
Καθώς η Μόσχα «ποντάρει» δυναμικά στο Βόρειο Πέρασμα, ως μια βιώσιμη εναλλακτική της Διώρυγας του Σουέζ για το θαλάσσιο εμπόριο Ασίας-Ευρώπης, στο επίκεντρο της ρωσικής στρατηγικής βρίσκονται οι λιμενικές υποδομές κατά μήκος της παγωμένης διαδρομής.
Στο πλαίσιο αυτό, δημοσίευμα του TASS εστιάζει στις υποδομές ανεφοδιασμού των πλοίων που αξιοποιούν LNG για την πρόωσή τους. Ειδικότερα, έως το 2035, τα ρωσικά πλοία κατανάλωσης LNG θα έχουν τη δυνατότητα να ανεφοδιαστούν σε λιμένες κατά μήκος του Βόρειου Περάσματος και, συνεπώς, θα μπορούν να εκτελέσουν διαδρομές από το Μπουρμάνσκ στη Θάλασσα Μπάρεντς έως το Βλαδιβοστόκ στον Ειρηνικό Ωκεανό.
Οι βασικοί λιμένες ανεφοδιασμού θα περιλαμβάνουν τη Μαχατσκαλά, την Αγία Πετρούπολη και το Αστραχάν, επίσης τους λιμένες Μπουρμάνσκ και Αρκανγκέλσκ στην Αρκτική, καθώς και τους λιμένες του Βλαδιβοστόκ και του Βοστότσνι στην Άπω Ανατολή.
Σημειώνεται ότι οι κύριοι αναπτυξιακοί στόχοι της Ρωσίας περιλαμβάνουν τη ναυπήγηση πλοίων κατανάλωσης LNG, τη δημιουργία σταθμών ανεφοδιασμού LNG σε κρίσιμους λιμένες, την κατασκευή πλοίων ανεφοδιασμού για τη λεκάνη της Αρκτικής και την ανάπτυξη ενός στόλου ποταμόπλοιων κατανάλωσης LNG. Επί του παρόντος, η Ρωσία διαθέτει μόλις 15 πλοία κατανάλωσης LNG, ωστόσο μέχρι το 2035 εκτιμάται ότι ο συγκεκριμένος στόλος θα αριθμεί 107 πλοία.
Τέλος, έως τον Φεβρουάριο του 2026, το Υπουργείο Βιομηχανίας και Εμπορίου της Ρωσίας θα επιλέξει τις ναυπηγοεπισκευαστικές ζώνες και τις εγκαταστάσεις δεξαμενισμού για τα πλοία κατανάλωσης LNG, χωρητικότητας έως και 80.000 dwt, για δεξαμενόπλοια μεγέθους Suezmax και για τα LNG carriers τύπου Arc 7.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πρόσφατη ανακοίνωση της Hanwha Engine για την παραγωγή της πρώτης παγκοσμίως μηχανής διπλού καυσίμου X-DF με τεχνολογία μεταβλητού λόγου συμπίεσης (Variable Compression Ratio…
Ένα σημαντικό βήμα για την τεχνολογία αυτόνομων ρομπότ βαθέων υδάτων που ανοίγει τον δρόμο για αποστολές σε εξαιρετικά απαιτητικά περιβάλλοντα ανακοινώθηκε πρόσφατα από την…
Το τρέχον έτος, η αμερικανική παραγωγή καλαμποκιού έχει ανέλθει σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα και διαμορφώθηκε σε 425 εκατ. τόνους. Ωστόσο, παρά την αύξηση κατά…
Η χρήση της αμμωνίας για την πρόωση των πλοίων έχει πλέον ξεπεράσει το στάδιο της θεωρίας και έχει σταδιακά αναδυθεί ως μια ενδεχόμενη ενναλακτική…
Σε 1,7% ανήλθε ο ρυθμός ανάπτυξης του 2ου τριμήνου, σε ετήσια βάση στη χώρα μας όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Αυξημένες…
Με γνώμονα την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων του, ο κολοσσός POSCO Group φαίνεται να εξετάζει την είσοδό του στο ναυτιλιακό επιχειρείν. Συγκεκριμένα, η POSCO εξετάζει…
Οι χώρες της ΕΕ εξετάζουν το ενδεχόμενο μιας δεκαετούς καθυστέρησης στην καθιέρωση φόρων αναφορικά με τα καύσιμα των αερομεταφορών και της ναυτιλίας, αναφέρει δημοσίευμα…
Οι διελεύσεις πλοίων από τα Στενά του Μπαμπ ελ Μάντεμπ τον περασμένο μήνα έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδό τους από τον Ιανουάριο του 2024, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ