
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει ότι η παροχή καυσίμου διακόπηκε λίγα λεπτά μετά την απογείωση, οδηγώντας το σε τραγική πτώση. Ως αποτέλεσμα, το αεροσκάφος έχασε γρήγορα τη δύναμη πρόωσής του. Υπενθυμίζεται ότι, λίγο μετά την απογείωση, το Boeing 787 Dreamliner, που απογειώθηκε από την πόλη Αχμενταμπάντ της Ινδίας με προορισμό το Λονδίνο, έχασε ώθηση και άρχισε να χάνει ύψος μέχρι που συνετρίβη, σύμφωνα με την έκθεση που δόθηκε στη δημοσιότητα από την AAIB. Μάλιστα, το ακουστικό αρχείο που καταγράφτηκε από το cockpit φανερώνει ότι υπήρξε ασυνεννοησία μεταξύ πιλότου και συγκυβερνήτη, καθώς και οι δύο είχαν την εντύπωση ότι ο άλλος απενεργοποίησε την παροχή καυσίμων.
Αντιφατικό είναι επίσης το γεγονός ότι, μολονότι κανείς από τους δύο πιλότους δεν θεωρείται ύποπτος για σκόπιμη πράξη που οδήγησε στο τραγικό συμβάν, σε καμία περίπτωση η παροχή καυσίμων δεν θα μπορούσε να διακοπεί κατά λάθος. Έτσι, ένα από τα πιθανά σενάρια, σύμφωνα με την Guardian, είναι το ανθρώπινο λάθος εκ παραδρομής. Στην προσπάθειά τους να σταθεροποιήσουν την κατάσταση, οι δύο πιλότοι ενεργοποίησαν ξανά την παροχή καυσίμων, προκειμένου να ενεργοποιήσουν εκ νέου τους κινητήρες, όμως ήταν αργά.
Όσον αφορά το ζήτημα των ευθυνών, οι αρμόδιες αρχές τις Ινδίας δεν έχουν προβεί σε ενέργειες κατά της Boeing ή του κατασκευαστή των κινητήρων GE. Από την άλλη, η αεροπορική εταιρεία έρχεται αντιμέτωπη με ελέγχους από την Ευρωπαϊκή Ένωση, κατόπιν της διαπίστωσης ότι η Air India έχει εφαρμόσει στο παρελθόν ορισμένες ύποπτες πρακτικές ώστε να αποφύγει συγκεκριμένες ευθύνες.
Η έρευνα σχετικά με τα αίτια του δυστυχήματος απέχει πολύ από το να ολοκληρωθεί και δεν είναι σκόπιμο να βγάζει κάποιος πρώιμα συμπεράσματα, αναφέρει ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Κάμπελ Γουίλσον.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Αφήστε πίσω σας την μαζικότητα και τις παράλογες τιμές άλλων νησιών και προτιμήστε την Άνδρο για τις διακοπές σας» παροτρύνει η Daily Mail τους…
Η κατανάλωση φυσικού αερίου στις ΗΠΑ φαίνεται να διατηρεί ισχυρό μομέντουμ, παρά την καθίζηση της ζήτησης στον τομέα της ηλεκτροπαραγωγής. Συγκεκριμένα, βάσει στοιχείων της…
Ένα σημαντικό ορόσημο για την εμπορική και λιμενική ανάπτυξη της Ινδίας σηματοδοτεί η «πρεμιέρα» της επέκτασης του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων PSA Mumbai. Σύμφωνα με…
Την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025, στην Αμερικανική Σχολή Κλασσικών Σπουδών στο κέντρο της Αθήνας, έλαβε χώρα η 17η τελετή απονομής των Βραβείων Ευκράντη. Σημειώνεται…
Τα καταστροφικά αποτελέσματα που επιφυλάσσουν οι αμείωτες εκπομπές λόγω της καύσης συμβατικών καυσίμων βρίσκονται πιο κοντά από ποτέ. Σε πρόσφατη δημοσίευσή της, η Guardian…
Ο ελληνικός τουρισμός συνεχίζει να καταγράφει μικτές επιδόσεις το καλοκαίρι του 2025, με τα έσοδα και τις διεθνείς αφίξεις να κινούνται ανοδικά, την ώρα…
Στα 50 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (bcm) έφθασε η ποσότητα φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν που μετέφερε ο Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου (TAP) στην Ευρώπη…
Στην απόλυση έως και του 25% του εργατικού δυναμικού του αναμένεται να προχωρήσει ο πετρελαϊκός κολοσσός ConocoPhillips, σε μια προσπάθεια να περιορίσει τις δαπάνες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ