
Καθώς η Μόσχα «ποντάρει» δυναμικά στο Βόρειο Πέρασμα, ως μια βιώσιμη εναλλακτική της Διώρυγας του Σουέζ για το θαλάσσιο εμπόριο Ασίας-Ευρώπης, στο επίκεντρο της ρωσικής στρατηγικής βρίσκονται οι λιμενικές υποδομές κατά μήκος της παγωμένης διαδρομής.
Στο πλαίσιο αυτό, δημοσίευμα του TASS εστιάζει στις υποδομές ανεφοδιασμού των πλοίων που αξιοποιούν LNG για την πρόωσή τους. Ειδικότερα, έως το 2035, τα ρωσικά πλοία κατανάλωσης LNG θα έχουν τη δυνατότητα να ανεφοδιαστούν σε λιμένες κατά μήκος του Βόρειου Περάσματος και, συνεπώς, θα μπορούν να εκτελέσουν διαδρομές από το Μπουρμάνσκ στη Θάλασσα Μπάρεντς έως το Βλαδιβοστόκ στον Ειρηνικό Ωκεανό.
Οι βασικοί λιμένες ανεφοδιασμού θα περιλαμβάνουν τη Μαχατσκαλά, την Αγία Πετρούπολη και το Αστραχάν, επίσης τους λιμένες Μπουρμάνσκ και Αρκανγκέλσκ στην Αρκτική, καθώς και τους λιμένες του Βλαδιβοστόκ και του Βοστότσνι στην Άπω Ανατολή.
Σημειώνεται ότι οι κύριοι αναπτυξιακοί στόχοι της Ρωσίας περιλαμβάνουν τη ναυπήγηση πλοίων κατανάλωσης LNG, τη δημιουργία σταθμών ανεφοδιασμού LNG σε κρίσιμους λιμένες, την κατασκευή πλοίων ανεφοδιασμού για τη λεκάνη της Αρκτικής και την ανάπτυξη ενός στόλου ποταμόπλοιων κατανάλωσης LNG. Επί του παρόντος, η Ρωσία διαθέτει μόλις 15 πλοία κατανάλωσης LNG, ωστόσο μέχρι το 2035 εκτιμάται ότι ο συγκεκριμένος στόλος θα αριθμεί 107 πλοία.
Τέλος, έως τον Φεβρουάριο του 2026, το Υπουργείο Βιομηχανίας και Εμπορίου της Ρωσίας θα επιλέξει τις ναυπηγοεπισκευαστικές ζώνες και τις εγκαταστάσεις δεξαμενισμού για τα πλοία κατανάλωσης LNG, χωρητικότητας έως και 80.000 dwt, για δεξαμενόπλοια μεγέθους Suezmax και για τα LNG carriers τύπου Arc 7.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο ναυτιλιακός κολοσσός της Κίνας, COSCO, έχει εδραιώσει τη θέση του ως βασικότερος «παίκτης» στις γραμμές μεταξύ της Ινδικής Υποηπείρου, της Μέσης Ανατολής και…
H ινδική κυβέρνηση ακύρωσε δύο διαγωνιστικές διαδικασίες για projects υπεράκτιας αιολικής ενέργειας ισχύος 4.500 MW. Συγκεκριμένα, η κρατική Solar Energy Corporation of India (SECI)…
Τα έργα για την οικοδόμηση της γέφυρας που θα ενώσει το νησί της Σικελίας με την Καλαβρία, δηλαδή με την ιταλική χερσόνησο, πρόκειται να…
Ένα αναδιπλούμενο Rotor Sail διαμέτρου 3,5 μ., που για πρώτη φορά κατασκευάστηκε διεθνώς σε αυτό το μέγεθος, υπόσχεται να επιταχύνει την υιοθέτηση της αιολικής…
Με την πάροδο του χρόνου, το Ντουμπάι αναδεικνύεται όλο και περισσότερο ως βασικός εμπορικός κόμβος στην καρδιά της Αραβικής Χερσονήσου, ειδικά για την αγορά…
Κίνα και Ινδία βρίσκονται σε συζητήσεις για την επανέναρξη του διασυνοριακού εμπορίου τους, πέντε χρόνια μετά τη διακοπή του. Σύμφωνα με αξιωματούχους των Υπουργείων…
Οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου πολλών μεγαβάτ, σε συνδυασμό με ηλεκτρική πρόωση και αρχιτεκτονική συνεχούς ρεύματος (Onboard DC Grid), αναδεικνύονται ως μία από τις πλέον…
Η έντονη γεωργική δραστηριότητα της Βραζιλίας αποτελεί πηγή ζήτησης για μεγάλες ποσότητες λιπασμάτων από τη χώρα. Ως εκ τούτου, οι διά θαλάσσης εισαγωγές λιπασμάτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ