
Τα αποτελέσματα των επιθεωρήσεων για το 2024 και τις νέες λίστες επιδόσεων των Flag states και των αναγνωρισμένων διεθνών ναυτιλιακών οργανισμών δημοσίευσε το Paris MoU.
H Λευκή, η Γκρι και η Μαύρη Λίστα καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα, από σημαίες χαμηλότερων επιδόσεων με αυξημένο ή πολύ αυξημένο κίνδυνο σε σημαίες με πολύ καλές επιδόσεις. Η αξιολόγηση αυτή βασίζεται στον συνολικό αριθμό επιθεωρήσεων και κρατήσεων κατά τη διάρκεια μιας κυλιόμενης περιόδου τριών ετών για σημαίες πλοίων με τουλάχιστον 30 επιθεωρήσεις κατά την εν λόγω περίοδο.
Η Λευκή Λίστα, η οποία περιλαμβάνει σημαίες με χαμηλό ποσοστό κρατήσεων, για το 2024 αρίθμησε 40 σημαίες, μεταξύ των οποίων οι: Δανία, Ολλανδία, Νορβηγία, Σιγκαπούρη, Ιταλία, Φινλανδία, Ιαπωνία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία, Μπαχάμες, Γαλλία, Κύπρος, Ελλάδα, Χονγκ Κονγκ, Σουηδία, Κίνα, Νήσοι Μάρσαλ, Λιβερία, Isle of Man, ΗΠΑ κ.ά. Σε ό,τι αφορά αποκλειστικά την ελληνική σημαία, μεταξύ 2022 και 2024 πραγματοποιήθηκαν 599 επιθεωρήσεις, με τις κρατήσεις να διαμορφώνονται σε δώδεκα, μία ακόμα απόδειξη της ποιοτικής υπεροχής της.
Στην Γκρι Λίστα περιλαμβάνονται 17 σημαίες, μεταξύ των οποίων οι: Κροατία, Σαουδική Αραβία, Ν. Κορέα, Μαρόκο, Ινδία, Αλβανία, Παναμάς, Φιλιππίνες, Σιέρα Λεόνε κ.ά.
Στη Μαύρη Λίστα συναντά κανείς 12 σημαίες, μεταξύ άλλων: Τανζανία, Κομόρες, Βανουάτου, Τόγκο, Μολδαβία, Καμερούν.
Σημειώνεται ότι, σε ευρύτερο πλαίσιο, το ποσοστό κράτησης πλοίων αυξήθηκε πέρυσι σε 4,03% έναντι 3,81% το 2023. Η αύξηση αυτή σηματοδοτεί τη συνέχιση ενός σταθερά υψηλού ποσοστού κράτησης που παρατηρείται επί σειρά ετών, συμπεριλαμβανομένου του 4,25% το 2022. «Το Paris MoU θα παρακολουθεί στενά αυτή την τάση τα επόμενα χρόνια, για να αξιολογήσει τις επιπτώσεις της», σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση.
Σε ό,τι αφορά τις ελλείψεις που καταγράφηκαν σε πλοία, η πυρασφάλεια αποτελεί την κορυφαία, αντιπροσωπεύοντας το 17,2% των καταγεγραμμένων ελλείψεων. Ακολουθούν τα δομικά και ηλεκτρικά στοιχεία του πλοίου και οι ηλεκτρικές εγκαταστάσεις με 11,3%, καθώς και θέματα που σχετίζονται με την προστασία της υγείας, την ιατρική περίθαλψη, την πρόνοια και την κοινωνική ασφάλιση, που καταγράφηκαν σε ποσοστό 10,4%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ