
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Allied, τις τελευταίες ημέρες του Ιουνίου του 2025 τοποθετήθηκαν παραγγελίες για δέκα πλοία ελληνικών συμφερόντων.
Η μεγαλύτερη παραγγελία προήλθε από την Capital Gas, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη, και αφορά τη ναυπήγηση τεσσάρων LNG carriers μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ. έκαστο. Τα εν λόγω πλοία θα κατασκευαστούν στη Νότια Κορέα από το ναυπηγείο Hyundai Samho, με τις παραδόσεις να προγραμματίζονται για το 2028. Το κόστος ναυπήγησης αγγίζει τα $256,5 εκατ. ανά πλοίο.
Ταυτόχρονα, η Tsakos Energy Navigation, στο «πηδάλιο» της οποίας βρίσκεται ο Δρ Νίκος Π. Τσάκος, προχώρησε σε παραγγελία για δύο VLCCs, χωρητικότητας 300.000 dwt, στις γιάρδες της Νότιας Κορέας. Ειδικότερα, τα πλοία θα ναυπηγηθούν από την Hanwha Ocean και θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers, με τις παραδόσεις να προγραμματίζονται για την περίοδο 2027-2028. Το κόστος ναυπήγησης αγγίζει τα $124 εκατ. ανά πλοίο, ενώ η συμφωνία περιλαμβάνει δικαίωμα προαίρεσης για επιπλέον δύο πλοία.
Παράλληλα, η Evalend Shipping, με επικεφαλής τον κ. Κρίτωνα Λεντούδη, τοποθέτησε παραγγελία για δύο δεξαμενόπλοια μεγέθους Suezmax, χωρητικότητας 157.000 dwt το καθένα. Τα πλοία θα κατασκευαστούν στη Νότια Κορέα από το ναυπηγείο Hyundai Samho και θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers. Οι παραδόσεις των πλοίων αναμένονται το 2027, ενώ το κόστος ναυπήγησης ανέρχεται σε $88,9 εκατ. ανά πλοίο.
Τέλος, η Latsco, με επικεφαλής τον κ. Πάρη Κασιδόκωστα, τοποθέτησε παραγγελία για δύο containerships μεταφορικής ικανότητας 1.900 TEUs το καθένα, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν το 2027. Το κόστος ναυπήγησης ανέρχεται σε $31 εκατ. ανά πλοίο, ενώ η κατασκευή τους θα λάβει χώρα στο ναυπηγείο Huangpu Wenchong στην Κίνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παρθενική του κίνηση στο πεδίο των θαλάσσιων μεταφορών υλοποίησε πρόσφατα ο Ισπανός κροίσος Amancio Ortega, ιδρυτής του κολοσσού της μόδας Zara. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ορόσημο για τις υπεράκτιες εξερευνήσεις πετρελαίου της Κίνας συνιστά η πρόσφατη εκκίνηση της παραγωγής σε ένα γιγαντιαίο πεδίο πετρελαίου στη Θάλασσα Μποχάι. Σύμφωνα με…
H αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία συγκαταλέγεται μεταξύ των κλάδων που θα επωφεληθούν από την οικονομική συμφωνία των ΗΠΑ με την Ιαπωνία. Στην ανακοίνωση του Λευκού…
Συνεχίζεται, όπως όλα δείχνουν, το «σίριαλ» πώλησης των λιμένων της CK Hutchison, με βάση τα τελευταία δημοσιεύματα. Ειδικότερα, όπως γνωστοποίησε το Reuters στις 25…
Απώλειες κατέγραψε για έκτη διαδοχική εβδομάδα η ναυλαγορά των containerships, με τις καθοδικές πιέσεις στους spot ναύλους να εντείνονται. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Η επανεκκίνηση των υδροπλάνων στην Ελλάδα είναι γεγονός, με την Hellenic Seaplanes να συνεχίζει τις πτήσεις της. Μετά την επιτυχημένη προσθαλάσσωση υδροπλάνου στο…
H Αρχή του Συστήματος Εμπορίας Εκπομπών του Ηνωμένου Βασιλείου (UK ETS), με απάντησή της στις διαβουλεύσεις της βιομηχανίας για την επέκταση του UK ETS…
Νέες κινήσεις στη «σκακιέρα» της ενέργειας προανήγγειλε η Τουρκία, η οποία καλοβλέπει την επίτευξη νέας συμφωνίας με το Ιράκ για έναν αγωγό πετρελαίου ανάμεσα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ