρεύματος (Onboard DC Grid), αναδεικνύονται ως μία από τις πλέον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ