
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι επιθέσεις αυτές έχουν ως συνέπεια την απώλεια ανθρώπινων ζωών. Υπενθυμίζεται ότι, την περασμένη εβδομάδα, τέσσερις ναυτικοί έχασαν τη ζωή τους ύστερα από επίθεση στο ελληνόκτητο πλοίο «Eternity C» (22 μέλη πληρώματος – 21 Φιλιππινέζοι και ένας Ρώσος).
Υπό αυτό το πρίσμα, το Υπουργείο Εργασίας Μεταναστών των Φιλιππίνων (Department of Migrant Workers) εξέδωσε ανακοίνωση μέσω της οποίας καλεί τους πλοιοκτήτες και τις διαχειρίστριες εταιρείες να σταματήσουν τη διέλευση των πλοίων τους από τις περιοχές υψηλού κινδύνου, ιδιαίτερα στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν στην Υεμένη, όπου καιροφυλακτούν οι Χούθι.
Ειδικότερα, σε απάντηση των πρόσφατων επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα, ο Υπουργός Hans Leo J. Cacdac επανέλαβε τις βασικές διατάξεις της υπουργικής απόφασης, που θεσπίστηκε για να διασφαλίσει την προστασία των Φιλιππινέζων ναυτικών εν μέσω της αυξανόμενης συχνότητας πειρατείας ή ένοπλης βίας κατά πλοίων που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα, τον Κόλπο του Άντεν και τις γύρω περιοχές.
«Ο καλύτερος τρόπος για να προστατεύσουμε τους ναυτικούς μας είναι να αποφύγουμε την Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν», τόνισε ο υπουργός, προσθέτοντας πως: «Το υπουργείο δεν θα διστάσει να λάβει αυστηρά και νόμιμα μέτρα εναντίον όσων θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των ναυτικών μας. Τους οφείλουμε προστασία, όχι υποσχέσεις».
Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτές οι πολιτικές βρίσκονται σε πλήρη ευθυγράμμιση και αποτελούν ρητή οδηγία του Προέδρου των Φιλιππίνων, Ferdinand R. Marcos Jr, για τη διασφάλιση της προστασίας της ζωής των Φιλιππινέζων ναυτικών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Το παγκόσμιο ενεργειακό τοπίο διαμορφώνεται σήμερα από μια μείξη γεωπολιτικών και οικονομικών παραγόντων, με την πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Inermodal να επιχειρεί να ρίξει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ