
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει ότι η παροχή καυσίμου διακόπηκε λίγα λεπτά μετά την απογείωση, οδηγώντας το σε τραγική πτώση. Ως αποτέλεσμα, το αεροσκάφος έχασε γρήγορα τη δύναμη πρόωσής του. Υπενθυμίζεται ότι, λίγο μετά την απογείωση, το Boeing 787 Dreamliner, που απογειώθηκε από την πόλη Αχμενταμπάντ της Ινδίας με προορισμό το Λονδίνο, έχασε ώθηση και άρχισε να χάνει ύψος μέχρι που συνετρίβη, σύμφωνα με την έκθεση που δόθηκε στη δημοσιότητα από την AAIB. Μάλιστα, το ακουστικό αρχείο που καταγράφτηκε από το cockpit φανερώνει ότι υπήρξε ασυνεννοησία μεταξύ πιλότου και συγκυβερνήτη, καθώς και οι δύο είχαν την εντύπωση ότι ο άλλος απενεργοποίησε την παροχή καυσίμων.
Αντιφατικό είναι επίσης το γεγονός ότι, μολονότι κανείς από τους δύο πιλότους δεν θεωρείται ύποπτος για σκόπιμη πράξη που οδήγησε στο τραγικό συμβάν, σε καμία περίπτωση η παροχή καυσίμων δεν θα μπορούσε να διακοπεί κατά λάθος. Έτσι, ένα από τα πιθανά σενάρια, σύμφωνα με την Guardian, είναι το ανθρώπινο λάθος εκ παραδρομής. Στην προσπάθειά τους να σταθεροποιήσουν την κατάσταση, οι δύο πιλότοι ενεργοποίησαν ξανά την παροχή καυσίμων, προκειμένου να ενεργοποιήσουν εκ νέου τους κινητήρες, όμως ήταν αργά.
Όσον αφορά το ζήτημα των ευθυνών, οι αρμόδιες αρχές τις Ινδίας δεν έχουν προβεί σε ενέργειες κατά της Boeing ή του κατασκευαστή των κινητήρων GE. Από την άλλη, η αεροπορική εταιρεία έρχεται αντιμέτωπη με ελέγχους από την Ευρωπαϊκή Ένωση, κατόπιν της διαπίστωσης ότι η Air India έχει εφαρμόσει στο παρελθόν ορισμένες ύποπτες πρακτικές ώστε να αποφύγει συγκεκριμένες ευθύνες.
Η έρευνα σχετικά με τα αίτια του δυστυχήματος απέχει πολύ από το να ολοκληρωθεί και δεν είναι σκόπιμο να βγάζει κάποιος πρώιμα συμπεράσματα, αναφέρει ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Κάμπελ Γουίλσον.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ενεργειακή μετάβαση στη Βαλτική αποκτά νέα δυναμική, καθώς το λιμάνι της Κλαϊπέντα προχωρά αποφασιστικά προς την ολοκλήρωση του φιλόδοξου έργου παραγωγής πράσινου υδρογόνου.…
Το διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα επηρεάζεται έντονα από τις γεωπολιτικές εξελίξεις. Οι συνεχόμενες επιθέσεις των Χούθι, ειδικότερα, κατά εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν επιμηκύνει…
Σε χαμηλές στροφές εξακολουθεί να κινείται η ναυλαγορά των LNG carriers, με την «ψαλίδα» ωστόσο Ανατολής-Δύσης να κλείνει σημαντικά την τελευταία εβδομάδα. Σύμφωνα με…
Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την πλήρη λειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης; Έχουμε κοινοποιήσει το χρονοδιάγραμμα για την επαναλειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης. Η σταδιακή επαναλειτουργία…
Με την παραγωγή φυσικού αερίου των ΗΠΑ να αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο και τις εξαγωγές LNG να «καλπάζουν», κορυφαίες αμερικανικές εταιρείες ενέργειας προσβλέπουν στην…
Εν αναμονή της έναρξης ισχύος των νέων μέτρων του Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ (USTR), για την ανατροπή της κινεζικής θαλάσσιας κυριαρχίας και την αναβίωση…
Ο ναυτιλιακός κολοσσός Bahri φαίνεται πως ευθυγραμμίζεται πλήρως με τα φιλόδοξα σχέδια της Σαουδικής Αραβίας στον κλάδο της ναυπηγικής, καθώς πρόσφατα προχώρησε σε παραγγελία-ορόσημο…
Η ελβετική εταιρεία WinGD ανακοίνωσε, μετά από περισσότερο από μία δεκαετία έρευνας και ανάπτυξης, ότι το 2026 θα παρουσιάσει την πρώτη στον κόσμο δίχρονη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ