
Καθώς η Μόσχα «ποντάρει» δυναμικά στο Βόρειο Πέρασμα, ως μια βιώσιμη εναλλακτική της Διώρυγας του Σουέζ για το θαλάσσιο εμπόριο Ασίας-Ευρώπης, στο επίκεντρο της ρωσικής στρατηγικής βρίσκονται οι λιμενικές υποδομές κατά μήκος της παγωμένης διαδρομής.
Στο πλαίσιο αυτό, δημοσίευμα του TASS εστιάζει στις υποδομές ανεφοδιασμού των πλοίων που αξιοποιούν LNG για την πρόωσή τους. Ειδικότερα, έως το 2035, τα ρωσικά πλοία κατανάλωσης LNG θα έχουν τη δυνατότητα να ανεφοδιαστούν σε λιμένες κατά μήκος του Βόρειου Περάσματος και, συνεπώς, θα μπορούν να εκτελέσουν διαδρομές από το Μπουρμάνσκ στη Θάλασσα Μπάρεντς έως το Βλαδιβοστόκ στον Ειρηνικό Ωκεανό.
Οι βασικοί λιμένες ανεφοδιασμού θα περιλαμβάνουν τη Μαχατσκαλά, την Αγία Πετρούπολη και το Αστραχάν, επίσης τους λιμένες Μπουρμάνσκ και Αρκανγκέλσκ στην Αρκτική, καθώς και τους λιμένες του Βλαδιβοστόκ και του Βοστότσνι στην Άπω Ανατολή.
Σημειώνεται ότι οι κύριοι αναπτυξιακοί στόχοι της Ρωσίας περιλαμβάνουν τη ναυπήγηση πλοίων κατανάλωσης LNG, τη δημιουργία σταθμών ανεφοδιασμού LNG σε κρίσιμους λιμένες, την κατασκευή πλοίων ανεφοδιασμού για τη λεκάνη της Αρκτικής και την ανάπτυξη ενός στόλου ποταμόπλοιων κατανάλωσης LNG. Επί του παρόντος, η Ρωσία διαθέτει μόλις 15 πλοία κατανάλωσης LNG, ωστόσο μέχρι το 2035 εκτιμάται ότι ο συγκεκριμένος στόλος θα αριθμεί 107 πλοία.
Τέλος, έως τον Φεβρουάριο του 2026, το Υπουργείο Βιομηχανίας και Εμπορίου της Ρωσίας θα επιλέξει τις ναυπηγοεπισκευαστικές ζώνες και τις εγκαταστάσεις δεξαμενισμού για τα πλοία κατανάλωσης LNG, χωρητικότητας έως και 80.000 dwt, για δεξαμενόπλοια μεγέθους Suezmax και για τα LNG carriers τύπου Arc 7.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ