
Σταθερή θα παραμείνει η ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων, παρά τη μεγάλη αβεβαιότητα στο οικονομικό και γεωπολιτικό μέτωπο.
H ΒΙΜCO, σε πρόσφατη ανάλυσή της, τονίζει ότι το ισοζύγιο προσφοράς/ζήτησης θα αποδυναμωθεί μόνο ελαφρώς το 2025 και το 2026, καθώς οι προβλέψεις για την αύξηση της ζήτησης πλοίων αποκλείουν πλέον την επιστροφή στις κανονικές διαδρομές της Ερυθράς Θάλασσας και της Διώρυγας του Σουέζ.
Το μακροοικονομικό περιβάλλον παραμένει ρευστό, με σημαντικές αλλαγές στην εμπορική πολιτική των ΗΠΑ και γεωπολιτικές εντάσεις που επηρεάζουν τις συνθήκες της αγοράς. Τον Απρίλιο, το ΔΝΤ αναθεώρησε προς τα κάτω την πρόβλεψή του για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη, στο 2,8% για το 2025 και 3,0% για το 2026, μείωση κατά 0,5 και 0,3 ποσοστιαίες μονάδες αντίστοιχα. Ιδιαίτερα οι προοπτικές ανάπτυξης για τη Βόρεια Αμερική έχουν μειωθεί λόγω της αύξησης των αμερικανικών εισαγωγικών δασμών.
«Παρά τις ασθενέστερες οικονομικές προοπτικές, ο όγκος των φορτίων κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους ήταν ισχυρός και αυξήθηκε κατά 5,1% σε ετήσια βάση», σχολιάζει ο Niels Rasmussen, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
Για το υπόλοιπο του έτους, η BIMCO αναμένει επιβράδυνση της αύξησης του όγκου εισαγωγών φορτίων στη Βόρεια Αμερική. Στον αντίποδα, εκτιμά αύξηση των όγκων στην περιοχή της Ευρώπης και της Μεσογείου για το 2025. Οι όγκοι εμπορευματοκιβωτίων προς την περιοχή αυξήθηκαν κατά 7,3% τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους, την ίδια ώρα που οι οικονομικές προοπτικές βελτιώνονται. Ο χαμηλότερος πληθωρισμός, τα χαμηλότερα επιτόκια, η χαμηλότερη ανεργία σε σχέση με την προ COVID περίοδο και το ισχυρότερο ευρώ σκιαγραφούν ένα αισιόδοξο τοπίο για τις οικονομίες της Ευρώπης.
«Συνολικά, η ναυτιλιακή αγορά των τακτικών γραμμών κινείται σε ένα πολύπλοκο τοπίο εμπορικών πολιτικών, οικονομικών συνθηκών και γεωπολιτικών εντάσεων. Ως εκ τούτου, εξακολουθούν να υφίστανται σημαντικές αβεβαιότητες όσον αφορά τη ζήτηση. Για παράδειγμα, εκτιμούμε ότι η επιστροφή σε κανονικές διαδρομές μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και της Διώρυγας του Σουέζ θα μείωνε τη ζήτηση πλοίων κατά 10%. Στο βασικό μας σενάριο, αναμένουμε αποδυνάμωση του ισοζυγίου προσφοράς/ζήτησης κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2025 και ότι οι ναύλοι θα υποχωρήσουν αναλόγως. Το 2026 αναμένουμε περαιτέρω, αν και λιγότερο έντονη, αποδυνάμωση των ναύλων και του ισοζυγίου προσφοράς/ζήτησης», αναφέρει ο Niels Rasmussen.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην κατασκευή ενός ειδικού πιλοτικού υβριδικού έργου στην Αστυπάλαια, το οποίο θα συνδυάζει την ηλιακή ενέργεια και την ηλεκτροχημική αποθήκευση προχωρά η ΔΕΗ. Συγκεκριμένα,…
Με δεκαετίες εμπειρίας στην ανάπτυξη τεχνολογικά προηγμένων συστημάτων, ισχυρή τεχνογνωσία στην Έρευνα και Ανάπτυξη (R&D) διεθνώς ανταγωνιστικών προϊόντων και υπηρεσιών, και έξι κορυφαίες εταιρείες…
H Κίνα θα ξεπεράσει την Αυστραλία ως ο μεγαλύτερος παραγωγός λιθίου, του μετάλλου που χρησιμοποιείται στην κατασκευή μπαταριών. Μάλιστα, η πρόσφατη έκθεση της Fastmarkets,…
Σημαντική ημέρα για χιλιάδες υποψηφίους και υποψήφιες των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2025 αποτελεί η σημερινή, Πέμπτη 26 Ιουνίου. Συγκεκριμένα, άνοιξε επίσημα η πλατφόρμα του υπουργείου…
Ένα ακόμα βήμα για την ενίσχυση και την ανανέωση του στόλου της πραγματοποίησε η Performance Shipping Management Inc. Συγκεκριμένα, η εταιρεία ανακοίνωσε την επιτυχή…
Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ηγετική δύναμη στους τομείς της ναυτιλιακής τεχνολογίας και των βιομηχανικών & ενεργειακών αυτοματισμών, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά…
Η Vsltec, μια ψηφιακή πλατφόρμα που αναδιαμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο οι ναυτιλιακές εταιρείες προμηθεύονται τεχνικές υπηρεσίες, ανακοίνωσε σήμερα την επιτυχή ολοκλήρωση του…
Με επιτυχία πραγματοποίησαν ο ΑΔΜΗΕ και η Ariadne Interconnection τη μεταφορά ηλεκτρικών φορτίων 320 MW από την Κρήτη προς την Αττική, μέσω της νέας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ