
Καθώς η Μόσχα «ποντάρει» δυναμικά στο Βόρειο Πέρασμα, ως μια βιώσιμη εναλλακτική της Διώρυγας του Σουέζ για το θαλάσσιο εμπόριο Ασίας-Ευρώπης, στο επίκεντρο της ρωσικής στρατηγικής βρίσκονται οι λιμενικές υποδομές κατά μήκος της παγωμένης διαδρομής.
Στο πλαίσιο αυτό, δημοσίευμα του TASS εστιάζει στις υποδομές ανεφοδιασμού των πλοίων που αξιοποιούν LNG για την πρόωσή τους. Ειδικότερα, έως το 2035, τα ρωσικά πλοία κατανάλωσης LNG θα έχουν τη δυνατότητα να ανεφοδιαστούν σε λιμένες κατά μήκος του Βόρειου Περάσματος και, συνεπώς, θα μπορούν να εκτελέσουν διαδρομές από το Μπουρμάνσκ στη Θάλασσα Μπάρεντς έως το Βλαδιβοστόκ στον Ειρηνικό Ωκεανό.
Οι βασικοί λιμένες ανεφοδιασμού θα περιλαμβάνουν τη Μαχατσκαλά, την Αγία Πετρούπολη και το Αστραχάν, επίσης τους λιμένες Μπουρμάνσκ και Αρκανγκέλσκ στην Αρκτική, καθώς και τους λιμένες του Βλαδιβοστόκ και του Βοστότσνι στην Άπω Ανατολή.
Σημειώνεται ότι οι κύριοι αναπτυξιακοί στόχοι της Ρωσίας περιλαμβάνουν τη ναυπήγηση πλοίων κατανάλωσης LNG, τη δημιουργία σταθμών ανεφοδιασμού LNG σε κρίσιμους λιμένες, την κατασκευή πλοίων ανεφοδιασμού για τη λεκάνη της Αρκτικής και την ανάπτυξη ενός στόλου ποταμόπλοιων κατανάλωσης LNG. Επί του παρόντος, η Ρωσία διαθέτει μόλις 15 πλοία κατανάλωσης LNG, ωστόσο μέχρι το 2035 εκτιμάται ότι ο συγκεκριμένος στόλος θα αριθμεί 107 πλοία.
Τέλος, έως τον Φεβρουάριο του 2026, το Υπουργείο Βιομηχανίας και Εμπορίου της Ρωσίας θα επιλέξει τις ναυπηγοεπισκευαστικές ζώνες και τις εγκαταστάσεις δεξαμενισμού για τα πλοία κατανάλωσης LNG, χωρητικότητας έως και 80.000 dwt, για δεξαμενόπλοια μεγέθους Suezmax και για τα LNG carriers τύπου Arc 7.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ενεργειακή μετάβαση στη Βαλτική αποκτά νέα δυναμική, καθώς το λιμάνι της Κλαϊπέντα προχωρά αποφασιστικά προς την ολοκλήρωση του φιλόδοξου έργου παραγωγής πράσινου υδρογόνου.…
Το διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα επηρεάζεται έντονα από τις γεωπολιτικές εξελίξεις. Οι συνεχόμενες επιθέσεις των Χούθι, ειδικότερα, κατά εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν επιμηκύνει…
Σε χαμηλές στροφές εξακολουθεί να κινείται η ναυλαγορά των LNG carriers, με την «ψαλίδα» ωστόσο Ανατολής-Δύσης να κλείνει σημαντικά την τελευταία εβδομάδα. Σύμφωνα με…
Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την πλήρη λειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης; Έχουμε κοινοποιήσει το χρονοδιάγραμμα για την επαναλειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης. Η σταδιακή επαναλειτουργία…
Με την παραγωγή φυσικού αερίου των ΗΠΑ να αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο και τις εξαγωγές LNG να «καλπάζουν», κορυφαίες αμερικανικές εταιρείες ενέργειας προσβλέπουν στην…
Εν αναμονή της έναρξης ισχύος των νέων μέτρων του Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ (USTR), για την ανατροπή της κινεζικής θαλάσσιας κυριαρχίας και την αναβίωση…
Ο ναυτιλιακός κολοσσός Bahri φαίνεται πως ευθυγραμμίζεται πλήρως με τα φιλόδοξα σχέδια της Σαουδικής Αραβίας στον κλάδο της ναυπηγικής, καθώς πρόσφατα προχώρησε σε παραγγελία-ορόσημο…
Η ελβετική εταιρεία WinGD ανακοίνωσε, μετά από περισσότερο από μία δεκαετία έρευνας και ανάπτυξης, ότι το 2026 θα παρουσιάσει την πρώτη στον κόσμο δίχρονη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ