
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως ναυτιλιακού καυσίμου. Το σύστημα σχεδιάστηκε ώστε να ενσωματώνεται στα υπάρχοντα συστήματα πλοίων, προσφέροντας υψηλό επίπεδο ασφάλειας και συμμόρφωσης με τις αυστηρότερες περιβαλλοντικές προδιαγραφές. Η τεχνολογική καινοτομία του ecoFGSS-FLEX έγκειται στη δυνατότητά του να διαχειρίζεται ένα ιδιαίτερα τοξικό και πτητικό καύσιμο, όπως η αμμωνία, με πλήρως ελεγχόμενο τρόπο.
Το σύστημα ecoFGSS-FLEX περιλαμβάνει ειδικά σχεδιασμένες δεξαμενές αποθήκευσης χαμηλής θερμοκρασίας ή πίεσης, μονάδα εξάτμισης που μετατρέπει την υγρή αμμωνία σε αέριο, καθώς και μονάδα ανάμειξης, που επιτρέπει την τροφοδοσία σε μηχανές διπλού καυσίμου (dual-fuel). Διαθέτει εξελιγμένους μηχανισμούς ανίχνευσης διαρροών με αισθητήρες αερίων, διπλά τοιχώματα στις γραμμές τροφοδοσίας και αυτόματα συστήματα ασφαλείας που απομονώνουν το καύσιμο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Η μονάδα ελέγχου βασίζεται σε PLC αυτοματισμό, που παρέχει παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των λειτουργικών παραμέτρων, προσφέροντας υψηλή αξιοπιστία και ευελιξία για νέα πλοία και έργα μετασκευής.
Το συγκεκριμένο σύστημα θα εγκατασταθεί σε τέσσερα νεότευκτα Medium Gas Carriers (MGCs) της Trafigura, τα οποία κατασκευάζονται στα ναυπηγεία Hyundai Mipo Dockyard (HMD) στη Νότια Κορέα. Στο πλαίσιο υιοθέτησης νέων πρακτικών για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας, η αμμωνία αναδεικνύεται ένας από τους πλέον υποσχόμενους φορείς ενέργειας μηδενικών εκπομπών, ειδικά όταν παράγεται από ανανεώσιμες πηγές.
Η εγκατάσταση των πρώτων συστημάτων ecoFGSS-FLEX προγραμματίζεται να ξεκινήσει το 2027, με πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία έως το τέλος του ίδιου έτους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε τέσσερις ανέρχεται ο αριθμός των νεκρών στο υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο Eternity C, το οποίο δέχθηκε επίθεση χθες Δευτέρα από πλωτά…
Tο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας και βρίσκεται σε ετοιμότητα να συνδράμει, εφόσον απαιτηθεί,…
Η τουρκική κρατική πετρελαϊκή εταιρεία, TPAO, φέρεται να αγόρασε δύο πλωτά γεωτρύπανα από τη Νορβηγία για έρευνες φυσικού αερίου βαθέων υδάτων. Σύμφωνα με τουρκικό…
Μετά την πρώτη προσθαλάσσωση στην Πάτμο, η Hellenic Seaplanes ανοίγει τα φτερά της και για τη Σκύρο, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή συνδεσιμότητας στο Αιγαίο.…
Η Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής γνωστοποίησε, ότι με επιστολή του αρμόδιου γραφείου της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, ολοκληρώθηκε η διαδικασία ανανέωσης…
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ