
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει ότι η παροχή καυσίμου διακόπηκε λίγα λεπτά μετά την απογείωση, οδηγώντας το σε τραγική πτώση. Ως αποτέλεσμα, το αεροσκάφος έχασε γρήγορα τη δύναμη πρόωσής του. Υπενθυμίζεται ότι, λίγο μετά την απογείωση, το Boeing 787 Dreamliner, που απογειώθηκε από την πόλη Αχμενταμπάντ της Ινδίας με προορισμό το Λονδίνο, έχασε ώθηση και άρχισε να χάνει ύψος μέχρι που συνετρίβη, σύμφωνα με την έκθεση που δόθηκε στη δημοσιότητα από την AAIB. Μάλιστα, το ακουστικό αρχείο που καταγράφτηκε από το cockpit φανερώνει ότι υπήρξε ασυνεννοησία μεταξύ πιλότου και συγκυβερνήτη, καθώς και οι δύο είχαν την εντύπωση ότι ο άλλος απενεργοποίησε την παροχή καυσίμων.
Αντιφατικό είναι επίσης το γεγονός ότι, μολονότι κανείς από τους δύο πιλότους δεν θεωρείται ύποπτος για σκόπιμη πράξη που οδήγησε στο τραγικό συμβάν, σε καμία περίπτωση η παροχή καυσίμων δεν θα μπορούσε να διακοπεί κατά λάθος. Έτσι, ένα από τα πιθανά σενάρια, σύμφωνα με την Guardian, είναι το ανθρώπινο λάθος εκ παραδρομής. Στην προσπάθειά τους να σταθεροποιήσουν την κατάσταση, οι δύο πιλότοι ενεργοποίησαν ξανά την παροχή καυσίμων, προκειμένου να ενεργοποιήσουν εκ νέου τους κινητήρες, όμως ήταν αργά.
Όσον αφορά το ζήτημα των ευθυνών, οι αρμόδιες αρχές τις Ινδίας δεν έχουν προβεί σε ενέργειες κατά της Boeing ή του κατασκευαστή των κινητήρων GE. Από την άλλη, η αεροπορική εταιρεία έρχεται αντιμέτωπη με ελέγχους από την Ευρωπαϊκή Ένωση, κατόπιν της διαπίστωσης ότι η Air India έχει εφαρμόσει στο παρελθόν ορισμένες ύποπτες πρακτικές ώστε να αποφύγει συγκεκριμένες ευθύνες.
Η έρευνα σχετικά με τα αίτια του δυστυχήματος απέχει πολύ από το να ολοκληρωθεί και δεν είναι σκόπιμο να βγάζει κάποιος πρώιμα συμπεράσματα, αναφέρει ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Κάμπελ Γουίλσον.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Η Σαουδική Αραβία εμφανίζεται αποφασισμένη να ανακτήσει μερίδιο στην αγορά πετρελαίου της Κίνας, τον μεγαλύτερο εισαγωγέα αργού παγκοσμίως. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ