
Τα αποτελέσματα των επιθεωρήσεων για το 2024 και τις νέες λίστες επιδόσεων των Flag states και των αναγνωρισμένων διεθνών ναυτιλιακών οργανισμών δημοσίευσε το Paris MoU.
H Λευκή, η Γκρι και η Μαύρη Λίστα καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα, από σημαίες χαμηλότερων επιδόσεων με αυξημένο ή πολύ αυξημένο κίνδυνο σε σημαίες με πολύ καλές επιδόσεις. Η αξιολόγηση αυτή βασίζεται στον συνολικό αριθμό επιθεωρήσεων και κρατήσεων κατά τη διάρκεια μιας κυλιόμενης περιόδου τριών ετών για σημαίες πλοίων με τουλάχιστον 30 επιθεωρήσεις κατά την εν λόγω περίοδο.
Η Λευκή Λίστα, η οποία περιλαμβάνει σημαίες με χαμηλό ποσοστό κρατήσεων, για το 2024 αρίθμησε 40 σημαίες, μεταξύ των οποίων οι: Δανία, Ολλανδία, Νορβηγία, Σιγκαπούρη, Ιταλία, Φινλανδία, Ιαπωνία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία, Μπαχάμες, Γαλλία, Κύπρος, Ελλάδα, Χονγκ Κονγκ, Σουηδία, Κίνα, Νήσοι Μάρσαλ, Λιβερία, Isle of Man, ΗΠΑ κ.ά. Σε ό,τι αφορά αποκλειστικά την ελληνική σημαία, μεταξύ 2022 και 2024 πραγματοποιήθηκαν 599 επιθεωρήσεις, με τις κρατήσεις να διαμορφώνονται σε δώδεκα, μία ακόμα απόδειξη της ποιοτικής υπεροχής της.
Στην Γκρι Λίστα περιλαμβάνονται 17 σημαίες, μεταξύ των οποίων οι: Κροατία, Σαουδική Αραβία, Ν. Κορέα, Μαρόκο, Ινδία, Αλβανία, Παναμάς, Φιλιππίνες, Σιέρα Λεόνε κ.ά.
Στη Μαύρη Λίστα συναντά κανείς 12 σημαίες, μεταξύ άλλων: Τανζανία, Κομόρες, Βανουάτου, Τόγκο, Μολδαβία, Καμερούν.
Σημειώνεται ότι, σε ευρύτερο πλαίσιο, το ποσοστό κράτησης πλοίων αυξήθηκε πέρυσι σε 4,03% έναντι 3,81% το 2023. Η αύξηση αυτή σηματοδοτεί τη συνέχιση ενός σταθερά υψηλού ποσοστού κράτησης που παρατηρείται επί σειρά ετών, συμπεριλαμβανομένου του 4,25% το 2022. «Το Paris MoU θα παρακολουθεί στενά αυτή την τάση τα επόμενα χρόνια, για να αξιολογήσει τις επιπτώσεις της», σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση.
Σε ό,τι αφορά τις ελλείψεις που καταγράφηκαν σε πλοία, η πυρασφάλεια αποτελεί την κορυφαία, αντιπροσωπεύοντας το 17,2% των καταγεγραμμένων ελλείψεων. Ακολουθούν τα δομικά και ηλεκτρικά στοιχεία του πλοίου και οι ηλεκτρικές εγκαταστάσεις με 11,3%, καθώς και θέματα που σχετίζονται με την προστασία της υγείας, την ιατρική περίθαλψη, την πρόνοια και την κοινωνική ασφάλιση, που καταγράφηκαν σε ποσοστό 10,4%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ