
Tο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας και βρίσκεται σε ετοιμότητα να συνδράμει, εφόσον απαιτηθεί, για την αντιμετώπιση προβλημάτων πλοίων Ελληνικής Σημαίας και των ναυτικών τους, αλλά και Ελλήνων ναυτικών σε ελληνόκτητα πλοία, μέσω της Διεύθυνσης Ναυτικής Εργασίας.
Ως εκ τούτου και δεδομένης της σοβαρής κλιμάκωσης των επιθέσεων από τους Χούθι κατά ελληνόκτητων πλοίων που διαπλέουν την Ερυθρά Θάλασσα το τελευταίο διήμερο, το Υπουργείο έχει προβεί στις εξής ενέργειες:
1. Παρέμβαση στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό
Με πρωτοβουλία της Ελλάδας, το ζήτημα τέθηκε στην υπό εξέλιξη σύνοδο του Συμβουλίου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ). Η χώρα μας ζήτησε συμπόρευση της διεθνούς κοινότητας για την αποκατάσταση της έννομης τάξης στην περιοχή, με πλήρη σεβασμό της Διεθνούς Σύμβασης για το Δίκαιο της Θάλασσας (UNCLOS) και της Σύμβασης για Ασφάλεια στη Θάλασσα (SOLAS)
2. Συνεχής επικοινωνία με την Ευρωπαϊκή Επιχείρηση ASPIDES
Οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου βρίσκονται σε αδιάλειπτη επιχειρησιακή επαφή (24/7) με την Ευρωπαϊκή Επιχείρηση ASPIDES, η οποία μεριμνά για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας στην προαναφερόμενη θαλάσσια περιοχή.
3. Συνεχής ενημέρωση και συστάσεις προς τη ναυτιλιακή κοινότητα
Έχουν αποσταλεί αναλυτικές κατευθυντήριες οδηγίες και συστάσεις προς τη ναυτιλιακή κοινότητα, για τον ασφαλέστερο δυνατό διάπλου της περιοχής, με λήψη των απαραίτητων προληπτικών μέτρων.
4. Συστάσεις για την προστασία Ελλήνων ναυτικών
Αποδίδοντας απόλυτη προτεραιότητα στην προστασία των Ελλήνων ναυτικών, οι συστάσεις του Υπουργείου επικοινωνούνται – μέσω των ναυτιλιακών φορέων – και στα ελληνόκτητα πλοία με σημαία άλλης χώρας, δεδομένης της πιθανής απασχόλησης Ελλήνων ναυτικών και σε αυτά.
Το ΥΝΑΝΠ παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στην περιοχή με κύριο γνώμονα την προστασία, με κάθε μέσο, της ποντοπόρου ναυτιλίας μας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Έπειτα από δύο χρόνια απουσίας από το Ιράκ, η ExxonMobil επανέρχεται δυναμικά στη χώρας της Μέσης Ανατολής, προκειμένου να προωθήσει τα φιλόδοξα σχέδια της…
Με τη ναυτιλιακή βιομηχανία να στρέφεται σταδιακά προς τα «πράσινα» καύσιμα, με γνώμονα την ενεργειακή μετάβαση των πλοίων, το επενδυτικό ενδιαφέρον των προμηθευτών καυσίμων…
Με το Νόμπελ Ειρήνης τιμήθηκε φέτος η ηγέτιδα της αντιπολίτευσης στη Βενεζουέλα Μαρία Κορίνα Ματσάδο, η αποκαλούμενη «λιμπερταδόρα» (απελευθερώτρια), η οποία είναι όμως υποχρεωμένη…
Η Performance Shipping, ναυτιλιακή εταιρεία που εξειδικεύεται στη διαχείριση δεξαμενόπλοιων, επεκτείνει τον στόλο της μέσω της δευτερογενούς αγοράς. Πιο συγκεκριμένα, δύο θυγατρικές εταιρείες υπό…
Στην καθοριστική σημασία της ναυτιλιακής βιομηχανίας για το παγκόσμιο εμπόριο και την οικονομία, αλλά και στην έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού, εστιάστηκε ο René Kofod-Olsen, CEO…
Ένα νέο βήμα στη θαλάσσια ενεργειακή μετάβαση κάνουν η ABB και η SwitcH2, συνδυάζοντας τεχνολογία ηλεκτρόλυσης μεγάλης κλίμακας με συστήματα πλήρως αυτοματοποιημένης διαχείρισης ενέργειας.…
Η μετάβαση προς τα έξυπνα και ενεργειακά αποδοτικά πλοία επιταχύνεται, καθώς η HD Hyundai έλαβε Έγκριση επί της Αρχής (AiP) για το VesselWise από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ