
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην Κοινή Διαπραγματευτική Ομάδα (Joint Negotiating Group-JNG), σχετικά με τα Στενά του Ορμούζ, τον Κόλπο του Ομάν και τους λιμένες του Ισραήλ.
Επικαλούμενη την αυξανόμενη αστάθεια και την κλιμάκωση της στρατιωτικής δραστηριότητας στην περιοχή της Μ. Ανατολής, η ITF ζήτησε να χαρακτηριστούν οι προαναφερθείσες περιοχές ως Warlike Operations Areas (WOA). Η αποδοχή αυτής της πρότασης, θα έδινε στους ναυτικούς το δικαίωμα της άρνησης εισόδου σε αυτές τις ζώνες, καθώς και του επαναπατρισμού, χωρίς επαγγελματικές συνέπειες.
«Ζητείται από τους ναυτικούς να εργάζονται σε μία από τις πιο ασταθείς και στρατιωτικοποιημένες περιοχές», δήλωσε ο David Heindel, Chair of ITF Seafarers’ Section. «Ο στόχος μας είναι απλός: να διασφαλίσουμε ότι είναι ενήμεροι για τους κινδύνους που εγκυμονούν, υποστηρίζονται με τα κατάλληλα μέσα προστασίας και έχουν το δικαίωμα να προστατεύουν τον εαυτό τους».
Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφερθεί ότι, μεγάλοι ασφαλιστικοί οργανισμοί έχουν ήδη κατατάξει τις περιοχές αυτές ως WOA, επισημαίνοντας τη σοβαρότητα της κατάστασης.
Υπό αυτό το πρίσμα, ο Mark Dickinson, Vice Chair of the ITF Seafarers’ Section δήλωσε χαρακτηριστικά: «Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι οι μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρείες έχουν ήδη κατατάξει αυτές τις περιοχές ως ζώνες πολεμικού κινδύνου. Οι εκτιμήσεις τους βασίζονται σε πραγματικά γεγονότα και όχι σε εικασίες. Αν οι ασφαλιστικές εταιρείες αναγνωρίζουν την απειλή, το ίδιο πρέπει να κάνουν και οι πλοιοκτήτες».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με άμεση επέμβαση των ρυμουλκών – αντιρρυπαντικών πλοίων της εταιρείας «Seagate» και συντονισμένες ενέργειες με το Λιμενικό Σώμα, απετράπη ο κίνδυνος εκτεταμένης μόλυνσης, σε…
Κάθετη βύθιση προς τα δεξιά με την πλώρη να εξέχει του ύδατος, παρουσιάζει το φορτηγό πλοίο «MN KOSTAS» σημαίας Σιέρρα Λεόνε, που είχε προσαράξει…
Στις επίμονες τάσεις συρρίκνωσης της αγοράς των Handy δεξαμενόπλοιων εστιάζει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson. Σύμφωνα με την έκθεση, μέχρι στιγμής φέτος ο συνολικός…
Καθώς η προσφορά βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) βρίσκεται σε έλλειμμα στη Λατινική Αμερική, μια νέα στρατηγική κοινοπραξία φιλοδοξεί να καλύψει το κενό. Συγκεκριμένα, η…
Ο ισραηλινός υπουργός Άμυνας διέταξε σήμερα την επιστράτευση 60.000 εφέδρων, αφού έδωσε το πράσινο φως για την κατάληψη της Πόλης της Γάζας, εν μέσω…
Με τον υδράργυρο να χτυπά «κόκκινο» στην Κίνα και την ξηρασία να πλήττει την παραγωγή υδροηλεκτρικής ενέργειας της χώρας, η κινεζική παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας…
Σε αλλαγή πλεύσης όσον αφορά τη στρατηγική στο πεδίο των διυλίσεων προχωρά η Ινδονησία, καθώς η κυβέρνηση του νησιωτικού κράτους σχεδιάζει την ανάπτυξη ενός…
Το 2025 αποτελεί ένα έτος με πολλές εναλλαγές σε ό,τι αφορά τις παγκόσμιες ροές σιδηρομεταλλεύματος. Ειδικότερα, οι διά θαλάσσης μεταφορές σιδηρομεταλλεύματος μπορεί να ξεπέρασαν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ