
Τα αποτελέσματα των επιθεωρήσεων για το 2024 και τις νέες λίστες επιδόσεων των Flag states και των αναγνωρισμένων διεθνών ναυτιλιακών οργανισμών δημοσίευσε το Paris MoU.
H Λευκή, η Γκρι και η Μαύρη Λίστα καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα, από σημαίες χαμηλότερων επιδόσεων με αυξημένο ή πολύ αυξημένο κίνδυνο σε σημαίες με πολύ καλές επιδόσεις. Η αξιολόγηση αυτή βασίζεται στον συνολικό αριθμό επιθεωρήσεων και κρατήσεων κατά τη διάρκεια μιας κυλιόμενης περιόδου τριών ετών για σημαίες πλοίων με τουλάχιστον 30 επιθεωρήσεις κατά την εν λόγω περίοδο.
Η Λευκή Λίστα, η οποία περιλαμβάνει σημαίες με χαμηλό ποσοστό κρατήσεων, για το 2024 αρίθμησε 40 σημαίες, μεταξύ των οποίων οι: Δανία, Ολλανδία, Νορβηγία, Σιγκαπούρη, Ιταλία, Φινλανδία, Ιαπωνία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία, Μπαχάμες, Γαλλία, Κύπρος, Ελλάδα, Χονγκ Κονγκ, Σουηδία, Κίνα, Νήσοι Μάρσαλ, Λιβερία, Isle of Man, ΗΠΑ κ.ά. Σε ό,τι αφορά αποκλειστικά την ελληνική σημαία, μεταξύ 2022 και 2024 πραγματοποιήθηκαν 599 επιθεωρήσεις, με τις κρατήσεις να διαμορφώνονται σε δώδεκα, μία ακόμα απόδειξη της ποιοτικής υπεροχής της.
Στην Γκρι Λίστα περιλαμβάνονται 17 σημαίες, μεταξύ των οποίων οι: Κροατία, Σαουδική Αραβία, Ν. Κορέα, Μαρόκο, Ινδία, Αλβανία, Παναμάς, Φιλιππίνες, Σιέρα Λεόνε κ.ά.
Στη Μαύρη Λίστα συναντά κανείς 12 σημαίες, μεταξύ άλλων: Τανζανία, Κομόρες, Βανουάτου, Τόγκο, Μολδαβία, Καμερούν.
Σημειώνεται ότι, σε ευρύτερο πλαίσιο, το ποσοστό κράτησης πλοίων αυξήθηκε πέρυσι σε 4,03% έναντι 3,81% το 2023. Η αύξηση αυτή σηματοδοτεί τη συνέχιση ενός σταθερά υψηλού ποσοστού κράτησης που παρατηρείται επί σειρά ετών, συμπεριλαμβανομένου του 4,25% το 2022. «Το Paris MoU θα παρακολουθεί στενά αυτή την τάση τα επόμενα χρόνια, για να αξιολογήσει τις επιπτώσεις της», σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση.
Σε ό,τι αφορά τις ελλείψεις που καταγράφηκαν σε πλοία, η πυρασφάλεια αποτελεί την κορυφαία, αντιπροσωπεύοντας το 17,2% των καταγεγραμμένων ελλείψεων. Ακολουθούν τα δομικά και ηλεκτρικά στοιχεία του πλοίου και οι ηλεκτρικές εγκαταστάσεις με 11,3%, καθώς και θέματα που σχετίζονται με την προστασία της υγείας, την ιατρική περίθαλψη, την πρόνοια και την κοινωνική ασφάλιση, που καταγράφηκαν σε ποσοστό 10,4%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εγκύκλιο με τα έκτακτα μέτρα για την αντιμετώπιση της θερμικής καταπόνησης των εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα την Τετάρτη, 23 Ιουλίου 2025 εξέδωσε το υπουργείο…
Σε αναγκαστική προσθαλάσσωση προέβη πυροσβεστικό ελικόπτερο ανοιχτά του λιμανιού της Ελευσίνας. Σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες από την Πυροσβεστική, ελικόπτερο μισθωμένο τύπου Erickson…
Πλεόνασμα ύψους €196,5 εκατ. εμφάνισε, για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια, τον Μάιο, το Ισοζύγιο Τρεχουσών Συναλλαγών της χώρας. Υπενθυμίζεται ότι τον αντίστοιχο μήνα…
Το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΝΕΕ), στο πλαίσιο της στρατηγικής του για την ανάδειξη και ενίσχυση του θαλάσσιου τουρισμού της χώρας, παρουσιάζει δύο νέα προωθητικά…
Σημαντική βελτίωση εμφάνισε το Ισοζύγιο Τρεχουσών Συναλλαγών της χώρας στο πεντάμηνο Ιανουαρίου – Μαΐου 2025, καθώς το έλλειμμα του μειώθηκε κατά 2,1 δισ. ευρώ…
Εν μέσω άρσης των περικοπών στην παραγωγή αργού του OPEC+, το Ιράκ δρομολογεί ένα διευρυμένο πρόγραμμα αύξησης των εξαγωγών πετρελαίου του. Συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος…
«Υλοποιώ την υπόσχεσή μου για τη δημιουργία δύο νέων Εθνικών Θαλάσσιων Πάρκων σε Ιόνιο και Νότιο Αιγαίο», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοινώνοντας τη δημιουργία…
Το Ωνάσειο Νοσοκομείο συμμετείχε ενεργά σε πολυδιάστατη ανθρωπιστική αποστολή στο Τουλεάρ της Νότιας Μαδαγασκάρης, ενισχύοντας με προσωπικό, εξοπλισμό και εκπαίδευση το τοπικό σύστημα υγείας.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ