
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει ότι η παροχή καυσίμου διακόπηκε λίγα λεπτά μετά την απογείωση, οδηγώντας το σε τραγική πτώση. Ως αποτέλεσμα, το αεροσκάφος έχασε γρήγορα τη δύναμη πρόωσής του. Υπενθυμίζεται ότι, λίγο μετά την απογείωση, το Boeing 787 Dreamliner, που απογειώθηκε από την πόλη Αχμενταμπάντ της Ινδίας με προορισμό το Λονδίνο, έχασε ώθηση και άρχισε να χάνει ύψος μέχρι που συνετρίβη, σύμφωνα με την έκθεση που δόθηκε στη δημοσιότητα από την AAIB. Μάλιστα, το ακουστικό αρχείο που καταγράφτηκε από το cockpit φανερώνει ότι υπήρξε ασυνεννοησία μεταξύ πιλότου και συγκυβερνήτη, καθώς και οι δύο είχαν την εντύπωση ότι ο άλλος απενεργοποίησε την παροχή καυσίμων.
Αντιφατικό είναι επίσης το γεγονός ότι, μολονότι κανείς από τους δύο πιλότους δεν θεωρείται ύποπτος για σκόπιμη πράξη που οδήγησε στο τραγικό συμβάν, σε καμία περίπτωση η παροχή καυσίμων δεν θα μπορούσε να διακοπεί κατά λάθος. Έτσι, ένα από τα πιθανά σενάρια, σύμφωνα με την Guardian, είναι το ανθρώπινο λάθος εκ παραδρομής. Στην προσπάθειά τους να σταθεροποιήσουν την κατάσταση, οι δύο πιλότοι ενεργοποίησαν ξανά την παροχή καυσίμων, προκειμένου να ενεργοποιήσουν εκ νέου τους κινητήρες, όμως ήταν αργά.
Όσον αφορά το ζήτημα των ευθυνών, οι αρμόδιες αρχές τις Ινδίας δεν έχουν προβεί σε ενέργειες κατά της Boeing ή του κατασκευαστή των κινητήρων GE. Από την άλλη, η αεροπορική εταιρεία έρχεται αντιμέτωπη με ελέγχους από την Ευρωπαϊκή Ένωση, κατόπιν της διαπίστωσης ότι η Air India έχει εφαρμόσει στο παρελθόν ορισμένες ύποπτες πρακτικές ώστε να αποφύγει συγκεκριμένες ευθύνες.
Η έρευνα σχετικά με τα αίτια του δυστυχήματος απέχει πολύ από το να ολοκληρωθεί και δεν είναι σκόπιμο να βγάζει κάποιος πρώιμα συμπεράσματα, αναφέρει ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Κάμπελ Γουίλσον.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι Βρυξέλλες ανακοίνωσαν, την Τρίτη 5 Αυγούστου, ότι αναστέλλουν τα αντίμετρα στους τελωνειακούς δασμούς του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, στον απόηχο της εμπορικής συμφωνίας…
Μία ριζοσπαστική απόφαση, που «φωτογραφίζει» τα πλοία του «σκιώδους στόλου», έλαβε πρόσφατα το Νηολόγιο του Παναμά. Συγκεκριμένα, το Νηολόγιο του Παναμά ανακοίνωσε, ότι εφεξής…
Η Ιαπωνία κατέγραψε, την Τρίτη 5 Αυγούστου, την υψηλότερη θερμοκρασία στην ιστορία της, με το υδράργυρο να «σκαρφαλώνει» στους 41,8 ℃, και την κυβέρνηση…
Την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025, στην Αμερικανική Σχολή Κλασσικών Σπουδών στο κέντρο της Αθήνας, έλαβε χώρα η 17η τελετή απονομής των Βραβείων Ευκράντη. Σημειώνεται…
H Seaspan ανακοίνωσε τη συνεργασία της με τρία ακόμα ναυπηγεία για την κατασκευή ice-breakers που θα ενταχθούν στον στόλο της ακτοφυλακής των ΗΠΑ. Ειδικότερα,…
Καθώς η παραγωγή πετρελαίου του Μεξικού αντιμετωπίζει σκοπέλους και η ενεργειακή βιομηχανία της Βενεζουέλας υπόκειται σε κυρώσεις από την Ουάσιγκτον, τα αμερικανικά διυλιστήρια της…
Η ινδική Adani Enterprises, η ναυαρχίδα του ομίλου Adani, κατέγραψε πτώση των κερδών της το πρώτο τρίμηνο του οικονομικού έτους, σύμφωνα με ανακοίνωση της…
Η Ινδία θα εξακολουθήσει να αγοράζει πετρέλαιο από τη Ρωσία, παρά τις απειλές Τραμπ, τόνισαν αξιωματούχοι της ινδικής κυβέρνησης στο Reuters. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ