
Σε φάση αναδιάταξης εισέρχεται η παγκόσμια αγορά θερμικού άνθρακα, καθώς οι νέες τάσεις κορυφαίων εισαγωγών αναδεικνύουν νέους πρωταγωνιστές αλλά και μεγάλους χαμένους στον παγκόσμιο ενεργειακό χάρτη.
Σύμφωνα με το Reuters, Κίνα και Ινδία –οι δύο μεγαλύτεροι εισαγωγείς θερμικού άνθρακα παγκοσμίως– περιορίζουν δραστικά τις εισαγωγές τους από την Ινδονησία, καθώς στρέφονται σε φορτία υψηλότερης ποιότητας και θερμικής αξίας (calorific value). Το γεγονός αυτό αντανακλά την πτώση των τιμών στις διεθνείς αγορές, που έχει καταστήσει τον υψηλότερης ποιότητας άνθρακα πιο ανταγωνιστικό.
«Ο άνθρακας υψηλότερης θερμικής αξίας είναι πιο ακριβός, αλλά παράγει περισσότερη ενέργεια για κάθε δολάριο που δαπανάται. Ένα εκατομμύριο τόνοι άνθρακα υψηλής θερμικής αξίας μπορούν να αντικαταστήσουν 1,2-1,5 εκατ. τόνους θερμικού άνθρακα από την Ινδονησία», δήλωσε ο Vasudev Pamnani, διευθυντής της ινδικής I-Energy Natural Resources.
Στο μεταβαλλόμενο αυτό τοπίο, ο άνθρακας της Μογγολίας κερδίζει συνεχώς έδαφος στην κινεζική αγορά, ενώ ο άνθρακας της Νότιας Αφρικής σημειώνει ισχυρή άνοδο στις εισαγωγές της Ινδίας. Ταυτόχρονα, η επιβράδυνση των εισαγωγών ινδονησιακού θερμικού άνθρακα έχει οδηγήσει σε αύξηση των ροών από την Τανζανία τόσο προς την Κίνα όσο και προς την Ινδία.
Τέλος, η Ινδία προχωρά σε αύξηση των εισαγωγών της από Καζακστάν, Κολομβία και Μοζαμβίκη, ενώ ο αυστραλιανός άνθρακας επανέρχεται δυναμικά στο προσκήνιο για την Κίνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Το παγκόσμιο ενεργειακό τοπίο διαμορφώνεται σήμερα από μια μείξη γεωπολιτικών και οικονομικών παραγόντων, με την πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Inermodal να επιχειρεί να ρίξει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ