
Την κοινή τους πεποίθηση ότι η Θεσσαλονίκη μπορεί να εξελιχθεί από «κρυφό διαμάντι» της Μεσογείου σε δυναμικό κόμβο διεθνούς κρουαζιέρας, με την πόλη να έχει όλα τα φόντα να φορέσει… ναυτικό καπέλο αξιοποιώντας και τη δυναμική της Ελλάδας, η οποία πλέον συγκαταλέγεται στους τρεις κορυφαίους προορισμούς παγκοσμίως για το συγκεκριμένο τουριστικό προϊόν, εξέφρασαν στελέχη του τουρισμού και της ναυτιλίας, στη διάρκεια σημερινής εκδήλωσης του ελβετικού κολοσσού MSC Cruises, που έγινε πάνω στο υπερπολυτελές κρουαζιερόπλοιο «Explora I».
Όπως επισημάνθηκε στην εκδήλωση, η Ελλάδα έχει όλα τα «όπλα» για να απογειώσει τον κλάδο της κρουαζιέρας, αρκεί να επενδύσει περαιτέρω σε σύγχρονες υποδομές, έξυπνο σχεδιασμό ελλιμενισμού και συνεργασία ανάμεσα σε τοπική αυτοδιοίκηση και κεντρική διοίκηση.
«Η βιώσιμη ανάπτυξη απαιτεί σχέδιο: προγραμματισμένο ελλιμενισμό, σύγχρονες λιμενικές και υποδομές φιλοξενίας, αλλά και διάλογο με το κράτος και τους τοπικούς φορείς», τόνισε ο ανώτερος σύμβουλος Θεσμικών και Ναυτιλιακών Θεμάτων της MSC, Κυριάκος Αναστασιάδης και αναφερόμενος στο τέλος που σχεδιάζεται να επιβληθεί στις εταιρείες κρουαζιέρας, είπε:« Δεν λέμε όχι, αλλά πρέπει να ξέρουμε πού και πώς θα επενδυθούν τα χρήματα αυτά».
Πάντως, όπως επισήμανε, η Θεσσαλονίκη αποτελεί το πιο τρανταχτό παράδειγμα: όταν υπάρχει σοβαρή προετοιμασία και στρατηγική, η κρουαζιέρα δεν είναι απλώς τουρισμός, αλλά είναι μοχλός ανάπτυξης για ολόκληρες περιοχές και πολλαπλασιαστής της τοπικής οικονομίας.
«Explora I»: Μια πλωτή εμπειρία πέντε αστέρων
Με 900 επιβάτες και 461 σουίτες με μπαλκόνι, το «Explora I» προσφέρει επταήμερα ταξίδια, που περνούν από Πειραιά, Βόλο, Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Κωνσταντινούπολη, Πάρο. Πρόκειται για ένα ταξίδι απόλαυσης για τουρίστες από ΗΠΑ, Αγγλία, Ιταλία, Γερμανία, Ισπανία και Ασία. «Ήδη πουλάμε κρουαζιέρες για το 2027», τόνισε ο ανώτερος σύμβουλος Θεσμικών και Ναυτιλιακών Θεμάτων της MSC, Κυριάκος Αναστασιάδης, δείχνοντας το βάθος της στρατηγικής δέσμευσης της εταιρείας.
Τόνισε ότι ήδη, το «Explora I» μετέτρεψε τη Θεσσαλονίκη σε home port -δηλαδή αφετηρία και τελικό προορισμό για πολυτελείς κρουαζιέρες- αυξάνοντας τις αφίξεις του από μία το 2024 σε έξι φέτος και με την πρώτη να έχει πραγματοποιηθεί στις 8 Μαΐου 2025 και συμπλήρωσε ότι στόχος είναι να «φτάσουμε σε διψήφιο αριθμό τις επόμενες σεζόν».
Λέγοντας βέβαια ότι οι παραδοσιακοί «μαγνήτες» της χώρας μας είναι τα νησιά της Μυκόνου και της Σαντορίνης, ο ίδιος υπογράμμισε την ανάγκη προβολής νέων ελληνικών προορισμών και επέκτασης της τουριστικής περιόδου στη χώρα μας. «Δύο από τα πλοία μας δραστηριοποιούνται 12 μήνες τον χρόνο, όμως δεν “πιάνουν” Θεσσαλονίκη. Πρέπει να δούμε γιατί και πώς αυτό μπορεί να αλλάξει», υπογράμμισε, επισημαίνοντας ότι η συνεργασία της εταιρείας με τις αρμόδιες υπηρεσίες της ΟΛΘ ΑΕ, είναι «εξαιρετική».
Η MSC Cruises «οργώνει» τα ελληνικά παράλια
Η MSC Cruises δένει σε 20 ελληνικά λιμάνια με συνολικά περισσότερες από 470 προσεγγίσεις, οι οποίες φέρνουν άνω του 1 εκατομμυρίου επισκέπτες στα ελληνικά παράλια, ενισχύοντας την οικονομία και την τουριστική προβολή της χώρας.
Σύμφωνα με τον κ. Αναστασιάδη, ο ελβετικός κολοσσός έχει αφήσει ισχυρό αποτύπωμα στην ελληνική οικονομία, με την κρουαζιέρα να υποστηρίζει πάνω από 22.500 θέσεις εργασίας και να συνεισφέρει πάνω από 2 δισ. ευρώ σε έσοδα, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2023. Υπογράμμισε επίσης, ότι ένας εντυπωσιασμένος επιβάτης είναι και ο καλύτερος επαναλαμβανόμενος τουρίστας, αφού το 40% επιστρέφει ξανά στην Ελλάδα για διακοπές στη…στεριά.
Αναφορικά με τα επενδυτικά σχέδια της MSC Cruises, είπε ότι επενδύει 6 δισ. ευρώ στην επέκταση του στόλου της Explora Journeys και εξήγησε ότι πέρα από το Explora I και II, έρχονται άλλα τέσσερα νέα πολυτελή πλοία μέχρι το 2028, ενώ ήδη σχεδιάζονται νέες 3×7ήμερες διαδρομές στην Ελλάδα που καλύπτουν έως και 20 διαφορετικούς προορισμούς.
Επισήμανε δε ότι η MSC Cruises έχει στραμμένο το βλέμμα στο λιμάνι του Λαυρίου, συμμετέχοντας στον σχετικό διαγωνισμό, ενώ εξετάζει με ενδιαφέρον τα λιμάνια σε Κατάκολο και Πάτρα. Αντιθέτως, ο ίδιος διέψευσε κατηγορηματικά τα σενάρια περί εμπλοκής της στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), χαρακτηρίζοντας μάλιστα αβάσιμα τα σχετικά σχόλια που υπάρχουν.
Από την πλευρά της η ανώτερη αντιπρόεδρος της εταιρείας, Ελιζαμπέτα Ντε Νάρντο, παρουσίασε το παγκόσμιο αποτύπωμα της MSC Cruises, που ιδρύθηκε το 1970 και πλέον διαθέτει 23 σύγχρονα κρουαζιερόπλοια και άλλα οκτώ στον ορίζοντα μέχρι το 2030. Είπε ότι διαθέτει τέσσερα γραφεία στην Ελλάδα – Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο και Βόλο και μεταξύ άλλων εξέφρασε τη χαρά της για την παρουσία της στη χώρα μας με αφορμή τη σημερινή εκδήλωση, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «έρχομαι στην Ελλάδα από μικρό παιδί και την αγαπώ πάρα πολύ».
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μπορεί πλέον να υποδεχθεί δύο κρουαζιερόπλοια και 6.000 επιβάτες ταυτόχρονα, ενώ αναβαθμίζεται διαρκώς για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του διεθνούς τουρισμού, επισήμανε στο σύντομο χαιρετισμό του ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Γιάννης Τσάρας και υπογράμμισε ότι η Θεσσαλονίκη είναι έτοιμη να δεχτεί το μεγάλο στοίχημα της κρουαζιέρας, επενδύοντας με στρατηγική συνέπεια.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Κεντρικής Μακεδονίας, Βίκυ Χατζηβασιλείου, η οποία χαρακτήρισε το 2025 ως χρονιά-ρεκόρ για την κρουαζιέρα στην πόλη λέγοντας ότι «τα νούμερα είναι καλύτερα από ποτέ. Η Θεσσαλονίκη μπαίνει δυναμικά στον παγκόσμιο χάρτη της κρουαζιέρας». Μεταξύ άλλων πρόσθεσε ότι πι επισκέπτες δεν μένουν μόνο στην πόλη, αλλά σπεύδουν και ανακαλύπτουν και την ευρύτερη Βόρεια Ελλάδα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πλεόνασμα 2,168 δισ. ευρώ παρουσίασε το ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού της Κεντρικής Διοίκησης το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου 2025 έναντι στόχου για έλλειμμα 1.961 δισ. ευρώ,…
Χωρίς τις αισθήσεις της ανασύρθηκε το πρωί της Δευτέρας, από τη θαλάσσια περιοχή της Πύλης Ε8 εντός του λιμένα Πειραιά, γυναίκα ηλικίας περίπου 50…
Στο πλαίσιο εξέλιξης της αυτόνομης τεχνολογίας σκαφών, ο ABS και η Saronic Technologies υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας με στόχο την ανάπτυξη τεχνικών απαιτήσεων και υπηρεσιών…
Καθώς η πυρηνική ενέργεια κερδίζει συνεχώς έδαφος στην παγκόσμια ενεργειακή εξίσωση, οι συνέργειες μεταξύ εταιρειών-κολοσσών για την προώθησή της επιταχύνονται. Πιο πρόσφατο παράδειγμα συνιστά…
Στην πρώτη γραμμή των προσπαθειών αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας βρίσκεται για μία ακόμα φορά η γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών CMA CGM, η οποία «ποντάρει»…
Σε αναδιάρθρωση του χαρτοφυλακίου του προχωρά ο μεταλλευτικός κολοσσός BHP, καθώς πρόσφατα προέβη σε νέα στρατηγική κίνηση. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, που επικαλείται…
Η Turkish Airlines προχωρά στην απόκτηση μειοψηφικού πακέτου της Air Europa, σε μια νέα στρατηγική κίνηση που ενισχύει την παρουσία της στην Ευρώπη και…
Η Ινδία, παρά τη δυσαρέσκεια των ΗΠΑ επί του θέματος, συνεχίζει ακάθεκτη τις εισαγωγές ρωσικού αργού. Οι κρατικές εταιρείες μεταποίησης πετρελαίου της Ινδίας, Indian…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ