
Η πράσινη μεθανόλη θεωρείται ένα από τα πλέον υποσχόμενα καύσιμα επόμενης γενιάς για τη ναυτιλία, καθώς μπορεί να παραχθεί από ανανεώσιμες πηγές, όπως βιομάζα ή συνθετικό υδρογόνο και διοξείδιο του άνθρακα. Συνδυάζει τις κατάλληλες καύσιμες ιδιότητες με τη δυνατότητα χρήσης σε μηχανές διπλού καυσίμου και την υφιστάμενη υποδομή αποθήκευσης και διανομής. Ωστόσο, παραμένει σε αρχικά στάδια εμπορικής ωρίμανσης, με περιορισμένη παγκόσμια παραγωγή και υψηλό κόστος σε σύγκριση με τα παραδοσιακά καύσιμα. Παρ’ όλα αυτά, η πράσινη μεθανόλη προσελκύει αυξανόμενο ενδιαφέρον λόγω της χαμηλής έντασης εκπομπών και της συμβατότητάς της με τα υπό διαμόρφωση κανονιστικά πλαίσια, όπως το FuelEU Maritime και το Global Fuel Standard του ΙΜΟ.
Στο πλαίσιο αυτό, η Pacific Basin Shipping Limited υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας (MoU) με την Towngas, με σκοπό την ενίσχυση της πρόσβασης της εταιρείας σε πιστοποιημένη πράσινη μεθανόλη για τον μελλοντικό της στόλο πλοίων χαμηλών εκπομπών. Η συμφωνία μεταξύ Pacific Basin και Towngas προβλέπει τη δημιουργία πλαισίου συνεργασίας για τη μελλοντική σύναψη εμπορικής συμφωνίας προμήθειας πράσινης μεθανόλης, με καύσιμο που θα είναι πιστοποιημένο κατά ISCC EU, ISCC PLUS ή άλλα διεθνώς αναγνωρισμένα πρότυπα βιωσιμότητας. Η προμήθεια αυτή θα καλύψει κανονιστικές ανάγκες συμμόρφωσης με τους αυστηρότερους κανονισμούς αποανθρακοποίησης που εισάγονται τόσο από την ΕΕ όσο και από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO).
Η Pacific Basin σχεδιάζει να αξιοποιήσει την πράσινη μεθανόλη κυρίως στον στόλο πλοίων διπλού καυσίμου χαμηλών εκπομπών (Low Emission Vessels – LEVs). Η ευελιξία αυτή καθιστά την τεχνολογική μετάβαση διαχειρίσιμη σε όρους κόστους και λειτουργίας, παρά τη σημερινή περιορισμένη διαθεσιμότητα της πράσινης μεθανόλης.
Από την πλευρά της, η Towngas επενδύει στην κλιμάκωση της παραγωγής πράσινης μεθανόλης στην Κίνα, με στόχο να καλύψει την αυξανόμενη ναυτιλιακή ζήτηση. Η μονάδα της Towngas στην Εσωτερική Μογγολία αναμένεται να αυξήσει την ετήσια παραγωγή πράσινης μεθανόλης από 100.000 σε 150.000 τόνους έως τα τέλη του 2025, ενώ σχεδιάζονται νέες εγκαταστάσεις στην ηπειρωτική Κίνα, με στόχο συνολική δυναμικότητα ενός εκατομμυρίου τόνων ετησίως. Η Towngas προσβλέπει επίσης στη συμμετοχή της στη διαμόρφωση του Χονγκ Κονγκ και της Κίνας ως περιφερειακών κόμβων ανεφοδιασμού πράσινων ναυτιλιακών καυσίμων, στηρίζοντας την ευρύτερη μετάβαση της ναυτιλίας προς χαμηλές και μηδενικές εκπομπές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πυρκαγιά που μαίνεται αυτή τη στιγμή στην περιοχή της Ραφήνας έχει προκαλέσει ήδη σοβαρά προβλήματα. Η Αστυνομία προχώρησε σε διακοπή της κυκλοφορίας των…
Η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να αποδεικνύει πως αποτελεί αέναο υποστηρικτή της ελληνικής κοινωνίας. Υπό αυτό το πρίσμα, την Τετάρτη 2 Ιουλίου σε μια εμβληματική…
Ο Ιρανός πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν έδωσε στις 2 Ιουλίου την τελική του έγκριση σε νόμο που αναστέλλει τη συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής…
Την Τρίτη 1η Ιουλίου 2025 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της ανακαινισμένης αίθουσας τοκετών του Γ.Ν.A Αλεξάνδρα και η τελετή ονοματοδοσίας Αίθουσα Τοκετών «Μαριλένας Λασκαρίδη». Η…
Ο κινέζος υπουργός Εξωτερικών Ουάνγκ Γι προειδοποίησε εναντίον των κινδύνων μιας «αντιπαράθεσης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου του που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, τη…
Άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές πετρελαίου και καυσίμων της Βενεζουέλας τον Ιούνιο, καθώς η Κίνα αποτέλεσε «σανίδα σωτηρίας» για τα φορτία του Καράκας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Καθώς το ενδιαφέρον κορυφαίων οικονομιών παγκοσμίως επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στις πολικές περιοχές του πλανήτη, η ζήτηση για προηγμένα παγοθραυστικά παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Στο…
O καύσωνας που ταλανίζει τη Δ. Ευρώπη έχει μειώσει τα επίπεδα των υδάτων στον ποταμό Ρήνο της Γερμανίας, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ