
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι επιθέσεις αυτές έχουν ως συνέπεια την απώλεια ανθρώπινων ζωών. Υπενθυμίζεται ότι, την περασμένη εβδομάδα, τέσσερις ναυτικοί έχασαν τη ζωή τους ύστερα από επίθεση στο ελληνόκτητο πλοίο «Eternity C» (22 μέλη πληρώματος – 21 Φιλιππινέζοι και ένας Ρώσος).
Υπό αυτό το πρίσμα, το Υπουργείο Εργασίας Μεταναστών των Φιλιππίνων (Department of Migrant Workers) εξέδωσε ανακοίνωση μέσω της οποίας καλεί τους πλοιοκτήτες και τις διαχειρίστριες εταιρείες να σταματήσουν τη διέλευση των πλοίων τους από τις περιοχές υψηλού κινδύνου, ιδιαίτερα στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν στην Υεμένη, όπου καιροφυλακτούν οι Χούθι.
Ειδικότερα, σε απάντηση των πρόσφατων επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα, ο Υπουργός Hans Leo J. Cacdac επανέλαβε τις βασικές διατάξεις της υπουργικής απόφασης, που θεσπίστηκε για να διασφαλίσει την προστασία των Φιλιππινέζων ναυτικών εν μέσω της αυξανόμενης συχνότητας πειρατείας ή ένοπλης βίας κατά πλοίων που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα, τον Κόλπο του Άντεν και τις γύρω περιοχές.
«Ο καλύτερος τρόπος για να προστατεύσουμε τους ναυτικούς μας είναι να αποφύγουμε την Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν», τόνισε ο υπουργός, προσθέτοντας πως: «Το υπουργείο δεν θα διστάσει να λάβει αυστηρά και νόμιμα μέτρα εναντίον όσων θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των ναυτικών μας. Τους οφείλουμε προστασία, όχι υποσχέσεις».
Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτές οι πολιτικές βρίσκονται σε πλήρη ευθυγράμμιση και αποτελούν ρητή οδηγία του Προέδρου των Φιλιππίνων, Ferdinand R. Marcos Jr, για τη διασφάλιση της προστασίας της ζωής των Φιλιππινέζων ναυτικών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Η Σαουδική Αραβία εμφανίζεται αποφασισμένη να ανακτήσει μερίδιο στην αγορά πετρελαίου της Κίνας, τον μεγαλύτερο εισαγωγέα αργού παγκοσμίως. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ