
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Allied, τις τελευταίες ημέρες του Ιουνίου του 2025 τοποθετήθηκαν παραγγελίες για δέκα πλοία ελληνικών συμφερόντων.
Η μεγαλύτερη παραγγελία προήλθε από την Capital Gas, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη, και αφορά τη ναυπήγηση τεσσάρων LNG carriers μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ. έκαστο. Τα εν λόγω πλοία θα κατασκευαστούν στη Νότια Κορέα από το ναυπηγείο Hyundai Samho, με τις παραδόσεις να προγραμματίζονται για το 2028. Το κόστος ναυπήγησης αγγίζει τα $256,5 εκατ. ανά πλοίο.
Ταυτόχρονα, η Tsakos Energy Navigation, στο «πηδάλιο» της οποίας βρίσκεται ο Δρ Νίκος Π. Τσάκος, προχώρησε σε παραγγελία για δύο VLCCs, χωρητικότητας 300.000 dwt, στις γιάρδες της Νότιας Κορέας. Ειδικότερα, τα πλοία θα ναυπηγηθούν από την Hanwha Ocean και θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers, με τις παραδόσεις να προγραμματίζονται για την περίοδο 2027-2028. Το κόστος ναυπήγησης αγγίζει τα $124 εκατ. ανά πλοίο, ενώ η συμφωνία περιλαμβάνει δικαίωμα προαίρεσης για επιπλέον δύο πλοία.
Παράλληλα, η Evalend Shipping, με επικεφαλής τον κ. Κρίτωνα Λεντούδη, τοποθέτησε παραγγελία για δύο δεξαμενόπλοια μεγέθους Suezmax, χωρητικότητας 157.000 dwt το καθένα. Τα πλοία θα κατασκευαστούν στη Νότια Κορέα από το ναυπηγείο Hyundai Samho και θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers. Οι παραδόσεις των πλοίων αναμένονται το 2027, ενώ το κόστος ναυπήγησης ανέρχεται σε $88,9 εκατ. ανά πλοίο.
Τέλος, η Latsco, με επικεφαλής τον κ. Πάρη Κασιδόκωστα, τοποθέτησε παραγγελία για δύο containerships μεταφορικής ικανότητας 1.900 TEUs το καθένα, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν το 2027. Το κόστος ναυπήγησης ανέρχεται σε $31 εκατ. ανά πλοίο, ενώ η κατασκευή τους θα λάβει χώρα στο ναυπηγείο Huangpu Wenchong στην Κίνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο ισραηλινός στρατός επιβεβαίωσε ότι εξαπέλυσε επίθεση με στόχο υψηλόβαθμους αξιωματούχους της Χαμάς στο Κατάρ. Ο στρατός δεν διευκρίνισε σε ποιό σημείο έγινε η…
Πραγματοποιήθηκε σήμερα Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2025 η τελετή εγκαινίων του Θεραπευτηρίου της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, η ανακαίνιση του οποίου αποτελεί δωρεά της εταιρείας ΜΟΤOR…
Την πρώτη μελέτη στην Ελλάδα με θέμα «Διεθνείς καλές πρακτικές για την προώθηση της γυναικείας ναυτικής απασχόλησης» παρουσίασε το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ) σε…
Μνημόνιο συνεργασίας για τη δημιουργία ενός πράσινου και ψηφιακού ναυτιλιακού διαδρόμου μεταξύ της Σιγκαπούρης και της Ινδίας υπέγραψαν, μεταξύ άλλων, οι πρωθυπουργοί των δύο…
Η Νιγηρία επανέρχεται δυναμικά στην παγκόσμια αγορά αργού πετρελαίου ως βασικός παραγωγός, σύμφωνα με δεδομένα από πρόσφατη έκθεση της Signal Ocean. Πιο συγκεκριμένα, οι…
Οι εξαγωγές σπάνιων γαιών της Κίνας τον Αύγουστο σημείωσαν πτώση 3,4% σε σχέση με τον Ιούλιο, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters. Ο μεγαλύτερος παραγωγός…
Η καθιέρωση της Τουρκίας ως διεθνούς κόμβου της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, με την αρωγή της αυστριακής εταιρείας logistics Gebruder Weiss,…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου του γιόρτασε πρόσφατα ο νορβηγικός κολοσσός Odfjell. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, την Κυριακή 21 Αυγούστου πραγματοποιήθηκαν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ