
Οι κινητήρες X‑DF‑M της ελβετικής WinGD αποτελούν τεχνολογία διπλού καυσίμου με δυνατότητα καύσης μεθανόλης. Παράλληλα, οι methanol-ready εκδόσεις των κινητήρων X-Engine επιτρέπουν τη χρήση παραδοσιακών καυσίμων στην αρχική φάση και προβλέπουν τεχνικά την εύκολη μετάβαση σε μεθανόλη μέσω retrofit. Η WinGD, με τα μοντέλα X92 και X82DF‑M, προσφέρει μια ισχυρή τεχνολογική βάση για σταδιακή ή άμεση μετάβαση σε καύσιμα μεθανόλης, παρέχοντας παράλληλα δυνατότητες χρήσης βιοντίζελ ή ακόμα και retrofit για πλήρη αξιοποίηση καυσίμων μηδενικών εκπομπών στο μέλλον.
Σε αυτό το τεχνολογικό πλαίσιο, μεγάλος Ταϊβανέζος πλοιοκτήτης αποφάσισε να εξοπλίσει περισσότερα από 30 νέα containerships με κινητήρες της WinGD, επιβεβαιώνοντας την αυξανόμενη εμπιστοσύνη της αγοράς στη μεθανόλη ως ναυτιλιακό καύσιμο μετάβασης. Η πιο πρόσφατη παραγγελία αφορά δώδεκα πλοία των 16.000 TEUs με methanol-ready κινητήρες X92. Νωρίτερα μέσα στο 2025, ο ίδιος πλοιοκτήτης είχε παραγγείλει 20 πλοία των 8.700 TEUs, από τα οποία τα δεκατέσσερα θα εφοδιαστούν με methanol-ready X82 και τα υπόλοιπα έξι με X82DF‑M, δηλαδή κινητήρες που μπορούν να λειτουργούν άμεσα με μεθανόλη.
Η απόφαση για μετάβαση σε μηχανές καύσης μεθανόλης ήρθε ως στρατηγική απάντηση στην πρόσφατη έγκριση του πλαισίου Net Zero του ΙΜΟ και τη σταδιακή εφαρμογή του GFI Standard, που καθιστά πιο δαπανηρή τη λειτουργία πλοίων με συμβατικά καύσιμα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η θαλάσσια διασύνδεση μεταξύ Δανίας και Γερμανίας, μέσω της γραμμής Rødby-Puttgarden, πλέον θα εξυπηρετείται από το νεότευκτο «The Baltic Whale» της Scandlines. Την κατασκευή…
Το κλιματικό φαινόμενο La Niña, το οποίο τείνει να κατεβάζει τις θερμοκρασίες σε παγκόσμια κλίμακα, επιστρέφει, όμως ο αντίκτυπός του μάλλον θα είναι περιορισμένος,…
Σημαντική πτώση κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το Μπανγκλαντές ενέκρινε την αγορά περίπου 220.000 μετρικών τόνων αμερικανικού σιταριού, στο πλαίσιο μιας κυβερνητικής συμφωνίας με στόχο την άμβλυνση των εμπορικών εντάσεων με…
Έπειτα από δυόμισι έτη αδράνειας, ο αγωγός πετρελαίου Kirkuk-Ceyhan τέθηκε εκ νέου σε λειτουργία μετά την επίτευξη συμφωνίας ανάμεσα στην κυβέρνηση του Ιράκ, στην…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Έπειτα από δύο χρόνια απουσίας από το Ιράκ, η ExxonMobil επανέρχεται δυναμικά στη χώρας της Μέσης Ανατολής, προκειμένου να προωθήσει τα φιλόδοξα σχέδια της…
Με τη ναυτιλιακή βιομηχανία να στρέφεται σταδιακά προς τα «πράσινα» καύσιμα, με γνώμονα την ενεργειακή μετάβαση των πλοίων, το επενδυτικό ενδιαφέρον των προμηθευτών καυσίμων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ