
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην Κοινή Διαπραγματευτική Ομάδα (Joint Negotiating Group-JNG), σχετικά με τα Στενά του Ορμούζ, τον Κόλπο του Ομάν και τους λιμένες του Ισραήλ.
Επικαλούμενη την αυξανόμενη αστάθεια και την κλιμάκωση της στρατιωτικής δραστηριότητας στην περιοχή της Μ. Ανατολής, η ITF ζήτησε να χαρακτηριστούν οι προαναφερθείσες περιοχές ως Warlike Operations Areas (WOA). Η αποδοχή αυτής της πρότασης, θα έδινε στους ναυτικούς το δικαίωμα της άρνησης εισόδου σε αυτές τις ζώνες, καθώς και του επαναπατρισμού, χωρίς επαγγελματικές συνέπειες.
«Ζητείται από τους ναυτικούς να εργάζονται σε μία από τις πιο ασταθείς και στρατιωτικοποιημένες περιοχές», δήλωσε ο David Heindel, Chair of ITF Seafarers’ Section. «Ο στόχος μας είναι απλός: να διασφαλίσουμε ότι είναι ενήμεροι για τους κινδύνους που εγκυμονούν, υποστηρίζονται με τα κατάλληλα μέσα προστασίας και έχουν το δικαίωμα να προστατεύουν τον εαυτό τους».
Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφερθεί ότι, μεγάλοι ασφαλιστικοί οργανισμοί έχουν ήδη κατατάξει τις περιοχές αυτές ως WOA, επισημαίνοντας τη σοβαρότητα της κατάστασης.
Υπό αυτό το πρίσμα, ο Mark Dickinson, Vice Chair of the ITF Seafarers’ Section δήλωσε χαρακτηριστικά: «Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι οι μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρείες έχουν ήδη κατατάξει αυτές τις περιοχές ως ζώνες πολεμικού κινδύνου. Οι εκτιμήσεις τους βασίζονται σε πραγματικά γεγονότα και όχι σε εικασίες. Αν οι ασφαλιστικές εταιρείες αναγνωρίζουν την απειλή, το ίδιο πρέπει να κάνουν και οι πλοιοκτήτες».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Το Βιετνάμ αναμένεται να αγοράσει 50 αεροσκάφη Boeing, αξίας $8 δισ., σύμφωνα με δημοσίευμα του Politico, το οποίο επικαλείται κοινό σχέδιο δήλωσης. Η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ