
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Allied, τις τελευταίες ημέρες του Ιουνίου του 2025 τοποθετήθηκαν παραγγελίες για δέκα πλοία ελληνικών συμφερόντων.
Η μεγαλύτερη παραγγελία προήλθε από την Capital Gas, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη, και αφορά τη ναυπήγηση τεσσάρων LNG carriers μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ. έκαστο. Τα εν λόγω πλοία θα κατασκευαστούν στη Νότια Κορέα από το ναυπηγείο Hyundai Samho, με τις παραδόσεις να προγραμματίζονται για το 2028. Το κόστος ναυπήγησης αγγίζει τα $256,5 εκατ. ανά πλοίο.
Ταυτόχρονα, η Tsakos Energy Navigation, στο «πηδάλιο» της οποίας βρίσκεται ο Δρ Νίκος Π. Τσάκος, προχώρησε σε παραγγελία για δύο VLCCs, χωρητικότητας 300.000 dwt, στις γιάρδες της Νότιας Κορέας. Ειδικότερα, τα πλοία θα ναυπηγηθούν από την Hanwha Ocean και θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers, με τις παραδόσεις να προγραμματίζονται για την περίοδο 2027-2028. Το κόστος ναυπήγησης αγγίζει τα $124 εκατ. ανά πλοίο, ενώ η συμφωνία περιλαμβάνει δικαίωμα προαίρεσης για επιπλέον δύο πλοία.
Παράλληλα, η Evalend Shipping, με επικεφαλής τον κ. Κρίτωνα Λεντούδη, τοποθέτησε παραγγελία για δύο δεξαμενόπλοια μεγέθους Suezmax, χωρητικότητας 157.000 dwt το καθένα. Τα πλοία θα κατασκευαστούν στη Νότια Κορέα από το ναυπηγείο Hyundai Samho και θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers. Οι παραδόσεις των πλοίων αναμένονται το 2027, ενώ το κόστος ναυπήγησης ανέρχεται σε $88,9 εκατ. ανά πλοίο.
Τέλος, η Latsco, με επικεφαλής τον κ. Πάρη Κασιδόκωστα, τοποθέτησε παραγγελία για δύο containerships μεταφορικής ικανότητας 1.900 TEUs το καθένα, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν το 2027. Το κόστος ναυπήγησης ανέρχεται σε $31 εκατ. ανά πλοίο, ενώ η κατασκευή τους θα λάβει χώρα στο ναυπηγείο Huangpu Wenchong στην Κίνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Το Βιετνάμ αναμένεται να αγοράσει 50 αεροσκάφη Boeing, αξίας $8 δισ., σύμφωνα με δημοσίευμα του Politico, το οποίο επικαλείται κοινό σχέδιο δήλωσης. Η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ