
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου στον κόσμο πλοίου διπλής μεταφοράς LCO₂ / μεθανόλης, το οποίο έλαβε πρόσφατα Έγκριση επί της Αρχής (AiP) από τον ClassNK. Το πλοίο, μια συνεργασία της Mitsui O.S.K. Lines (MOL) και της Mitsubishi Shipbuilding, συνδυάζει δύο τεχνολογίες για την ενεργειακή μετάβαση, τη μεταφορά δεσμευμένου CO₂ και τη διανομή συνθετικών καυσίμων χαμηλών εκπομπών.
Βασισμένο σε υφιστάμενο σχεδιασμό πλοίου μεταφοράς LCO₂ χαμηλής πίεσης, το νέο πλοίο επανασχεδιάστηκε ώστε να μπορεί να μεταφέρει CO₂ σε δρομολόγια εξόδου και να επιστρέφει μεταφέροντας e-methanol, χωρίς να απαιτούνται κενές διαδρομές. Αυτό εξαλείφει την αναποτελεσματικότητα που παρατηρείται σε εξειδικευμένα σκάφη μονού φορτίου, ενισχύοντας σημαντικά τη συνολική απόδοση της εφοδιαστικής αλυσίδας. Επιπλέον, η μεταφορά δύο ευαίσθητων φορτίων απαιτεί ακριβή σχεδίαση δεξαμενών, έλεγχο πίεσης και θερμοκρασίας, καθώς και υψηλό επίπεδο ασφάλειας και συμβατότητας υλικών.
Το πλοίο προορίζεται να διασυνδέσει δύο κόμβους της κυκλικής οικονομίας του άνθρακα: τη δέσμευση CO₂ από βιομηχανικές πηγές ή πλοία εξοπλισμένα με συστήματα OCC (Onboard Carbon Capture) και τη χρήση του CO₂ ως πρώτης ύλης για την παραγωγή συνθετικής μεθανόλης μέσω αντιδράσεων με πράσινο υδρογόνο. Η e-methanol αναγνωρίζεται ήδη ως πιθανό ναυτιλιακό καύσιμο του μέλλοντος, χάρη στην ικανότητά της να μειώνει δραστικά τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε σύγκριση με τα ορυκτά καύσιμα. Το πλοίο αυτό δημιουργεί, ουσιαστικά, τον κρίσιμο κρίκο για τη σύνδεση των αλυσίδων CO₂ και e-fuels.
Το AiP επιβεβαιώνει ότι ο βασικός σχεδιασμός του πλοίου συμμορφώνεται με τις τεχνικές και κανονιστικές απαιτήσεις μεταφοράς επικίνδυνων χημικών και υγροποιημένων αερίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα σημαντικό ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία σηματοδοτεί η απόφαση του ναυπηγικού κολοσσού της Νότιας Κορέας, HD Hyundai, να επεκταθεί στις γιάρδες της…
Η Ryanair εκτιμά πως, τους ακόλουθους θερινούς μήνες, η ζήτηση για χαμηλού κόστους αερομεταφορές θα παραμένει αμείωτη. Μάλιστα, η εν λόγω αυξημένη ζήτηση έχει…
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά η επέκταση και η διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου της DP World, με τον κολοσσό των logistics να στρέφει πρόσφατα το ενδιαφέρον…
Η Ρωσία, ο μεγαλύτερος εξαγωγέας σιτηρών στον κόσμο, προχώρησε στην κατάργηση του δασμού εξαγωγής σιταριού, με ισχύ από τις 9 Ιουλίου, σύμφωνα με το…
Η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας θα επενδύσει $22,7 εκατ. έως το 2028 στην ανάπτυξη βασικών τεχνολογιών για έξυπνους λιμένες, σύμφωνα με ανακοίνωση του αρμόδιου…
Εν μέσω κατακόρυφης πτώσης της εγχώριας κατανάλωσης LNG, η κυβέρνηση του Πακιστάν βρίσκεται αντιμέτωπη με υπερπροσφορά φυσικού αερίου, η οποία ενδέχεται να πλήξει σοβαρά…
Μετά το νέο κύμα επιθέσεων των Χούθι εναντίον εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ Arsenio Dominguez έκανε έκκληση για εντατικοποίηση…
Σε τέσσερις ανέρχεται ο αριθμός των νεκρών στο υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο Eternity C, το οποίο δέχθηκε επίθεση χθες Δευτέρα από πλωτά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ