
Tο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας και βρίσκεται σε ετοιμότητα να συνδράμει, εφόσον απαιτηθεί, για την αντιμετώπιση προβλημάτων πλοίων Ελληνικής Σημαίας και των ναυτικών τους, αλλά και Ελλήνων ναυτικών σε ελληνόκτητα πλοία, μέσω της Διεύθυνσης Ναυτικής Εργασίας.
Ως εκ τούτου και δεδομένης της σοβαρής κλιμάκωσης των επιθέσεων από τους Χούθι κατά ελληνόκτητων πλοίων που διαπλέουν την Ερυθρά Θάλασσα το τελευταίο διήμερο, το Υπουργείο έχει προβεί στις εξής ενέργειες:
1. Παρέμβαση στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό
Με πρωτοβουλία της Ελλάδας, το ζήτημα τέθηκε στην υπό εξέλιξη σύνοδο του Συμβουλίου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ). Η χώρα μας ζήτησε συμπόρευση της διεθνούς κοινότητας για την αποκατάσταση της έννομης τάξης στην περιοχή, με πλήρη σεβασμό της Διεθνούς Σύμβασης για το Δίκαιο της Θάλασσας (UNCLOS) και της Σύμβασης για Ασφάλεια στη Θάλασσα (SOLAS)
2. Συνεχής επικοινωνία με την Ευρωπαϊκή Επιχείρηση ASPIDES
Οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου βρίσκονται σε αδιάλειπτη επιχειρησιακή επαφή (24/7) με την Ευρωπαϊκή Επιχείρηση ASPIDES, η οποία μεριμνά για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας στην προαναφερόμενη θαλάσσια περιοχή.
3. Συνεχής ενημέρωση και συστάσεις προς τη ναυτιλιακή κοινότητα
Έχουν αποσταλεί αναλυτικές κατευθυντήριες οδηγίες και συστάσεις προς τη ναυτιλιακή κοινότητα, για τον ασφαλέστερο δυνατό διάπλου της περιοχής, με λήψη των απαραίτητων προληπτικών μέτρων.
4. Συστάσεις για την προστασία Ελλήνων ναυτικών
Αποδίδοντας απόλυτη προτεραιότητα στην προστασία των Ελλήνων ναυτικών, οι συστάσεις του Υπουργείου επικοινωνούνται – μέσω των ναυτιλιακών φορέων – και στα ελληνόκτητα πλοία με σημαία άλλης χώρας, δεδομένης της πιθανής απασχόλησης Ελλήνων ναυτικών και σε αυτά.
Το ΥΝΑΝΠ παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στην περιοχή με κύριο γνώμονα την προστασία, με κάθε μέσο, της ποντοπόρου ναυτιλίας μας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ