
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου στον κόσμο πλοίου διπλής μεταφοράς LCO₂ / μεθανόλης, το οποίο έλαβε πρόσφατα Έγκριση επί της Αρχής (AiP) από τον ClassNK. Το πλοίο, μια συνεργασία της Mitsui O.S.K. Lines (MOL) και της Mitsubishi Shipbuilding, συνδυάζει δύο τεχνολογίες για την ενεργειακή μετάβαση, τη μεταφορά δεσμευμένου CO₂ και τη διανομή συνθετικών καυσίμων χαμηλών εκπομπών.
Βασισμένο σε υφιστάμενο σχεδιασμό πλοίου μεταφοράς LCO₂ χαμηλής πίεσης, το νέο πλοίο επανασχεδιάστηκε ώστε να μπορεί να μεταφέρει CO₂ σε δρομολόγια εξόδου και να επιστρέφει μεταφέροντας e-methanol, χωρίς να απαιτούνται κενές διαδρομές. Αυτό εξαλείφει την αναποτελεσματικότητα που παρατηρείται σε εξειδικευμένα σκάφη μονού φορτίου, ενισχύοντας σημαντικά τη συνολική απόδοση της εφοδιαστικής αλυσίδας. Επιπλέον, η μεταφορά δύο ευαίσθητων φορτίων απαιτεί ακριβή σχεδίαση δεξαμενών, έλεγχο πίεσης και θερμοκρασίας, καθώς και υψηλό επίπεδο ασφάλειας και συμβατότητας υλικών.
Το πλοίο προορίζεται να διασυνδέσει δύο κόμβους της κυκλικής οικονομίας του άνθρακα: τη δέσμευση CO₂ από βιομηχανικές πηγές ή πλοία εξοπλισμένα με συστήματα OCC (Onboard Carbon Capture) και τη χρήση του CO₂ ως πρώτης ύλης για την παραγωγή συνθετικής μεθανόλης μέσω αντιδράσεων με πράσινο υδρογόνο. Η e-methanol αναγνωρίζεται ήδη ως πιθανό ναυτιλιακό καύσιμο του μέλλοντος, χάρη στην ικανότητά της να μειώνει δραστικά τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε σύγκριση με τα ορυκτά καύσιμα. Το πλοίο αυτό δημιουργεί, ουσιαστικά, τον κρίσιμο κρίκο για τη σύνδεση των αλυσίδων CO₂ και e-fuels.
Το AiP επιβεβαιώνει ότι ο βασικός σχεδιασμός του πλοίου συμμορφώνεται με τις τεχνικές και κανονιστικές απαιτήσεις μεταφοράς επικίνδυνων χημικών και υγροποιημένων αερίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αισιόδοξη για τις προοπτικές ανάπτυξης της οικονομίας στην Ευρωζώνη και με αναφορά στο «τραύμα» που είχε προκαλέσει στην αξιοπιστία των στατιστικών στοιχείων η Ελλάδα…
Ο όμιλος Grimaldi βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των διεθνών προσπαθειών αποανθρακοποίησης της ναυτιλίας, με συστηματικές επενδύσεις σε πλοία εναλλακτικών καυσίμων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατα,…
«Καταρχάς, θα ήθελα να σας καλωσορίσω στην Αθήνα. Η παρουσία σας σήμερα εδώ συμπίπτει με την επέτειο της 11ης Σεπτεμβρίου. Είναι, ασφαλώς, μια ημέρα…
Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, οι Έλληνες πλοιοκτήτες επιβεβαιώνουν για ένα ακόμα έτος τον πρωταγωνιστικό τους ρόλο στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Το…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει την «πράσινη» μετάβασή της, με «αιχμή του δόρατος» τα εναλλακτικά καύσιμα, τα scrubbers φαίνεται να χάνουν την αίγλη τους…
Σε νέα εποχή εισέρχεται ο τερματικός σιδηρομεταλλεύματος Buchanan στη Λιβερία μετά την πρώτη φόρτωση Capesize και συγκεκριμένα του «Navios Gem», σύμφωνα με δεδομένα της…
Στην υπογραφή της σύμβασης για το έργο της νέας καλωδιακής διασύνδεσης υψηλής τάσης μεταξύ Κέρκυρας και Ηγουμενίτσας προχωρά ο ΑΔΜΗΕ, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση.…
Ο ιαπωνικός κολοσσός Mitsui OSK Lines (MOL) «ρίχνει δίχτυα» στη ναυπηγική βιομηχανία της Ινδίας, με στόχο να ενισχύσει τη θέση του σε μια ταχέως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ