
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα στις γιάρδες διάλυσης κατά το α΄ εξάμηνο του 2025.
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied, μέχρι στιγμής φέτος, οι διαλύσεις πλοίων παραμένουν επικεντρωμένες στα bulk carriers, με έμφαση κυρίως στα μεγαλύτερης ηλικίας Panamaxes και Ultramaxes. Αν και οι διαλύσεις εξακολουθούν να κυμαίνονται σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρυσι, ευνοούνται από τις τάσεις ανανέωσης του παγκόσμιου στόλου bulk carriers. Οι τάσεις αυτές αντανακλούν τόσο την αυστηροποίηση των περιβαλλοντικών κανονισμών όσο και την έντονη μεταβλητότητα της ναυλαγοράς.
Στον αντίποδα, οι διαλύσεις δεξαμενόπλοιων, και ιδιαίτερα των VLCCs, παρέμειναν περιορισμένες κατά το πρώτο μισό του έτους. Παρά τις υψηλές τιμές του σκραπ και το αυξημένο κόστος συμμόρφωσης με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, πολλά δεξαμενόπλοια μεγάλης ηλικίας εξακολουθούν να βρίσκονται στην αγορά. Το γεγονός αυτό αντανακλά τη διστακτικότητα των πλοιοκτητών, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις συνδέεται και με τη συμμετοχή των πλοίων σε παράνομο εμπόριο.
Σημαντικό ρόλο σε αυτό διαδραματίζει ο «σκιώδης» στόλος, αποτελούμενος από δεξαμενόπλοια μεγάλης ηλικίας, υπό αδιαφανή ιδιοκτησιακή δομή, τα οποία εμπλέκονται στη μεταφορά φορτίων που υπόκεινται σε κυρώσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς η αναζωογόνηση των εγχώριων ναυπηγείων συνιστά πλέον επιτακτική προτεραιότητα της Ιαπωνίας, το Τόκιο δρομολογεί την πιο φιλόδοξη προσπάθεια των τελευταίων δεκαετιών προς αυτή…
Η Ryanair εκτιμά πως, τους ακόλουθους θερινούς μήνες, η ζήτηση για χαμηλού κόστους αερομεταφορές θα παραμένει αμείωτη. Μάλιστα, η εν λόγω αυξημένη ζήτηση έχει…
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά η επέκταση και η διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου της DP World, με τον κολοσσό των logistics να στρέφει πρόσφατα το ενδιαφέρον…
Η Ρωσία, ο μεγαλύτερος εξαγωγέας σιτηρών στον κόσμο, προχώρησε στην κατάργηση του δασμού εξαγωγής σιταριού, με ισχύ από τις 9 Ιουλίου, σύμφωνα με το…
Η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας θα επενδύσει $22,7 εκατ. έως το 2028 στην ανάπτυξη βασικών τεχνολογιών για έξυπνους λιμένες, σύμφωνα με ανακοίνωση του αρμόδιου…
Εν μέσω κατακόρυφης πτώσης της εγχώριας κατανάλωσης LNG, η κυβέρνηση του Πακιστάν βρίσκεται αντιμέτωπη με υπερπροσφορά φυσικού αερίου, η οποία ενδέχεται να πλήξει σοβαρά…
Μετά το νέο κύμα επιθέσεων των Χούθι εναντίον εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ Arsenio Dominguez έκανε έκκληση για εντατικοποίηση…
Σε τέσσερις ανέρχεται ο αριθμός των νεκρών στο υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο Eternity C, το οποίο δέχθηκε επίθεση χθες Δευτέρα από πλωτά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ