
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στις 16 Ιουλίου, παρουσίασε την πρόταση της για τον κεντρικό προϋπολογισμό της ΕΕ για την περίοδο μεταξύ 2028-2034 με επίκεντρο τις υποδομές και την ασφάλεια, ύστερα από ημέρες έντονων εσωτερικών διαπραγματεύσεων.
Ειδικότερα, το νέο πολυετές δημοσιονομικό πλαίσιο (Multiannual Financial Framework -MFF) αγγίζει τα €2 τρισεκατομμύρια, ποσό που αντιστοιχεί στο 1,26% του μέσου ακαθάριστου εθνικού εισοδήματος της ΕΕ κατά το ίδιο διάστημα.
Ο νέος προϋπολογισμός, σύμφωνα με την Επιτροπή, δύναται να ανταποκριθεί στις αυξανόμενες προκλήσεις της Ευρώπης στους τομείς της ασφάλειας, της άμυνας, της ανταγωνιστικότητας, της μετανάστευσης, της ενέργειας και της ανθεκτικότητας στην κλιματική αλλαγή.
Είναι άξιο αναφοράς ότι, με την πρόταση αυτή, προκύπτει διπλασιασμός του προϋπολογισμού των υποδομών μεταφορών, ο οποίος πλέον διαμορφώνεται στο εντυπωσιακό ποσό των €51,7 δισεκατομμυρίων. Αντίστοιχα, προβλέπεται θεαματική αύξηση των δαπανών για την ασφάλεια και τις στρατιωτικές ανάγκες της Ευρώπης από τα €1,7 δισεκατομμύρια στα €17 δισεκατομμύρια.
Υπό αυτό το πρίσμα, ο Ευρωπαίος Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού, Απόστολος Τζιτζικώστας ανέφερε πως η αύξηση του προϋπολογισμού για τις μεταφορές και την ασφάλεια αντικατοπτρίζουν την επιθυμία της ΕΕ για την προάσπιση της αυτάρκειας της, καθώς και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της.
«Είναι μία ισχυρή πολιτική απόφαση, χωρίς σύγχρονες υποδομές, χωρίς έξυπνες μεταφορές και ευέλικτες στρατιωτικές μετακινήσεις, χωρίς δυναμικό τουρισμό και ανταγωνιστική ναυτιλία, δεν μπορεί να υπάρξει ισχυρή ενιαία αγορά, αποτελεσματική άμυνα και ανταγωνιστική επιχειρηματικότητα», δήλωσε μεταξύ άλλων ο Απόστολος Τζιτζικώστας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ελβετική εταιρεία WinGD ανακοίνωσε, μετά από περισσότερο από μία δεκαετία έρευνας και ανάπτυξης, ότι το 2026 θα παρουσιάσει την πρώτη στον κόσμο δίχρονη…
Παράταση παίρνει η ολοκλήρωση της κατασκευής νέου επιβατικού αεροσκάφους που σχεδιάζει η αμερικανική Boeing. Πρόκειται για το 777X, το οποίο, σύμφωνα με την Boeing,…
Ανάμεικτα ήταν εκ νέου τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LPG carriers, καθώς τα υγραεριοφόρα μεγάλης μεταφορικής ικανότητας κατέγραψαν απώλειες, ενώ τα μικρότερου μεγέθους πλοία…
Η Σερβία ολοκλήρωσε την ανακατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου από το Βελιγράδι μέχρι την πόλη Σουμπότιτσα, στα σύνορα με την Ουγγαρία. Tην Παρασκευή 3 Οκτωβρίου…
Η Τουρκία θα συνεχίσει να προμηθεύεται φυσικό αέριο από τη Ρωσία, ήταν το μήνυμα που έστειλε ο υπουργός Ενέργειας της χώρας, Αλπαρσλάν Μπαϊρακτάρ, ερωτηθείς…
Μια νέα πρόκληση αναδύεται για τις ενδοποτάμιες μεταφορές μέσω του Μισισιπή στις ΗΠΑ, καθώς η στάθμη του νερού μειώνεται διαρκώς, καθιστώντας δύσκολη τη διέλευση…
Με τον Ντόναλντ Τραμπ να έχει διαμηνύσει επανειλημμένως την πρόθεσή του να αξιοποιήσει τους υδρογονάνθρακες των ΗΠΑ, ενεργειακοί κολοσσοί της Ευρώπης φαίνεται να «ποντάρουν»…
Τα LNG carriers κερδίζουν συνεχώς δημοτικότητα, με την ανάγκη μείωσης εκπομπών να διαμορφώνει τις τεχνολογικές επιλογές του μέλλοντος. Σε αυτό το πλαίσιο, η Everllence…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ